Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 15:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips bedste LCD skærme med mange fejl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
poulkat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg blev noget overrasket og forbavset, da jeg fra en større internet-forhandler i Danmark fik at vide, at de ikke længere vil forhandle Philips LCD flat TV.

Grunden er, oplyser forhandleren til mig, at 30-40 % af de Philips skærme de har solgt det sidste års tid er gået i stykker og der er tale om deres topmodeller, bl.a. 42PF9830. De får heller ikke Philips nye LCD model 42PF9831D i deres sortiment.

Jeg er/var selv på udkig efter én af Philips topmodeller indenfor LDC skærme, men efter at have hørt forhandlerens erfaringer med Philips, tror jeg ikke længere jeg vil "ofre" mine sparepenge på et Philips flat TV apparat til omkring 40.000 kr. i danmark og lidt under 30.000 kr. syd for grænsen.

Er det eventuelt noget du også har hørt/erfaret eller har det bare været et uheldigt tilfælde? Jeg ved jo ikke hvor mange styk forhandleren har solgt, så procenttal er jo relativt.

Har ellers også kigget på en 40" LCD skærm fra Samsung, men er i tvivl om deres ry for tidligere at være et discount mærke på markedet? Men deres fladskærme er også utrolig flot designmæssigt og teknisk er de jo også i front.

Håber nogen vil kommentere ovenstående og glæder mig til at høre dine erfaringer med især Philps og deres topmodeller indenfor LCD.

Til top Vis poulkat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poulkat

Jack Frost
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt det samme ad andre veje gennem et par distributører og sælgere med tilhørsforhold omkring Philips.

Tallet jeg fik oplyst varierede, da det faktisk havde været helt oppe på 73% ifølge en af dem jeg snakkede med. Ret hidsig statistik, må man sige og ret uheldig for så stort et mærke med de ambitioner de nu engang har.

Til top Vis Jack Frost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jack Frost

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

poulkat skrev:
Grunden er, oplyser forhandleren til mig, at 30-40 % af de Philips skærme de har solgt det sidste års tid er gået i stykker og der er tale om deres topmodeller, bl.a. 42PF9830.

Jeg kender ikke fejlraten på Philips LCD. Men lige dén model du nævner (42PF9830) havde en fejl i displayet, som til sidst gjorde den blev trukket ud af markedet. Senere vendte den tilbage i en modificeret udgave med et mindre 1366x768 display istedet.

Så, 42PF9830 var ikke en god model. Den er nok den forhanderen har i tankerne.

/Lars

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 14 August 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

poulkat skrev:

...Har ellers også kigget på en 40" LCD skærm fra Samsung, men er i tvivl om deres ry for tidligere at være et discount mærke på markedet? Men deres fladskærme er også utrolig flot designmæssigt og teknisk er de jo også i front.

Samsung var et "discountmærke", men også OEM-producent af de helt store - så deres produkter har var solgt i mange år under "store mærker".

Egne erfaringer med Samsung fra "discounttiden" viser, at holdbarheden intet fejler - de fungerer fejlfrit i mange år. Til gengæld sparede de (dengang) på design, kabinetter, etc. - og vi har et 21" CRT (mange år gl.), hvor geometrien lader en del tilbage at ønske.

Idag er mange af disse ting fortid - og de er fuldt på højde med de "store" mærker. Billedkvaliteten på deres M-serie (LCD TV) er blandt de bedste. Jeg har selv et LE-46M51B - og har set en del på LE-40M61B, som jeg synes leverer et af de bedste billeder på markedet - eller gjorde det i foråret, da jeg kiggede (udviklingen går jo stærkt pt., så andre kan være kommet længere i mellemtiden).

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 August 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

poulkat skrev:
Grunden er, oplyser forhandleren til mig, at 30-40 % af de Philips skærme de har solgt det sidste års tid er gået i stykker og der er tale om deres topmodeller, bl.a. 42PF9830.

Jeg kender ikke fejlraten på Philips LCD. Men lige dén model du nævner (42PF9830) havde en fejl i displayet, som til sidst gjorde den blev trukket ud af markedet. Senere vendte den tilbage i en modificeret udgave med et mindre 1366x768 display istedet.

Så, 42PF9830 var ikke en god model. Den er nok den forhanderen har i tankerne.

/Lars

37PF9830 har også haft og har store problemer, der er mange og lange tråde på mange internationale fora. Jeg har selv haft den og kan ikke tale godt om den, pænt billede når det virker. Philips er solgt og udskiftet med et Plasma fra LG

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Sendt: 14 August 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft et Philips 37PF9986 i ca. 1½ år uden problemr. Det er stadig et super fjernsyn.

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 14 August 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Puh ha', nu kan jeg ikke holde det inde længere, så med fare for verbale tæv:

Er det ikke bare phillips generelt der er noget galt med?

En god ven af mig nåede at få udskiftet sit defekte Phillips CRT TV hele 3 gange endda med forskelllige modeller og alle med fejl på, før han til sidst gav op med det mærke. Har også selv et Phillips CRT, med fejl på. Tvivler på at kvaliteten er blevet bedre med deres plasma og lcd tv. Billedet er som sædvanligt fint nok, når det virker. Kender til mange andre med phillips produkter der er gået i stykker hurtigere end du kan sige 1 2 3.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes