Forfatter |
|
he-man Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kan i hjælpe mig. findes der evt. en hjemmeside. Hvor man kan se/kontrolere mht. restgæld og pant i anlæg osv. her tænker jeg på dyrt grej..
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke mig bekendt
Det tror jeg heller ikke du skal være bange for, hvis du ser/får kviteringen og tjekker med dem der har solgt grejet, at der ikke skyldes noget.
Der er vist ingen der tager sådan noget som sikkerhed for lån. (løsørepant) __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg ved at min far har brugt følgende tlf: 86129145 til at tjekke for pant i biler/motorcykler. Men om de også kan sige noget om Hifi ved jeg ikke...
Ellers lyder Finn29's metode som et godt forslag...
|
Til top |
|
|
he-man Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. jeg har lidt problemer, med en som jeg er ved at sælge noget grej til. og jeg vil kun sælge mod kontant afregning, så nu tror han l****T er stjålet. så vil han selv se efter.og jeg har papir på den..
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg slet ikke man kan. Man kan normalt kun tage pant i
fast ejendom, og som noget specielt i Danmark i
motor-køretøjer. (hvad med både og den slags?)
Tyskere griner som regel når de hører at der kan være pant i en
bil i Danmark på lige fod med fast ejendom.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der er tinglyst pant eller lavet negotiable gældsbreve eller lign, så er din lokale byret (tinglysningskontoret) et godt sted at starte. Jeg vidste ikke man kunne benytte HIFI udstyr i forb. med pant? restgælden må vel være dokumenteret mellem køber og sælger, evt, forretningen og et finnsierings/kredit institut.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm....er det ikke meget normalt at man sælger mod kontant afregning??? Og hvis du har kvittering på sagerne, kan jeg ikke forstå hans problemer...
Håber du får solgt dine sager...
|
Til top |
|
|
he-man Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.. Ja jeg ved heller ikke, hvad han fejler?? men det må være slemt.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Det tror jeg slet ikke man kan. Man kan normalt kun tage pant i fast ejendom, og som noget specielt i Danmark i motor-køretøjer. (hvad med både og den slags?)
Tyskere griner som regel når de hører at der kan være pant i en bil i Danmark på lige fod med fast ejendom. |
|
|
Både og campingvogne kan der også være pant i, men det er faktisk umuligt at finde ud af. For du skal have fat i det tinglysningskontor, der har tinglyst gælden og der er et i stortset alle kommuner, man kan ikke få oplyst hvad der er tinglyst i nabokommunen.
Så en kvittering eller en aflysning af pantebrev er det eneste sikre der er. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
he-man Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg tror jeg dropper det. for det er vidst ikke det vær..
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Der er for så vidt ikke noget i vejen for at tage pant i den slags løsøre, det findes dog ingen reele registre som man kan forespørge i, og jeg tror heller ikke at nogen pengeinstitutter gør brug af dette....
Endvidere siger tinglysningsloven at hvis man i øvrigt har handlet i god tro, og set kvitteringer m.v. så kan det ikke komme en til skade. (gælder ikke biler, huse og lign.)
du kan roligt handle... faktisk kan man i mangetilfælde også få lov at beholde ting selv om de er stjålne.....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
he-man skrev:
Okay. jeg har lidt problemer, med en som jeg er ved at sælge noget grej til. og jeg vil kun sælge mod kontant afregning, så nu tror han l****T er stjålet. så vil han selv se efter.og jeg har papir på den.. |
|
|
Giv ham serienummeret på grejet og lad ham ringe til politiet - det er det man normalt gør med cykler ;o)
mvh
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt tinglyses kun bil(bilbogen) eller fast ejendom samt dematerialiserede værdipapirer. Hvis man som køber erhverver løsøre, såsom dyrt hifi, er mit bedste råd ikke at oplyse din identitet med mindre du får en kvittering på, at grejet er betalt.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har en org. kvittering, hvor der garanteret står sælgers navn og telefonnr, så kan personen jo prøve at kontakte dem. eller som Zaka skriver, ring til politiet og forhøre sig.
Men når det kommer til at handle i god tro, så vil det påvirke din situation som sælger hvis du siger til din køber, at hvis han har fået kvittering osv, så handler han i god tro... Hvis jeg fik det at vide, ville jeg blive mere utryg.
held og lykke med salget ... desuden er der ikke ret mange private der ikke sælger ved kontant afregning. personligt tager jeg kun imod kontanter, ingen checks, primært fordi jeg ikke gider det bøvl med banken, desuden hvad hvis checken er en fusker? så står man der og ikke helt kan huske navnet på køber osv.
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Hej,
Der er for så vidt ikke noget i vejen for at tage pant i den slags løsøre, det findes dog ingen reele registre som man kan forespørge i, og jeg tror heller ikke at nogen pengeinstitutter gør brug af dette....
Endvidere siger tinglysningsloven at hvis man i øvrigt har handlet i god tro, og set kvitteringer m.v. så kan det ikke komme en til skade. (gælder ikke biler, huse og lign.)
du kan roligt handle... faktisk kan man i mangetilfælde også få lov at beholde ting selv om de er stjålne.....
|
|
|
Du får præmien for åres dummeste råd.
Waal
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Knoxville skrev:
Hej,
|
|
|
Du får præmien for åres dummeste råd.
Waal |
|
|
Ja for det er direkte forkert!!
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan roligt handle... faktisk kan man i mange tilfælde også få lov at beholde ting selv om de er stjålne.....
- min argumentation omhandlede de tidligere nævnte biler og motorcykler såfremt ens rettighed er tinglyst....
dette gælder på ingen måde løsøre som hifi, selvom om det ser sådan ud i mit indlæg, det beklager jeg havde vist lidt for travlt....mixup....
skriv evt. til familieadvokaten.dk for at høre om han ved noget fra tidligere afgørelser du kan bruge....
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der sætter spørgsmåltegn ved pant i løsøre er der kun en ting at sige. Selvfølgelig kan man det.
For at denne pant er gyldig kræves der dog rådighedsberøvelse, ellers vil en godtroende 3.mand (køber) ekstingvere panthavers rettigheder. Dvs. at panthaver skal tage tingen i sin besiddelse (sådan lidt overfladisk sagt) for at hans pant er beskyttet. Såkaldt håndpant.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der sætter spørgsmåltegn ved pant i løsøre er der kun en ting at sige. Selvfølgelig kan man det.
For at denne pant er gyldig kræves der dog rådighedsberøvelse, ellers vil en godtroende 3.mand (køber) ekstingvere panthavers rettigheder. Dvs. at panthaver skal tage tingen i sin besiddelse (sådan lidt overfladisk sagt) for at hans pant er beskyttet. Såkaldt håndpant.
Helt enig, det var sådan set også det med den gode tro i tilfælde af løsøre jeg var inde på tidligere selvom det står komplet uforståeligt....ved nærmere gennemlæsning.
reglen her er jo netop lavet for at beskytte fremtidige erhververe mod at købe en ting hvori der findes en panteret.....
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig, kunne se at folk åbenbart misforstod dig :)
Det er panthavers eget ansvar at beskytte den pantsatte genstand, og derfor kan man roligt købe udstyret, så længe man er i god tro.
|
Til top |
|
|