Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny 1080p projektor fra Sony (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline
Sendt: 10 August 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Sony er på vej med en ny 1080p projektor, skulle komme på gaden i oktober (i USA og Japan ihvertfald).

http://www.hdbeat.com/2006/08/08/sony-1080p-sxrd-powered-pea rl-projector-details-leaked-vpl-vw/

1920 x 1080 SXRD panel

5000:1 CR (15000:1 med auto iris)

22db

Lysstyrken bliver der gættet en del på, men 900 ANSI er indtil videre bedste skud.

UHP lampe (kan håbe på at det gør det billigere at skifte pære i forhold til VW100)

Prisen er ikke officiel endnu, men 6000$ (US) MSRP er angivet flere steder på nettet, og dette skal ses i forhold til en MSRP på 10.000$ (US) for VPL VW100. Disse priser er selvfølgelig US priser, og prisen i Danmark vil sandsynligvis ligge noget højere. 

På papiret ser det jo ud til at være en kanon projektor (især til prisen), men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad Sony har gjort (eller ikke gjort) for at få prisen ned i forhold til VW100. Det vil jo ikke give meget mening at sælge en VW100 til 10.000$, og samtidig forsøge at sælge en VW50 til væsentlig færre penge, hvis de har stort set samme performance. Mit håb er at det udelukkende er ting som færre input, manuel zoom osv., samt den billigere lampe, der gør at prisen ligger hvor den gør, og ikke et ringere billede oppe på lærredet.

Til top Vis Ampro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ampro

Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Der er nogle udviklingsomkostninger med 1./2. generations produkter der skal dækkes før deres mere økonomisk venlige brødre kan introduceres, sådan fungerer det i høj grad i videoindustrien.

Jeg har, dog ubekræftet, hørt flere uafhængigt udtale sig om at VW100 rent faktisk var bedre end Qualia'en, som igen var bedre end G90'eren. Så måske er lillebror trods sin svagere pære en værdig efterfølger.

Når specifikationerne er så identiske så tror jeg ikke der er noget at frygte, andet end de danske importøres avance.

Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

tror at man skal passe på med at sige at Qualia 004'eren er bedre end en G90 , tror ihvertfald at der er en del CRT folk som vil sætte spørgsmålstegn ved den udtalelse.

Men forskellen denne gang er, at VW100 stadigvæk er i produktion (kommer vist ikke en afløser før engang næste år), og dermed bliver VW50 en direkte konkurrent til VW100. Da VW100 kom på banen, blev produktionen af Qualia 004 stoppet (så vidt jeg kan huske).

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

JA det bliver vildt spændende med den PJ. 1920 x 1080 SXRD panel med fillrate på 90%? er super. Jeg er på nippet til at udskifte min Z3, men tror liiige jeg venter et par måneder endnu :)

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Er Pearl den nye mellemvarer i forhold til VW100 eller er det en ny afløser for HS-60? Dvs. kommer der også en HS-70 eller hvad den vil komme til at hedde?

Jeg håber ikke det sidste, fordi så bliver det sgu lidt dyrere end jeg havde troet, at skifte til 1920x1080.

Jeg håber, at Panasonic, Zanyo og Mitsubitshi bliver billigere med deres - men hvis de bliver for meget billigere, bliver det vel et problem for Sony - selv om de jo plejer at være lidt dyrere (HS-60 vs. PA-900 og Z4 etc)

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Det er sandt at Qualia'en blev pillet ud af produktion. Om det er fordi den ikke kan konkurrere med VW100 skal jeg ikke kunne sige. Rent opbygningsmæssig benytter andre paneler end de 2 mindre projektorer. 0,8" til sammenligning med 0,61" og 700W pære, og fast iris med 3000:1 kontrast. Dermed ligger VW50 noget tættere på VW100 end VW100'eren ligger på Qualiaen. Kan man bruge det til noget? Næh, ikke rigtigt, men det understreger bare hvor interessant 50'eren er.

Selvfølgelig skal der stilles spørgsmålstegn ved den slags udtalelser, G90'eren, og jeg tør heller ikke sige om det har noget på sig.

VW100'erens fordel ser umiddelbart kun ud til at være kraftigere pære, og flere tilslutningsmuligheder, hvis det er tifældet så bliver 100'eren svær at sælge når den nye kommer. Gadeprisen på 100'eren er nede i godt 7000$ i USA, hvilket betyder at retailprisen på 6000$ på 50'eren næppe kommer til at holde særligt længe, derovre i hvert fald.

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved kommer hverken Panasonic, Sanyo eller Mitsubishi med SXRD-projektorer, kan dog tage fejl.

Jeg gætter på at de mærkers kommende 1080p projektorer som sædvanligt afløser den foregående model indenfor samme prisramme +-10%.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
Så vidt jeg ved kommer hverken Panasonic, Sanyo eller Mitsubishi med SXRD-projektorer, kan dog tage fejl.

Jeg gætter på at de mærkers kommende 1080p projektorer som sædvanligt afløser den foregående model indenfor samme prisramme +-10%.

Nej, det er LCD projektorer med de nye D6 paneler med forbedret kontrast. Om kvaliteten så kan måle sig med SXRD må tiden vise. Prisen for Mitsubishi HC5000 er allerede fastsat til 4000 euro.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det kan kun gå for langsomt med at få overstået første generation af 1080p til folket :)

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Prisoplysninger for den nye PJ fra sony "Pearl".

It is official. MSRP $5,000.00 for the Pearl. If your dealer does not have pricing yet he should any day now. Anyone want to guess what this will street for.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=8210883#post 8210883

Med en MSRP på 5k dollars vil gadeprisen formodentlig komme til at ligge en del under det, hvis man altså sammenligner med alle andre priser mellem MSRP og streetprice. Muligvis 4k$, hvilket jo er en god pris!

Tør man håbe på under 30k herhjemme eller drømmer jeg?

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Den kommer til at lægge over 30k, det tror jeg man kan være rimeligt sikker på, desværre. Den kommer nok til lægge nærmere de 40k, og introduceres til omkring 45k på gaden herhjemme. Gadepriserne i USA skal stadig ganges med 10 for at ramme det danske niveau. Hvilket betyder at inkl. told og moms kan det stadig klart bedre betale sig at købe direkte fra USA end i Danmark.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 15 August 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
Den kommer til at lægge over 30k, det tror jeg man kan være rimeligt sikker på, desværre. Den kommer nok til lægge nærmere de 40k, og introduceres til omkring 45k på gaden herhjemme. Gadepriserne i USA skal stadig ganges med 10 for at ramme det danske niveau. Hvilket betyder at inkl. told og moms kan det stadig klart bedre betale sig at købe direkte fra USA end i Danmark.

40-45K i en DK butik lyder rigtigt - desværre. Jeg købte min nuværende projektor i udlandet og sparede 35% selv med dansk moms og fragt (fra Japan til DK) medregnet. Det ser ud til at jeg skal gøre det samme når jeg skal ud og shoppe 1080p projektor til næste år - specielt hvis en maskine som VW50 (Pearl) til den tid kan erhverves til $4K i USA.

Ang. LCD maskinerne så er det indtil videre kun Mitsubishis HC5000 som er bekræftet som værende udstyret med D6 C2Fine paneler. Pannys AE1100's paneltype er endnu uvist og det samme er Sanyos Z5 (som bliver en 1280*720 maskine). Der er dog rygter om en kommende 1080p storebror til Z5'eren.

Viser det sig, at AE1100 ikke har D6 paneler, så står Mitsubishi meget stærkt i det segment, eftersom de nye paneltyper skulle være en kraftig forbedring i forhold til D5.

Men SXRD's fillratio på >90% kan LCD ikke røre - spørgsmålet er hvor stor betydning det vil have med så høje opløsninger.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

HC5000 bliver interessant at se, lidt ærgeligt der ikke findes en rigtig Projektor-butik her i Danmark så man kunne få lov at se produkterne side om side.

Der er lidt forskellige opgivelser på HC5000s specifikationer, men med VGA, DVI-D, HDMI-tilslutningsmuligheder, 19 db og 5000 brændetimer i low mode og fysisk væsenligt mindre end Pearl'en, så skal den nok finde sit publikum.

Prisen på den bliver helt sikkert en del lavere end Pearl'en her i Danmark, forventet lige under 30k.

Men billedet ... tiden må vise det.

Cedia er lige om hjørnet, forhåbenligt er der mere guf der.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes