| Forfatter |
|
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal til at købe projektor her om en måned eller to, og vil derfor høre om der er noget nyt på vej? Jeg regner med at købe en Sanyo PLV-Z4, da den kom havde PLV-Z3'eren kun være på markedet i et lille år, tænkte derfor på om det samme kunne ske nu her, altså at der snart kommer en ny opdateret model?
På forhånd tak for hjælpen... __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer nok en ny model i slutningen af året (hvis ellers Panasonic og Sanyo følger deres release tradition). Der er lidt spekulationer omkring en 1080P model men den generelle konsensus er at en Z5 også vil være 720P.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... ok... der vil altså ikke være de helt store forbedringer i forhold til Sanyo PLV-Z4'eren? Den vil vel også få et godt hak opad i pris lige npr den kommer? Man kan jo få Sanyo PLV-Z4 for "kun" 10500 nu :) __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
| hmm... ok... der vil altså ikke være de helt store forbedringer i forhold til Sanyo PLV-Z4'eren? |
|
|
I denne her tråd er der lidt oplysninger om de projektorer der kommer senere på året.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
| hmm... ok... der vil altså ikke være de helt store forbedringer i forhold til Sanyo PLV-Z4'eren? Den vil vel også få et godt hak opad i pris lige npr den kommer? Man kan jo få Sanyo PLV-Z4 for "kun" 10500 nu :) |
|
|
I Danmark vil den nok ligge på omkring 14.000,- til at starte med. Z4 kan (ifølge en anden tråd herinde) nu købes til 8500,- i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
| I Danmark vil den nok ligge på omkring 14.000,- til at starte med. Z4 kan (ifølge en anden tråd herinde) nu købes til 8500,- i Tyskland. |
|
|
hvor? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå... jeg er så en af dem der ikke er så hurtig til at beslutte mig, men nu skal pengene altså ofres på en projektor, så jeg kan fuldende min hjemmebiograf Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en Sanyo PLV-Z4 til de 9500 kr. den er nede i, men kunne det tænkes at der var en ny og noget bedre model på vej?
Hvis i har nogen alternativer til den Z4'eren, så må i meget gerne skrive dem og hvorfor? Jeg synes nemlig efter at have læst en del, at det er noget af det bedste jeg kan få eller? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
PLV-Z5 er lige på trapperne, men den bliver lige så dyr som Z4 var i starten. Der er sket forbedringer i forhold til Z4, men spørgsmålet er hvor meget du er villig til at betale for dem? Z4 fås nu i Tyskland til omkring 1050 euro.
I øjeblikket er Panasonic PT-AX100 et interessant alternativ til Z5, da den er prissat en del lavere (ca. 1400 euro i Tyskland). Z5 og AX100 er stort set lige gode.
Hvis man er til DLP er Optoma HD70 til 1000 euro et muligt alternativ.
www.projectorcentral.com har for nylig testet de nævnte projektorer.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... hvormeget er prisen på den nye Z5'er så? 15k kr? Nogen der har nogen erfaringer med DLP?
Det er vigtigt at projektoren er støjsvag! Kommer Z5'eren til at kunne køre "full HD"? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til støjniveau og opløsning er der ingen forskel på Z4 og Z5. Det bliver ikke muligt at købe en full HD projektor på den billige side af 20.000 kr. i år.
Z4/Z4 har det laveste støjniveau af de nævnte projektorer (22 dB i low mode).
Som sagt er det min vurdering at Z5 er prissat for højt i øjeblikket. Sanyo plejer dog at være hurtig til at justere prisen så den bliver konkurrencedygtig i forhold til eks. Panasonic AX100.
Min anbefaling er at købe nu, hvis man vil have en af sidste års modeller, eller vente til efter årsskiftet hvis man vil have en af de nye modeller. Der går typisk et par måneder før priserne er kommet ned på et stabilt niveau for de nye modeller.
|
| Til top |
|
| |