Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problemer med "hoppende" tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Kære forum.. Jeg er lige flyttet til Aalborg hvor der er stofanet (kabel tv) og har følgende problem... I stuen har jeg et 42 tommer fladskærmstv som jeg lige har købt... Dette tv fungerer fint med stofa, men i soveværelset (5 meter kabel væk) er billedet ringere. Endvidere er der det sindsygt sure problem, at tvets billed hele tiden hopper. altså billedet forevrænger de øverste 5 cm af billedet... Jeg har prøvet med diverse antenneforstærkere osv, men uden hjælp.. Så troede jeg at det var Y stikket der var skyld i det og forbandt tvet i soveværelset direkte til stofa indgangen i vægen.. dette hjalp heller ikke. Hvad kan mit problem være?`Kan det være tvet som er ved at brænde af? eller er det 100 % sikkert at det er signalet?

 

venligst Tobias Olesen

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at fintune kanalen ? og er det på alle prg. ??

er det samme tv du har prøvet begge steder ?  ( eller hvad er det for et i soveværelset )

og hopper det eller forvrænger det de 5 cm i top ?

Det er sandsynligvis ikke ved at brænde af, men det kan jo godt have en fejl, der gør at det gør som beskrevet.

Har du prøvet at tilslutte 42" fra stuen på antennesignalet i soveværelset også ? og hvad er resultatet så ?

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 10 August 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at finjustere kanalerne, men uden held.. ja, det er på alle kanalerne.. og ja jeg har prøvet samme tv begge steder.. samme problem.. det forvrænger de øverste 5 cm... men kun engang imellem.. især når der er lyse farver har jeg lagt mærke til... synes ikke der er ngt problem hvis det er en film i biograf version ( altså smalfilm med sorte kanter i top og bund)
42" har INGEN problemer overhovedet... men den har en digital tuner indbygget så man kan ikke sammenligne de 2 tv... tvet med problemet har dog ikke noget problem når det er dvd film fra scart.. og heller ikke når det er DVB gennem scart.. det er udelukkende gennem den alm. antenne indgang at problemet synes at være der..

 

venligst... Tobias

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Tja, så er der desværre sandsynlighed for at dit tv har en peridiosk fejl - du har stadig ikke nævnt hvilket tv, det er ? fladskærm/CRT eller ?   ( gætter på, at det er et billedrørstv !? og at fejlen sikkert ligger i strømforsyningen eller tuner delen, men hvis du skal komme videre, skal det nok en tur på værksted - afhængig af pris,kvalitet og alder, skal du overveje om det kan betale sig at rep. eller få et tilbud først evt.  )

__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 13 August 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det er et 27" LDC.. Så det gæt med alm tv med billedrør var skudt ved siden af.. endvidere kan det godt betale sig at reparere det, da det kun er 1 år gammelt.. der er 2 års garanti på alt man køber... så det skal bare tilbage til Bilka og til rep.. ellers må de give mig et i samme prisklasse eller pengene tilbage....
Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes