Emne: har jeg dummet mig? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Andersoe Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har for ganske nyligt købt mig mit første HiFi-anlæg bestående af en NAD c352 og to styks Dali concept 8. dertil lod jeg mig forføre til at købe TL omni II kabel og lydisolerende fødder.
har dette kabel og disse fødder noget at skulle have sagt på mit anlæg? jeg har selvfølgeligt tænkt mig, at teste kablerne, men inden jeg gør, ville jeg gerne høre Jeres mening?
forresten, kan man godt "kræve" at få kablet testet inden man køber det? jeg var så smart at æde det sælgeren (Rene Hviid - HiFi-klubben Odense) sagde:D
én del er jo det teoretiske, hvori kablerne selvfølgeligt er bedre, idet de bedre overfører lyden, men er det hørbart??
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Det er vist meget personligt, hvad man synes. Men under alle omstændigheder er det smartest at teste ting før man køber det. Du burde have kunne enten låne kabel og fødder i demo udgaver, eller fået lov til at retunere dem mod pengene tilbage.
Du bliver selv nødt til at afgøre om du synes det er pengene hver. 
Jeg synes selv dæmpe fødder i div udgaver er fantastiske. Bruger dem selv til at tune klangen, de fleste hårde typer giver et mere slankt lydbillede. De bløde (sabothane) giver et mere tilbage lænet lydbilede.
Den eneste, der kan afgøre om det er hørbart er dig selv. Hør efter 
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også meget glad for bløde fødder, selv bruger jeg Holfi-fødder, kan kun anbefale dem. De sidder faktisk overalt på mit setup, både under højttalere og elektronik (de originale fødder er fjernet).
Jeg har også oplevet forskelle med kabler. Store, små og ingenting. Men jeg foretrækker også at prøve dem før jeg køber. Jeg køber også gerne brugt, det er lidt billigere. Der kan man så ikke altid prøve før et køb, så man må se sig godt for. Desuden er kabler jo sjove at lege med, de er jo forholdsvis nemme at skifte. Jeg ved ikke om man kan "kræve" at låne med hjem til test, men butikken bør da have et udvalg til udlån. Måske ikke alle typer, men et par stykker i forskellige prisklasser. Jeg kan også godt forstå hvis de ikke vil sælge afklippet kabel fra ruller med returret. Hvis det er fabrikstermineret i faste længder osv, bør det nok kunne lade sig gøre.
Under alle omstændigheder kan jeg anbefale disse banan-rør: http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=28&a mp;iAd=131 Da jeg skiftede fra de originale stik på mine Tara Labs RSC Prime biwire (der ligner dit lidt, men med flade ledere) var der virkelig en forskel. Meget mere kontrol over bassen, feks. Måske pga større kontaktflade end de originale (men flotte) BSM-stik.
/Præsten
__________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andersoe,
Jeg går selv og ser på kabler i øjeblikket og har forsøgt at læse en del om det. Min konklusion indtil nu er følgende: Hvis jeg selv kan høre forskel på et dyrt og et mindre dyrt kabel, må jeg gøre op med mig selv om det er de ekstra penge værd, at tage det dyre kabel. Det giver ingen mening at købe kabler med gode specifikationer, hvis de ligger uden for det du selv kan høre.
Hvad jeg har kunnet læse mig frem til på nettet kan koges ned til, at der ikke findes én sandhed om kabler. Hvis du har brug for lidt modgift til sælgerens lovprisninger så prøv at surfe lidt rundt på www.audioholics.com. Her er en gut med den mission at modbevise effekten af dyre/eksotiske kabler. Hvor objektiv han er kan jeg ikke gennemskue, fordi jeg ikke ved nok om elektronik, men han har tilsyneladende videnskabelig dækning for nogle af sine påstande.
Du kan også prøve at gå ned i supermarkedet og købe de billigste ledninger du kan finde. Hvis du ikke kan høre forskel på dem, og dine nye kabler fra hifi-klubben, bør du nok benytte dig af din returret i tide.
Om du har dummet dig? Nej, det kan være næsten umuligt at gennemskue spørgsmålet om kabler, især når der står en sælger som med stor sikkerhed i stemmen fortæller dig at du nærmest begår helligbrøde hvis ikke du bruger 15-20% af anlæggets pris på kabler.
|
| Til top |
|
| |
Andersoe Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg er også meget glad for bløde fødder, selv bruger jeg Holfi-fødder,
kan kun anbefale dem. De sidder faktisk overalt på mit setup, både
under højttalere og elektronik (de originale fødder er fjernet)." hvorfor under elektronikken?   men tak for jeres hurtige svar, jeg vil hurtigst muligt teste dem, og evt. vende tilbage med resultatet. med henblik på retur-ret: kan man retunere et afklippet kabel fra rulle? ellers kan de vel sælges, hvis jeg lige vil have nogle hurtige skejser
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du købt det? Så er der reelt ingen returret, medmindre du har aftalt det med sælger. Edit: Og så er det bedst at få det skriftligt.
Men mit eneste råd er, brug ørene og stol på dem.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersoe skrev:
"Jeg er også meget glad for bløde fødder, selv bruger jeg Holfi-fødder, kan kun anbefale dem. De sidder faktisk overalt på mit setup, både under højttalere og elektronik (de originale fødder er fjernet)." hvorfor under elektronikken? 
|
|
|
Tja. Fordi jeg synes det virker Underlag og afkobling har også en betydning for elektronikken. Du kan eventuelt prøve på din cd-spiller, det plejer at være den det giver den største virkning på.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|