Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 14:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erfaringer med Samsung M71? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 07 August 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg tror jeg taler for en hel del når jeg siger at der er mange der har glædet sig til at dette nye TV kom ud. Både mht. 40" og 32" har der været stor interesse. Selv går jeg også og påtænker at købe mig 32'eren - men kan ikke helt finde ud af om jeg ska "nøjes" med N71 istedet for M'eren.


Nåh, men lad os komme frem til det essentielle; er der nogen der har set M71'eren i aktion endnu og har nogen indtryk de vil dele?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 07 August 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 07 August 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Stampe, virker som et generelt positivt indtryk du har?

Smider du ikke nogen screenshots når det er blevet mørkt?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 07 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har set den, og synes umiddelbart at den er lækker... Designet er lidt pænere end deres gamle M61 model. Billedet vil jeg betegne som lidt skarpere, uden at blive digitaliseret, og det har en flot farvegengivelse.  Umiddelbart har jeg ikke haft lov til at lege med den med en kali.dvd, men det ser jeg frem til. Da jeg så var det væk fra standard indstillingerne, og hurtig gjort ud fra det pågældende tv signal. Så det også med standard inds. og det var jeg ikke videre godt imponeret af. Det eneste jeg kan sige lige nu som jeg synes er lidt synd (måske) er at det med hurtig indstilningen ser ud til ikke at klare sig super godt i det sorte, faktisk en lille smule dårligere end M61, men lad os nu se når der er blevet leget lidt med den.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 07 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Stampe, virker som et generelt positivt indtryk du har?

Smider du ikke nogen screenshots når det er blevet mørkt?


Jeg har det ikke - jeg linker bare.


Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe
 
meister
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 08 August 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

jeg har tv´et og jeg kan kun sige jeg er yderst tilfreds jeg har skrevet en del om det på recordere men her er noget af det:

ja MikeOne, men jeg kan da lige hurtigt sammenfatte hvad jeg har erfaret indtil videre

1: billedet er markant bedre end M61, SMD VIRKER. Billedet bliver ;med lidt justeringer meget naturligt at se på. Hvis man fodrer den med en flot optaget dvd får man af og til fornemmelsen af at skuespilleren faktisk kun står 3-4 meter fra dig...

2: Den analoge tuner viser et en af de bedste billeder jeg har set analogt, hvilket jeg ellers mange gange synes er lidt...ret ringe.

3: Designmæssigt, fedt, fedt, fedt. Nogle individer bryder sig ikke om højglans piano-lak... Det gør jeg, og fjernbetjeningen er endelig kommet på højde med selve tv´et. Dog skal det nævnes at den vinklede SRST-plade til lyden ikke er af glas men plastik

pga. det nye "glas" design har jeg set mig nødsaget til at kigge efter lidt mere tilbehør

http://www.dantaxradio.dk/SEEEMS/3146.asp

http://www.dantaxradio.dk/SEEEMS/3492.asp

Til top Vis meister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meister
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 26 August 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Er der ikke flere der har købt tv'et som har nogle erfaringer de vil dele?
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg bumper lige den her engang, da Hifiklubben har 61'eren på tilbud til 10000,- fra imorgen torsdag af.
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 27 September 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

har du et link til det ?

 

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 27 September 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Link til?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 27 September 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

du skrev:

bumper lige den her engang, da Hifiklubben har 61'eren på tilbud til 10000,- fra imorgen torsdag af.

 

Synetes ikke det er at se nogen steder

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 27 September 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Der kommer en annonce i Politiken torsdag. Vi andre har fået en mail fra HFK med tilbudene. Den er god nok.
Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 28 September 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg nu hellere give 2925,- mere og få M71 modellen, men sådan er vi jo så forskellige...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 28 September 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jamen er der virkelig en reel forskel på billedkvaliteten (hvis vi nu lader være med at snakke om smoothing og jeg skal komme efter dig)?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 28 September 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Ja, M71 har et meget bedre panel, mere kontrast, flere farver m.m.

Hvorfor vil du ikke snakke om smoothing? Det giver da også et spark i den rigtige retning...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Der er bare så mange forskellige ting som alle de forskellige producenter kalder for alt muligt fint nyt, ie. Pixel Plus, Ambilight, Digital Natural Contrast Filter Ultra to The Max for Extreme Realism og jeg ska komme efter dig, man ka se sig skudt i specs og alle mulige teknikker, det er bare det der var budskabet.

Om det (M71) rent faktisk har et bedre billede end M61 skal jeg faktisk ikke kunne sige da jeg ikke har set M71'eren, men har set 61'eren og synes det så super lækkert ud.

Men du mener altså at det er den ekstra pris værd?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 30 September 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Der er bare så mange forskellige ting som alle de forskellige producenter kalder for alt muligt fint nyt, ie. Pixel Plus, Ambilight, Digital Natural Contrast Filter Ultra to The Max for Extreme Realism og jeg ska komme efter dig, man ka se sig skudt i specs og alle mulige teknikker, det er bare det der var budskabet.

Om det (M71) rent faktisk har et bedre billede end M61 skal jeg faktisk ikke kunne sige da jeg ikke har set M71'eren, men har set 61'eren og synes det så super lækkert ud.

Men du mener altså at det er den ekstra pris værd?

Jeg har set begge live, endda lige ved siden af hinanden... (40"), og her stod M71 noget bedre, med et mere naturtro billede, så begge med samme kilder, og havde pillet lidt ved billedopsætningen...

M71 er det bedste LCD-tv jeg har set til dato, så for mit vedkommende er det pengene værd, kan selvfølgelig ikke svare på om du synes det er merprisen værd, eller om du kan se decideret forskel...

M61 er en god skærm, men den når ikke M71...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes