Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 09:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Afløser til Sanyo PLV-Z4? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 05 August 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal til at købe projektor her om en måned eller to, og vil derfor høre om der er noget nyt på vej? Jeg regner med at købe en Sanyo PLV-Z4, da den kom havde PLV-Z3'eren kun være på markedet i et lille år, tænkte derfor på om det samme kunne ske nu her, altså at der snart kommer en ny opdateret model?

På forhånd tak for hjælpen...



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 05 August 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Der kommer nok en ny model i slutningen af året (hvis ellers Panasonic og Sanyo følger deres release tradition). Der er lidt spekulationer omkring en 1080P model men den generelle konsensus er at en Z5 også vil være 720P.

 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 05 August 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hmm... ok... der vil altså ikke være de helt store forbedringer i forhold til Sanyo PLV-Z4'eren? Den vil vel også få et godt hak opad i pris lige npr den kommer? Man kan jo få Sanyo PLV-Z4 for "kun" 10500 nu :)

__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 05 August 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
hmm... ok... der vil altså ikke være de helt store forbedringer i forhold til Sanyo PLV-Z4'eren?


I denne her tråd er der lidt oplysninger om de projektorer der kommer senere på året.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 05 August 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
hmm... ok... der vil altså ikke være de helt store forbedringer i forhold til Sanyo PLV-Z4'eren? Den vil vel også få et godt hak opad i pris lige npr den kommer? Man kan jo få Sanyo PLV-Z4 for "kun" 10500 nu :)

I Danmark vil den nok ligge på omkring 14.000,- til at starte med. Z4 kan (ifølge en anden tråd herinde) nu købes til 8500,- i Tyskland.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 05 August 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
I Danmark vil den nok ligge på omkring 14.000,- til at starte med. Z4 kan (ifølge en anden tråd herinde) nu købes til 8500,- i Tyskland.

hvor?



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 05 August 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 05 August 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

ok...



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Nå... jeg er så en af dem der ikke er så hurtig til at beslutte mig, men nu skal pengene altså ofres på en projektor, så jeg kan fuldende min hjemmebiograf  Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en Sanyo PLV-Z4 til de 9500 kr. den er nede i, men kunne det tænkes at der var en ny og noget bedre model på vej?

Hvis i har nogen alternativer til den Z4'eren, så må i meget gerne skrive dem og hvorfor? Jeg synes nemlig efter at have læst en del, at det er noget af det bedste jeg kan få eller?



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

PLV-Z5 er lige på trapperne, men den bliver lige så dyr som Z4 var i starten. Der er sket forbedringer i forhold til Z4, men spørgsmålet er hvor meget du er villig til at betale for dem? Z4 fås nu i Tyskland til omkring 1050 euro.

I øjeblikket er Panasonic PT-AX100 et interessant alternativ til Z5, da den er prissat en del lavere (ca. 1400 euro i Tyskland). Z5 og AX100 er stort set lige gode.

Hvis man er til DLP er Optoma HD70 til 1000 euro et muligt alternativ.

www.projectorcentral.com har for nylig testet de nævnte projektorer.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Ok... hvormeget er prisen på den nye Z5'er så? 15k kr? Nogen der har nogen erfaringer med DLP?

Det er vigtigt at projektoren er støjsvag! Kommer Z5'eren til at kunne køre "full HD"?



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  



__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til støjniveau og opløsning er der ingen forskel på Z4 og Z5. Det bliver ikke muligt at købe en full HD projektor på den billige side af 20.000 kr. i år.

Z4/Z4 har det laveste støjniveau af de nævnte projektorer (22 dB i low mode).

Som sagt er det min vurdering at Z5 er prissat for højt i øjeblikket. Sanyo plejer dog at være hurtig til at justere prisen så den bliver konkurrencedygtig i forhold til eks. Panasonic AX100.

Min anbefaling er at købe nu, hvis man vil have en af sidste års modeller, eller vente til efter årsskiftet hvis man vil have en af de nye modeller. Der går typisk et par måneder før priserne er kommet ned på et stabilt niveau for de nye modeller.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes