Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Audioquest Dragon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mange år spillet på audioquest. Modellerne er altid blevet dyrere og dyrere. Startede med Crystal, dernæst Midnight, Cobalt, og lige nu Forrest. Har mulighed for at skaffe den gamle topmodel Dragon, vistnok mest sølv. Nogle af d´herrer som har vise ord.

på forhånd tak

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

Jeg har i mange år spillet på audioquest. Modellerne er altid blevet dyrere og dyrere. Startede med Crystal, dernæst Midnight, Cobalt, og lige nu Forrest. Har mulighed for at skaffe den gamle topmodel Dragon, vistnok mest sølv. Nogle af d´herrer som har vise ord.

på forhånd tak

Priserne blev/bliver måske højere og højere....

Men efter sigende er de lydmæssige kvaliteter gået den modsatte vej...

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 August 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Aq. Dragon er et gude godt kabel.. og hel sikkert noget af det fedeste.

Det er et super kabel helt på højde med eks. de tilsvarende jeg bruger fra Taralabs (RSC Decade Gen2) og som her et år ti efter ikke er væsentligt overgået af noget nyt de har lavet, det samme gør sig helt sikkert  gældende med AudioQuest..

(Dett altså hvis man bryder sig om Aq. lyden generelt, og her mener jeg den lyd de leverede først i 90'ne og som var den bedste! i forhold til hvad de levere nu.. )

Har selv haft det inden om og "vende" men her passer Tara lyden dog bedst i mit grej..

Brugte det på top systemet og et Midnight på bunden, med et kanon godt og meget åbent, detaljeret, starmt og dynamisk resultet, absolut fremragende på alle parametre.. 

Men det blev en anelse til det kliniske på mit grej, hvor Tara, lige giver lidt mere kød & blod..

Har dog så hørt det i konstelationer hvor det passede helt fint ind, og gav det samme gode resultet, det ET et absolut TOP of ther line kabel, og selv om der er kommet meget dyre og nyere, er det stadig top of the line!..

Hvis dit system reagere posetivt til de lidt billigere eks. Crystal og Midnigt, vil Dragon også gøre underværker, men blot give mere af alt...

Og har du som sagt "kørt" med Aq. tidligere med et godt resultat, så skulle dette fungere super!... 

Jeg vil bestemt råde dig til at holde dig til de ældre modeller og gå efter de top modeller der var "den gang" istedet for nye kabler.

Med nye kabler og de priser der nu er for disse, får man kun mid. quality fre de enkelte producenter for de penge man kan få de ældre (brugte) kablers top modeller..

Og disse "ældre / gamle" top modeller out preformer oftest de mid. quality modeller af i dag..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes