Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin-vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Status: Offline
Sendt: 13 August 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hej jeg tænkte de gammele cerwin-vega CLSC-115

er jo udgået på market hos hifiklubben

og så er der kommet en ny højtaler fra cerwin-vega er den bedre in den gammele model

altså den som hedder CERWIN-VEGA CLS-15

Mit spørgsmål lyder er den bedre end den gammele model da jeg går og over vejer at købe den højtaler hjem til

og hvis i kan give mig nogen kommentare hvad i synes om den ville det også bare være perfekt

venlig hilsen TechnoTrolden

påforhånd tak for svarene

Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben er jo kendt for at overdrive pænt når de skal beskrive hvor fantastisk godt deres produkter spiller. Det skriver de så ikke noget om når de omtaler Cerwin Vega. Om CLS-15 skriver de f.eks.

CERWIN-VEGA CLS-15 højttaler
De fleste, som hører navnet Cerwin-Vega ser noget i den hér stil for sig: en stor højttaler med en massiv 15-tommer bas, en veldimensioneret mellemtone og en kraftfuld diskant. Og i nærheden står en ulykkelig nabo med ørepropper...

Cerwin Vega er bygget til at spille højt men ikke godt, hvilket også har været tilfældet med dem jeg har hørt. Når selv Hifiklubben ikke kan få sig selv til at skrive at de spiller godt, lyder de nok ikke bedre end de gamle. Jeg har dog ikke hørt denne model.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have nogle Cerwin Vega der spiller "godt" indenfor Cerwin Vega's terminologi bør du hellere finde dig et sæt brugte højttalere i DC eller AL-serien...

Jeg har selv engang haft et sæt CW AL1000 mkII, og de spillede klart bedre end alle CW der er lavet siden...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

ja ok prøver lige at søge på de omatlate navne du har givet mig AL OG DC Serien

tusind tak for svarene

hvis det nu var at jeg skulle købe nogen højtaler som højt men også godt med en 15 tommer bas i hvad vil i så mene jeg skulle købe

venlig hilsen technotrolden

Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Cerwin Vega DC1215 er nok den af CW's højttalere der spiller bedst... Men AL1000/AL1002 og DC1515 spiller højere...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

ZyCoW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej ..

Jeg har haft både DC1515, DC1215 og den du selv omtaler CLSC 215 .. derudover har jeg faktisk hørt det nye skud fra Cerwin Vega af i butikken .. Og jeg må indrømme at jeg synes sgu ikke jeg var specielt imponeret af den gamle DC serie .. Smækker du en seriøs forstærker på den gamle serie så falder de altså på knæ .. Det oplevede jeg ikke i de 12 måneder jeg havde koblet 2 NAD 218'ere på mine CLSC 215'er :)

Til top Vis ZyCoW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZyCoW

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

husk nu på at vi alle har forskellig smag og i nogens øre er cerwin vega det helt rigtige.

De eneste forskel på den er nye er det ny design plus at der nu er mulighed for bi-wiring. diskanten er også forbedret så den kan tåle mere effekt også er den heller ikke så skarp som den gamle.

det er ikke meget der er lavet om men aligevel er det blevet en meget bedre højttalere end den gamle. og den er alle pengene værd.

En højttaler som AL har ikke den sindsyge bas som vi kender fra CV men den lyder nok bedre. har i helt ret i men er det techno der skal fyres af så er den nye CLS det klart bedste bud også selv om man tager de gamle AL eller DC osv. med. syntes CLS er den bedste nogensinde hvis det drejer sig om at spille højt med syg bas. også er lyden altså ikke så frygtelig som nogen gør den til. men self samligner man den med dali også B&W så får cv aldrig et ben til jorden, men så er det jo godt at det ikke er den type højttalere de skal samlignes med.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu AL spiller bedre end de nye serier... Også til techno... Men den nye CLS-215 går jo dybere... Derudover er AL1000 mkII klart bedre på de andre punkter... Især mellemtonen

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes CLCS serien er bedre end DC og AL - sådan er vi jo alle så forskellige.

Så lyt dig frem og bestem for dig selv!

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 August 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har de små CLSC-6 og der sider en Vifa diskant i jeg hved ikke hvad er sider i de nyge.
Til top Vis gx55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gx55

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Technotrolden skrev:
hvis det nu var at jeg skulle købe nogen højtaler som højt men også godt med en 15 tommer bas i hvad vil i så mene jeg skulle købe

Hvorfor er det så vigtigt med en 15" bas???

Er det ikke vigtigere i dit tilfælde at den bas der sidder i, kan flytte noget luft... altså spille højt?? Alt.... Selv 15" basser fås i forskellig kvalitet. Og en dårlig 15" spiller ikke nødvendigvis højere end en god 6". Den ser bare ud som om den kan.

Når du køber højtalere i denne priosklasse som du snakker om, så er budgettet til produktion altså ret begrænset. Og det er uanset hvordan man drejer det, dyrere at lave en 15" end en eks 6" hvis kvaliteten skal være ens.
Resultatet er altså, at jo større en bas du kræver til en given pris, desto ringere er den. Og hvad værre er, så er det sværere at få en stor bas til at opføre sig ordentligt, end det er med en lille.

Jeg ville derfor vælge noget med maks 10-12" i denne prisklasse.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 August 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Technotrolden skrev:

Er det ikke vigtigere i dit tilfælde at den bas der sidder i, kan flytte noget luft... altså spille højt?? Alt.... Selv 15" basser fås i forskellig kvalitet. Og en dårlig 15" spiller ikke nødvendigvis højere end en god 6". Den ser bare ud som om den kan.

Når du køber højtalere i denne priosklasse som du snakker om, så er budgettet til produktion altså ret begrænset. Og det er uanset hvordan man drejer det, dyrere at lave en 15" end en eks 6" hvis kvaliteten skal være ens.
Resultatet er altså, at jo større en bas du kræver til en given pris, desto ringere er den. Og hvad værre er, så er det sværere at få en stor bas til at opføre sig ordentligt, end det er med en lille.

Den teori tror jeg ikke holder i netop dette eksempel. Da den med 15 også er dyre end tolveren.

Men der er nu noget fedt over en 15 tommer som der ikke er ved en 12 eller 10 tommer.

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Hurtig skrev:
Technotrolden skrev:

Den teori tror jeg ikke holder i netop dette eksempel. Da den med 15 også er dyre end tolveren.

Men der er nu noget fedt over en 15 tommer som der ikke er ved en 12 eller 10 tommer.

Jeg har selv 15" basenheder i mine højttalere og er ovenud tilfredse med dem. Så dette er bestemt ikke noget angreb på store bassenheder.

Men des større bassenheder du har, des mere kraft skal dit anlæg kunne generere for at bassen bliver præcis, hvilket jo netop er det man gerne vil have i musik.

Så et mix mellem store basenheder og en pap-forstærker er ikke sagen!

Cold comfort for change
And did you exchange

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 August 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Synes ikke du skal købe noget fra classic serien, de er ikke værd at høre på  Men okay skær alt fra mellemtone og opefter af, så lyder det da fint nok  For diskanten er ikke værd at samle på, den er alt for skinger - selv ved rimelig lav styrke.

Hvis du absolut skal have nye CV, så kig på VE-15F højttaleren i stedet. Den overraskede mig faktisk for efter en gang tilspilning var diskanten til at holde at høre på! Det er jo stort når man tænker på at det er CV...

Men her link: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/CERWIN-VEGA_VE-15F_hoejttaler_Sort.htm

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 August 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Det der med at sige køb dit, køb dat, holder ikke.

Ved ikke hvor mange forskellige opfordringer der er kommet.

AL er bedst.
DC er bedst.
CLSC/CLS er bedst
Og til sidst men ikke mindst VE-15 er bedst.

Hvem skal være den næste der kommer med E-serien? ? ? først til mølle princippet gælder

Min pointe er: alle har vidst deres egen mening. Lyt dig frem og køb det DU syntes er fedest.

Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg også jeg vil gøre men kom til at tænke nogen her inde synes VE-15F  serie er bedre

den spiller godt nok 95 Db

hvor de anden serie er på 94 Db er der meget stor forskel noget man kan høre

men den nye serie er dyre end den gammele Ve serie hvis den gammele spiller bedre som nogen siger

hvorfor er den nye serie så dyrman

får hvad man betaler for

venlig hilsen Technotrolden

Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte lige på en anden ting nu hvor jeg er meget intereset i højtaler kan nogen så ikke for klare mig hvad de forskellige ting jeg nævner her under betyder.

• 15-tommer baselement    
  • 6,5-tommer mellemtone med fiber-imprægneret mambran
  • 1,25-tommer diskant med silver-Mylar-membran
  • Frekvensområde: 26-20.000 Hz
  • Impedans: 8 ohm
  • Følsomhed: 95 dB
  • Belastning: max 400 watt
  • Automatsikring til diskanten
  • Sikring til basenheden
  • Mål i cm (H/B/D): 92/41/53
  • Vægt: 30 kg/stk
  • Färg: Sort ask

den første ved jeg godt med 15 tommer bas men alle de andre ting hvad betyder de når vi snakker om højtalere forklare lige på en god måde

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Technotrolden skrev:

Det tror jeg også jeg vil gøre men kom til at tænke nogen her inde synes VE-15F  serie er bedre

den spiller godt nok 95 Db

hvor de anden serie er på 94 Db er der meget stor forskel noget man kan høre

men den nye serie er dyre end den gammele Ve serie hvis den gammele spiller bedre som nogen siger

hvorfor er den nye serie så dyrman

får hvad man betaler for

Ja nogen siger det. ligesom de siger så meget andet. så kan ikke rigtig bruges til noget.

Men min personlige mening er at Cerwin Vega har sat en milepæl med VE-serien. første gang i lang tid der er lavet en Cerwin Vega der lyder lidt at hifi.

94 til 95 dB. neej du kan ikke høre forskel. det er så lidt højer den kan spille at det er bagetæller.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Technotrolden skrev:

Jeg tænkte lige på en anden ting nu hvor jeg er meget intereset i højtaler kan nogen så ikke for klare mig hvad de forskellige ting jeg nævner her under betyder.

• 15-tommer baselement    
  • 6,5-tommer mellemtone med fiber-imprægneret mambran
  • 1,25-tommer diskant med silver-Mylar-membran
  • Frekvensområde: 26-20.000 Hz Bassen går 26 hz ned i dybden
  • Impedans: 8 ohm Det er bare ohm og viser noget om hvor svær den er at trække 
  • Følsomhed: 95 dB den spiller 95 dB ved 1 watt
  • Belastning: max 400 watt den kan tåle 400 watt men du kan sagtens køre med større forstærker
  • Automatsikring til diskanten så den ikke springer men den er aldrig 100% 
  • Sikring til basenheden
  • Mål i cm (H/B/D): 92/41/53
  • Vægt: 30 kg/stk
  • Färg: Sort ask

den første ved jeg godt med 15 tommer bas men alle de andre ting hvad betyder de når vi snakker om højtalere forklare lige på en god måde

Godt nok ?

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Det er altså lidt uintelligent at spørge sig frem om noget der er så subjektivt. Den ene siger at AL serien er bedst, den anden DC og den tredje CLCS.

Tag toget, bussen, bilen, cyklen whatever ned til Hifiklubben og lyt for dig selv - det er den eneste måde!!!

Spørgsmål som disse burde resultere i et to måneders udelukkelse fra dette forum, da de viser at personen ikke er klar til at ytre sig, men kun læse og lytte herinde!

Cold comfort for change
And did you exchange

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum