Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VDH D501 el. MIT MI-330 S3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet tilbudt disse 2 signalkabler til næsten samme pris. Det legendariske VHD D501 monteret med sme stik og MIT MI-330 S3 som jo er et dyrt men også anderkendt. Jeg er fristet til at købe begge men har i nogle kvalificerede krav på hvad jeg får mest ud af. De skal spille imellem en DAC Audio Alchemy eller Benchmark og min thule ia250b . jeg vil bruge en teac vrds 10 som drev   mvh Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 August 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Davs du. MCD501 er et kanon kabel  Kender ikke det andet du snakker om. Men har du råd til at købe begge, så kan du nemmere finde det der passer dig. MCD501 har ihvertfald hul igennem, så det basker. Køb det ikke, hvis du ænsker en bestemt betoning via kabler, for 501 har ingen farvning af betydning.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 August 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

for 501 har ingen farvning af betydning.

Hvordan ved du det ?......... Er det ike lidt af et postulat ?.......... Der er vist ingen der ved hvordan det ville lyde med et helt neutralt kabel (findes ikke !......)

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:
rockforlife skrev:

Hvordan ved du det ?......... Er det ike lidt af et postulat ?.......... Der er vist ingen der ved hvordan det ville lyde med et helt neutralt kabel (findes ikke !......)

Mvh

Nå ok. Her gik jeg ellers og troede det gjore.... Damm

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 August 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Van den Hul D501 ser ikke ud af meget og der er ikke meget blærerøvs-effekt i det, men det er det bedste kabel jeg har haft. MIT har jeg ikke hørt, men jeg har set meget skrevet (helt generelt) om at det skulle være mudret og udetaljeret.

Det kunne være interessant hvis du købte begge og delte dine erfaringer med os andre

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 06 August 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:
rockforlife skrev:

Mvh

du kan indsætte et 501 f.eks via tapeloop uden farvning, det tvivler jeg på at du kan med MIT Der er utrolig mange gode kabler som kan farve lyden lige den farve som du kan lide, men der er ikke ret mange kabler som ikke lyder af det store! IMHO er 501 (den originale) noget nær iorden, for nu at sige det på jysk
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 August 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej kyhn hvad mener du med man kan indsætte et 501 f.eks via tapeloop uden farvninged ??

Kyhn er det ikke dig som også har noget Audio Alchemy udstyr. overvejer jo stærkt at købe et fint sæt bestående af DTI, XDP og PS2 strømforsyningen. Det er sælger af Audio Alcemy som også har tilbudt mig MCD501 og vdh 300d

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:
rockforlife skrev:

Mvh

Men ok. MCD501 er et rigtigt godt kabet, med hul igennem og maaser af detaljer. Er det ok?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:

Hej kyhn hvad mener du med man kan indsætte et 501 f.eks via tapeloop uden farvninged ??

Kyhn er det ikke dig som også har noget Audio Alchemy udstyr. overvejer jo stærkt at købe et fint sæt bestående af DTI, XDP og PS2 strømforsyningen. Det er sælger af Audio Alcemy som også har tilbudt mig MCD501 og vdh 300d

Jo, jeg har både lidt AA og D-300mkII samt MCD-501. I min bog er alle tre dele ikke det værste man kan bruge sine penge på.

Indsætning af kabler... Det jeg mener er at de fleste kabler kan høres når de indsættes i kæden, det kan 501 ikke. Det besidder en helt speciel evne og ikke mange andre kabler har, det er nemlig fri for fnidder og sovs!

men kom da forbi med et andet kabel, så kan vi da lytte lidt AA og kawler

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 August 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Van den Hul D501 ser ikke ud af meget og der er ikke meget blærerøvs-effekt i det, men det er det bedste kabel jeg har haft. MIT har jeg ikke hørt, men jeg har set meget skrevet (helt generelt) om at det skulle være mudret og udetaljeret.

Det kunne være interessant hvis du købte begge og delte dine erfaringer med os andre

Jeg tror lige du skal spørge en bruger af MIT. Mudret og udetaljeret ??????? Det kan jeg modbevise uden problemer.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
L.B. skrev:

Jeg tror lige du skal spørge en bruger af MIT. Mudret og udetaljeret ??????? Det kan jeg modbevise uden problemer.

dvs at du mener at MIT (helt generelt)  er fuldstændigt fri for farvning og sløring?

Det er muligt at de har lavet noget godt, jeg kan kun sige at det jeg har hørt stemmer desværre meget godt overens med L.B.´s beskrivelse

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 August 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Dr. Lyd skrev:
L.B. skrev:

dvs at du mener at MIT (helt generelt)  er fuldstændigt fri for farvning og sløring?

Det er muligt at de har lavet noget godt, jeg kan kun sige at det jeg har hørt stemmer desværre meget godt overens med L.B.´s beskrivelse

ENIG.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Jeg er blevet tilbudt disse 2 signalkabler til næsten samme pris. Det legendariske VHD D501 monteret med sme stik og MIT MI-330 S3 som jo er et dyrt men også anderkendt. Jeg er fristet til at købe begge men har i nogle kvalificerede krav på hvad jeg får mest ud af. De skal spille imellem en DAC Audio Alchemy eller Benchmark og min thule ia250b . jeg vil bruge en teac vrds 10 som drev   mvh Rasmus

Jeg kender det MIT kabel der hedder 330 series 2 ret godt.
Det er slet ikke et high end kabel.
Sæt det på, og alt forgår nu glat og smattet. Det sjoveste er at alt over 3-4KHz rykker opad i perspektivet, hvor det derfra altid hænger. Bunden er blød og stor og det tenderer mod at være behagesygt. I mine ører er det et kabel der implementerer fasemanipulation så det basker.
Du får i øvrigt en kulsort baggrund, som intet har med musik at gøre, men nærmere er et resultat af, at du får begrænset dynamikken. De svage niveauer er simpelthen fjernet og erstattet af kulsort sovs, som typisk opstår når kapaciteterne er høje.
Deres HT kabler kan i øvrigt snildt tage livet af en icepower eller en digital amp, de tåler ikke kapaciteter af den størrelse.
MCD501 er en helt anden historie. Her er lyden meget nøgtern, men vær opmærksom på, at du skal kunne lide lyden af dine apparater for at holde af det. Som Kyhn skriver er det et overraskende element at det er så frit for fnidder.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes