| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var inde og se Superman Returns igår aftes og jeg kunne godt tænke mig at hører jeres mening om den, da jeg ikke helt kan plasere den; Bad or Good ?
mit indtryk er, at handlingen er meget som i de gamle Superman. men samtidig er den også ret fantastisk dvs. at jeg synes skuespil og effekter er rigtig gode! 
og så til sidst; er jeg den eneste som føler at Superman er lige lidt for Super? jeg mener med alle de "krafter" (meget stærk, lyn hurtig, laser øjne som kan se gennem ting, han flyver og til sidst meget skarp hørelse) han har, er der jo næsten ingen grænser for hvad han kan overleve og udratte (og derfor måske ikke så spændende).
kom med jeres mening  __________________
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om filmen.
Den mangler det dér touch, som de gamle film havde. Jeg vil sammenligne det med de nye James Bond film. De er OK, bevares, men mangler stadig den magi, som de gamle film kunne præstere.
Handlingen i den nye Superman film bryder jeg mig ikke rigtig om. Uden at afsløre for meget kunne jeg godt have brugt en uddydning af Supermans rejse til resterne af Krypton. Jeg synes, at filmen kommer lidt for let over hans forsvinden, og hvad der er sket i hans fravær.
Sidst men ikke mindst bryder jeg mig ej heller om slutningen - hvad er nu det for en drejning at tage for filmen?
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler også en større udfordring til Superman. Som mathias 2 er inde på, er der jo ingen ende på hans kræfter.
Vinklen med, at skurken altid finder et stykke kryptonit og dermed kan stikke Superman et par flade, lige indtil skurken mister kryptonitten, er ligesom set før.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige præcis  __________________
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt midt imellem. Fik set den igår og er lidt skuffet. Det er utrolig flot og alle spiller godt, men der mangler ligesom noget. Effekterne, lydsiden og kamera arbejdet er alt godt. Men historien er sku noget tynd! Der mangler en rigtig superskurk udover Lex! Det hele er lidt for simpelt og der mangler nogle lag som f.eks. Batman Begins havde. Derudover er den allllt for lang og man skulle nok have klippet den ned. Også er der altså for lidt action i forhold til at det er en Superman film... Derfor tror jeg faktisk at den næste film kan blive noget bedre... Der går jo rygter om at Superman får et "Alien problem" som Singer har sagt. Kæmpe SPOILERS! Læs IKKE hvis man ikke har set filmen..:
To ting var dog ret fede: [hide]For det første er det fedt og nyskabende at superman gøres så menneskelig som han gør. Han er jaloux og han kommer enda på hospitalet! Plottet med knægten er også godt fundet på og det bliver spændende at se hvad der sker der... [/hide] Kæmpe Spoiler slut:!
Alt i alt en udemærket omend lidt skuffende oplevelse. Den får 3.5 ud af 5.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Der går jo rygter om at Superman får et "Alien problem" som Singer har sagt.
|
|
|
Alien vs. Superman  Det kan ikke blive ringere end Alien vs. Predator
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh nej der henvises nok til en af Alien superheltene fra Superman af
|
| Til top |
|
| |
Dibot Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes den nye supermand film er for original..så generelt set er den lidt kedelig/dårlig
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
øhh nej der henvises nok til en af Alien superheltene fra Superman af |
|
|
Det er lige sådan en "skurk" jeg efterlyser
Der er jo nok at tage af i Superman universet. Så kan vi også få nogle flere aktionscener.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
i tegne filmene er der jo en der hedder brainiac eller sådan noget.. han/den skulle vidst være et godt bud på en anden super skurk...
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
øhh nej der henvises nok til en af Alien superheltene fra Superman af
|
|
|
Kan vi få et kvalificeret bud?
Jeg er ikke selv særligt velbevandret i Supes' mytologi.  (jeg var mere til Marvel).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de der 3 freaks fra den gamle 2'er?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gerne se General Zod igen! Men det bliver nok Brainiac eller Doomsday. Eller måske Bizaro...det kunne være interssant.  http://en.wikipedia.org/wiki/Superman
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det bliver da spændende  ... flere meninger om filmen?   __________________
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at alle disse superhelte-film er lidt flade. For mange special-effects, for lidt seriøs handling. Især Spiderman (både 1 & 2) er skuffende, selv om de fleste synes de var fede. 
Den eneste, som jeg synes var rigtig fed er The Hulk. Det er en "rigtig" film, og ikke bare en undskyldning for at bruge en masse ligegyldige effekter. Den har en god historie, som går i dybden med Banners fortid. Der er masser af drama, understøttet af KLASSE skuespillerpræstationer!  Batman-filmen var også temmelig OK.
Det sidste er især noget som mangler i Superman filmen, hvor jeg glædede mig til at se hvad der skete med Superman siden sidst, få lidt baggrundshistorie, høre om hans problemer. Men nej, de brugte et par minutter på det og....
Og ja, jeg er også træt af Supeman vs. skurk med kryptonit. Kan de snart ikke finde på et bedre plot?? __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Den eneste, som jeg synes var rigtig fed er The Hulk. Det er en "rigtig" film, og ikke bare en undskyldning for at bruge en masse ligegyldige effekter. Den har en god historie, som går i dybden med Banners fortid. Der er masser af drama, understøttet af KLASSE skuespillerpræstationer!  |
|
|
HØRT!  Krenzler godkender din smag.
The Film Journal.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har desværre aldrig set Hulk endu  ... det kunne være man skulle tage et kig på den en af dagene    ... __________________
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes egentligt det var træls LexL skulle genbruges som skurk men alligevel var der noget over det. Det er nok mere en æstetisk katastrofefilm end en klassisk superman film. Hvis hans hjemverden alligevel lå i ruiner er det nok begrænset hvor spændende hans rejse kunne ha været at følge. Derudover er der ikke så meget plathed som i nogle af de tidligere film det er da et plus det ikke går totalt op i hat og briller. Der er rig mulighed for at hente stærke modstandere til superman ind, vi krydser fingre for efterfølgeren.
Tænk hvis Den Skjulte Strid blev filmatiseret. Der ville være materiale til en føljeton.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! 
IMO er det helt ok at Hulk filmen tager sig selv alvorligt, når den nu er så godt lavet. Der er ingen barnligheder eller banaliteter i den, som f.ex. i Superman, hvor ingen kan se at CK er Superman. Der er jo journalister omkring ham hele tiden, for søren, og ingen af dem bemærker ligheden. 
Hulk er helt klart værd at se, netop fordi den er anderledes end de andre mainstream-film.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |