| Forfatter |
|
AndersDGP Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får mig snart en Toshiba lcd tv, som understøtter HDTV, men kan man købe noget, så man egentlig kan se hvordan det ser ud?
Mvh Anders
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD video understøtter ikke så store opløsninger, men du kan købe film i WMV-HD format, på dvd data skiver, som du kan afspille i din computer/mediacenter...
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan de data skiver ikke spilles i ens dvd afspiller så man kan se det på ens lcd?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersDGP skrev:
| Kan de data skiver ikke spilles i ens dvd afspiller så man kan se det på ens lcd? |
|
|
Hvis din DVD understøtter WMV kan de vel godt...
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du primært vil prøve lidt ad hvordan HDTV eller HD film ser, så er computeren vejen, enten med vga eller dvi-tilslutning. Som du nok kan se
rundt omkring er de forskellige HD-formater til film (HD DVD og Bluray) først ved at komme på markedet nu.
WMV-formatet kan ganske vist afspilles på nogle ganske få dvd-maskiner, men da det reelt er et dødt format, er det ikke værd at investere i.
Der er mange dvd-afspillere, som reklamerer med HD-upscaling, men da det blot er baseret på almindelige dvd-skiver, giver det slet ikke et reelt
billede af, hvordan HD ser ud
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersDGP skrev:
Får mig snart en Toshiba lcd tv, som understøtter HDTV, men kan man købe noget, så man egentlig kan se hvordan det ser ud?
Mvh Anders |
|
|
Hvis du ikke allerede er klar over det: Canal Digital har i et stykke tid sendt HDTV. Du skal bruge en parabol og en receiver, som kan købes hos den lokale Radio/TV forhandler. Også TDC og Stofa tilbyder HDTV kanaler på deres kabel TV. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare digital tv de tilbyder og ikke HDTV?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
| Er det ikke bare digital tv de tilbyder og ikke HDTV? |
|
|
Nix, der er tale om ægte HDTV. Jeg har selv parabol med tilhørende HDTV receiver fra Canal Digital. De har en enkelt kanal som hver aften sender 2-3 film i HDTV. Kanalen hedder "C More HD". Næste måned begynder de også at sende TV-serien "Rome" i HDTV. Det er den dyreste TV-serie nogensinde og fantastisk flot lavet. Lydsiden er selvfølgeligt i Dolby Digital  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
puggie Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har taget nogle film med hjem fra Nordamerika både BluRay og HD-DVD. Selvom det er førstegenerationsdiske synes jeg at billedet er bedre end satellitstreamet HDTV, der peaker ved 17 Mbit/s. "Ægte HD-materiale" eller hvad man nu skal kalde det.. Altså BluRay og HDDVD peaker ved over 40 Mbit/s så der er en del mere data at gøre godt med. Jeg må dog indrømme at Canal +'s C More HD imponerede mig meget da jeg så det første gang.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Næste måned begynder de også at sende TV-serien "Rome" i HDTV. Det er den dyreste TV-serie nogensinde og fantastisk flot lavet. Lydsiden er selvfølgeligt i Dolby Digital 
|
|
|
Det kan næsten kun blive godt og flot......jeg glæder mig!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
puggie skrev:
| Jeg har taget nogle film med hjem fra Nordamerika både BluRay og HD-DVD. Selvom det er førstegenerationsdiske synes jeg at billedet er bedre end satellitstreamet HDTV, der peaker ved 17 Mbit/s. "Ægte HD-materiale" eller hvad man nu skal kalde det.. Altså BluRay og HDDVD peaker ved over 40 Mbit/s så der er en del mere data at gøre godt med. Jeg må dog indrømme at Canal +'s C More HD imponerede mig meget da jeg så det første gang. |
|
|
Hvad afspiller du dem på?
|
| Til top |
|
| |