| Forfatter |
|
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojn
Er der ngole gutter eller gutinder herinde der har noget erfaring med disse, har kun hørt på dem kort nogen erfaringer eller andet, skal bruges i et SS setup med HK AVR7500, HKDVD47, Infocus IN76, vil gerne have noget med lidt bund i, men stadigvæk klar og ren lyd og desværre har prisen noget at sige eller blev det noget andet 
__________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lækker højtaler, som har en god fast bund, men alt efter forstærker (synes jeg personligt) kan der til tider godt mangle lidt. vil tro at de passer godt til H/K rent lydmæssigt, men et Denon sæt, ville hurtigt gå hen og blive anstrengende at lytte på.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte dem i stereo med noget Thule og en Ipod mener jeg. (det var en fyr der testede på livet løs hehe, lidt surt han ikke fik alt med pga. den Ipod), men stadigt er det en rigtig god højttaler, og hvis du gerne vil have bund er H/K det helt rigtige at parre dem med. Jeg tror du vil blive meget tilfreds med dem.
Hvis du kigger på økonomien (som mange af os andre) så skulle du se på noget brugt i det prisleje.
Jeg mener du sagtens kan købe en Dali Grand Diva i det prisleje, og den er også værd at se på.
Der er også andet, men jeg kom lige til at tænke på Diva'en
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var i Hi-Fi Klubben for ikke så lang tid siden for at lytte til forstærkere, og her blev der spillet på IKON. Det var vist en 7'er, men det gør ikke den store forskel.
Der var på ingen måde tvivl om hvilken forstærker der klarede sig bedst (ved godt det er højtaleren du spørger efter). NAD var varm og rar, men kunne slet ikke styre bassen godt nok. Det kunne til gengæld Denon, men her var lyden for slank. Den perfekte kombination kom da Thule blev sat til. Her leverede højtalerne/forstærkeren (takes too to tango) en velopløst, behagelig, velkontrolleret og naturlig gengivelse.
Det var en Thule IA100 og en Thule DVD noget.
Musikken var bla. Kari Bremnes' "Svarta Bjørn" med nummeret "Sangen om fyret ved Tornhamn". Her var der fuldstændig styr på basslagene, og hendes stemme var på en sort baggrund og med en god naturlig "krop".
Der blev også lyttet til Pet Shop Boys' "Disco 3" med nummeret "If looks could kill". Her er der også masser af bas"punch", men især en meget "crunchy" synthesizer lyd. Denne blev gengivet med en lækker sprødhed, så det næsten var som at bide i en god kartoffelchips.
Så med det rigtige udstyr virker IKON ikke hidsig i diskanten, men giver derimod en utrolig luftig og kontrolleret gengivelse. Derfor kan jeg sagtens anbefale serien, hvis du vel og mærke er i stand til at give dem et input af machende kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte dem da klubben præsenterede Ikon serien og hørte blandt andet den model. Den var rigtig lækker i lyden og med en god bund, men det der slog mig mest var diskanten! Virkelig lækker og velopløst, en utrolig klar og sprød lyd de har fået ud af den konstruktion  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fumle,
Jeg har hørt den en enkelt gang på messe, og jeg syntes at den lød mere end fornuftigt til pengene!
Grunden til at jeg indsætter mit indlæg her er at jeg tilfældigvis læste en test fra en af de mere velrenomerede hifimagasiner her den anden dag, den kunne måske have din interesse. Følg linket!
http://stereophile.com/floorloudspeakers/706dali/
Cerb
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det engelske Hi-Fi Choice har testet både Ikon 6 og 7 med rigtig positive kommentarer. I min lokale HFK havde de særtryk af Ikon 6 testen stående til fri læsning og hjemtagning og mon ikke også snart de får den med 7'eren i? Ellers sig til (og send mig din email addresse i en PM), så skal jeg se om jeg kan skaffe en kopi af testen(e)...
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
greve skrev:
Det engelske Hi-Fi Choice har testet både Ikon 6 og 7 med rigtig positive kommentarer. I min lokale HFK havde de særtryk af Ikon 6 testen stående til fri læsning og hjemtagning og mon ikke også snart de får den med 7'eren i? Ellers sig til (og send mig din email addresse i en PM), så skal jeg se om jeg kan skaffe en kopi af testen(e)... |
|
|
Super TAK, den ligger i din PM __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har personlige ikke hørt Ikon 6 i stereo, men derimod i en ss opsætning med noget DM i multikanal sacd. Det lød meget fornuftigt. God detaljeret diskant/mellemtone. Måske lidt tam i bunnden, men de var sikkert ikke spillet ordentligt til endnu. (det var i den lokale HFK hvor de havde haft demo aften et par dage inden). Hvis den læner sig lidt op ad Helicon, i alm. stereo kan jeg kun sige god for dem.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
| Jeg har personlige ikke hørt Ikon 6 i stereo, men derimod i en ss opsætning med noget DM i multikanal sacd. Det lød meget fornuftigt. God detaljeret diskant/mellemtone. Måske lidt tam i bunnden, men de var sikkert ikke spillet ordentligt til endnu. (det var i den lokale HFK hvor de havde haft demo aften et par dage inden). Hvis den læner sig lidt op ad Helicon, i alm. stereo kan jeg kun sige god for dem. |
|
|
Det med en smule mangler i bunden, kan jeg også genkende, det er der mit problem ligger, syntes der mangler noget, var i HFK og lytte på dem samt B&W DM603 & 604, her mangler der IKKE bas, men designet Gaaaab det er kedeligt. og toppen er ikke ligeså luftig som på Dali´en...
Det er sQ svært at finde nye HT´er  __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fumle skrev:
|
Det er sQ svært at finde nye HT´er 
|
|
|
Så må man jo bare bygge dem selv  
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fumle skrev:
Nobody skrev:
| Jeg har personlige ikke hørt Ikon 6 i stereo, men derimod i en ss opsætning med noget DM i multikanal sacd. Det lød meget fornuftigt. God detaljeret diskant/mellemtone. Måske lidt tam i bunnden, men de var sikkert ikke spillet ordentligt til endnu. (det var i den lokale HFK hvor de havde haft demo aften et par dage inden). Hvis den læner sig lidt op ad Helicon, i alm. stereo kan jeg kun sige god for dem. |
|
|
Det med en smule mangler i bunden, kan jeg også genkende, det er der mit problem ligger, syntes der mangler noget, var i HFK og lytte på dem samt B&W DM603 & 604, her mangler der IKKE bas, men designet Gaaaab det er kedeligt. og toppen er ikke ligeså luftig som på Dali´en...
Det er sQ svært at finde nye HT´er 
|
|
|
Jeg synes bare at en DM603 eller 604 for den sags skyld spiller meget indelukket i diskant/mellemtone. Dem hørte jeg op mod Suite 2.8, og her var der heller ingen tvivl om hvilke jeg ville vælge. Og Ikon spiller en del bedre end suite i mine øjne/øre. Har du hørt dem hjemme med din HK ? Du kan vel få lov at låne dem med hjem ? Men en B&W 803D mod en Dali MS4 er noget helt andet. Der er det lige modsat hvad valget ville stå på. Men det er jo i en helt anden ende af skalaen  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manglen af bund kan heldigvis nemt kompanseres vha en sub eller to, og der medfølger også mange andre fordeler ved at la en subwoofer spille bunden. Den største ulempen er at det er sværere at indjustere __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Manglen af bund kan heldigvis nemt kompanseres vha en sub eller to, og der medfølger også mange andre fordeler ved at la en subwoofer spille bunden. Den største ulempen er at det er sværere at indjustere |
|
|
HØRT !!!  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Lyttede til Dali Ikon 6 i dag faktisk!
Både stereo og multikanal musik, med og uden sub. Forstærker var Denon 2807 og 3910 afspiller. Subs var 2 stks dali suite 15". Center var også Dali ikon, den til 3k.
Stereo: Utrolig åben lyd, kom virkelig ud i rummet. Subwooferen leverede naturligvis den bund der gjorde det rigtig lækkert. Uden sub havde man samme åbne lyd der virkelig fyldte det 22 m2 store rum, men manglede en del bund.
Jeg vil helt klart anbefale denne højtaler, men om muligt køb også en sub, fx dali ikon sub.
Musik DVD:
Samme vanvittig gode detajering og åbenhed og god dynamik. Lyttede kun med sub til denne session.
Jeg må sige jeg er rimelig imponeret over denne højtaler, men jeg synes samtidig at den skal pares med en sub for det fulde resultat.
Trods dens gode opløsning osv mangler den stadig liiige lidt for at komme helt i high end himlen :) men til prisen er det et godt køb det er jeg sikker på :)
Det var mine Ikon 6 oplevelser.
Held og lykke
| |