| Sendt: 09 August 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej r-l-b.
Den arm du har må være den gamle R200 som Acos Lustre producerede for Rega. Jeg har ikke kunnet finde megen data om den arm men ifølge manualen benytter den samme monteringsafstand som de nyere Rega arme (ca. 222mm).
Jeg mener at have læst at Rega overførte geometrien (dermed mener jeg den samme justerings-skabelon) fra den gamle S-formede arm til de nyere lige arme.
Hvis din arm er monteret med de ca. 222mm afstand fra omdrejningspunkt til midten af centertappen så bør du kunne bruge de 2 næstnederste protraktorer på Vinyl Engine siden. Når jeg siger ca. 222mm er det fordi der er lidt usikkerhed om dette. Origin Live som jo er modificerede Rega arme specificerer 223mm.
Det gode ved de 2 protraktorer er at de har en optegnet kurve så du kan tjekke justeringen fra start til slut. Baerwald er den mest brugte i dag og må være at foretrække frem for Stevenson (som har nulpunkter der minder lidt om Rega's egne). Baerwald's nulpunkter som er 66.0mm og 120.9mm giver den mindste fejlsporing og passer bedre til plader i dag hvor der tit ikke er musik næsten helt ind til label'en.
Hvis du benytter Baerwald vil du skulle rotere K1 PU'en en lille smule inad i hovedet for at få nålen til at "stå" rigtigt ved de 2 nulpunkter. Det er fordi at armen ikke er konstrueret efter Baerwald's geometri (men det er vi ligeglade med).
Jeg vil anbefale at bruge Rega Baerwald protraktoren og så eftertjekke det andet Baerwald nulpunkt med "Stupid" protraktoren øverst på siden (hvilket egentlig ikke bør være nødvendigt).
Sound Image.dk
|