Emne: Digital surround på B&o Avant, hvordan? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mindstorm Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit tv, 32" avant fra Bang & Olufsen, er født med dolby surround, jeg kunne jo godt tænke mig at jeg havde dolby digital i stedet, på mit anlæg som det er i dag har jeg jo blot mono signal i baghøjtlerne og jeg har intet signal til en sub.
Er her nogen der ved om det er muligt at trække et ubehandlet audiosignal ud gennem et scart stik og så køre det gennem en surround forstærker (det skal jo nok ikke lige være en forstærker, da jeg har aktive højtalere), men kunne jeg nu på en eller anden måde splitte det ubehandlede audiosignal op i 5.1 dts, så kan jeg bare køre disse signaler ud til mine højtalere.
Er jeg helt på herrens mark her, eller tror i det kan lade sig gøre at få 5.1 lyd ud af mit tv. Jeg kan vist godt få dts modul fra B&o til mit tv, men det vil betyde, at der skal opgraderes software i tvet og monteres dts modul og det koster vist kassen og da tvet er af en ældre årgang er jeg ikke helt vild med at smide en masse penge i det. __________________ Med venlig hilsen
Mindstorm
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mindstorm
Hvis det Beovision Avant du har er med video, og fra efter år 1999, kan det analog mondul du har, for ca 3500 kr udskiftes til et Dolby digital 5.1 surround mondul. Dette mondul sidder i Avant modellen med DVD, i stedet for vhs. Ring til din b&o butik, og oplys de nr. der står bag på dit TV, så ved du hvor du står.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan laver du 5.0 om til 5.1, men tds får du kun med før beskrevet mondul. Jeg tror tds er indbygget i det mondul, men spørg lige, det kan være at det kun er den digitale del, altså Dolby digital. Indtil videre vil en sub give et rigtigt godt løft til dine højttaler, og analog Dolby surround 5.1 har du så også hvis du følger tegningen. Du kan på dette link nogenlunde hvordan de bøsninger som er på det nye mondul tilsluttes, selv om der på mit Tv også er DVI-D indgang til digitalt billede. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&K W=B%26O
Forbindelse af Subwoofer til B&O's Power link.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Mindstorm Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Mindstorm
Hvis det Beovision Avant du har er med video, og fra efter år 1999, kan det analog mondul du har, for ca 3500 kr udskiftes til et Dolby digital 5.1 surround mondul. Dette mondul sidder i Avant modellen med DVD, i stedet for vhs. Ring til din b&o butik, og oplys de nr. der står bag på dit TV, så ved du hvor du står.

|
|
|
Mit tv er med vhs, jeg er også næsten sikker på at der er fra efter 1999, men der er vist nok købt lige i starten af 1999 mener jeg at kan huske. __________________ Med venlig hilsen
Mindstorm
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teknisk forskel på mondulerne.
Dolby Pro Logic både I og II dekoder et 2.0 signal. Om du så har 4, 5 eller 6 højttalere har du kun 2 kanaler som kilde. I biografverdenen hedder det Dolby Stereo, i hjemmebiografen Dolby Surround. Alt er pakket ned i 2 lydspor. Pro Logic I kort: Ens og lige kraftige signaler føres til center, modfasesignaler føres med lidt forsinkelse og eq til baghøjttalerne og H og V til H og V. II-versionen mondulet øger kanalseparationen især bagi, hvor I'eren faktisk kører i dobbelt mono.Ved DTS og Dolby Digital har du op til 6 helt individuelle kanaler at dekode og lytte til. 5. står for 5 kanaler med fuldt frekvensområde: Center, H + V front, H + V bag/side. 1 står for "komma en" og er LFE til Subwoofer (baseffekter). Standard på DVD'er er DD 5.1 og i dag har langt fra alle DVD'er kun to-kanals lyd. Når 5.1 så kan afspilles i stereo, er det fordi afspilleren laver et downmix, ikke fordi det nødvendigvis ligger sådan på disken. Det er forskelligt,og kan ses i audio-menuen på DVD'en. Når du kan høre det i DPL er det så et "upmix". Det er bare ikke 5.0. Det er 90'er surround baseret på 2.0. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|