Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 19:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problemer med component (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 August 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Jeg har en Infocus Screenplay 4800 projektor, og har lige fået et component kabel som erstatning til mit gamle s-video stik.

Men så fandt jeg jo ud af at der ingen indgang til component er bagpå min projektor.... Og her kommer så spørgsmålet; hvad skal jeg gøre ? Skulle jeg have købt et andet slags stik, eller hvordan ?

Mvh Magnus

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:

Hejsa..

Jeg har en Infocus Screenplay 4800 projektor, og har lige fået et component kabel som erstatning til mit gamle s-video stik.

Men så fandt jeg jo ud af at der ingen indgang til component er bagpå min projektor.... Og her kommer så spørgsmålet; hvad skal jeg gøre ? Skulle jeg have købt et andet slags stik, eller hvordan ?

Mvh Magnus

Hvad er outputtet fra din kilde?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

component fra min denon 1910 dvd afspiller..
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hvilke indgange har din projektor?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Du skal anskaffe dig en adaptor som tillader component gennem s videostikket.

S-video to Component adapter
(Part number: SP-VIDEO-ADPT)


Supports connection from the S-Video port on your InFocus digital display to Component Video for use with DVD players, HDTV Receivers, etc. Compatible with 480i signals; not for use with progressive signals.

Allows you to connect a video source such as a DVD player or cable box to your InFocus projector with component video.


m.v.h kanvas

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

der er kun s video og composit indgangi projektoren..

et sådant stik som du, kanvas, omtaler, er det jeg bruger nu - men er det det mest optimale ?

 

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

s video indgangen på de ældre Infocus modeller har 7 ben mod normalt 4.

Dette er grunden til at du kan køre component gennem denne bøsning

http://www.infocus.com/Products/Accessories/Cables/SP_VIDEO_ ADPT.aspx

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

det er lige netop sådan en jeg bruger nu..

derudover kan jeg ikke forstå hvorfor den ikke kan vise 720p .?!?!? den viser 576i ?!?

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Bemærk lige at du kun kan køre interlaced fra din DVD afspiller
Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 August 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

hvilket vil sige ?
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 15 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Har klippet nedenstående fra projektorcentral

The X1/4800 is designed with a special seven-pin S-video connector that lets you input a component interlaced (480i) signal into the S-video port. InFocus provides an adapter that interfaces an RCA component cable to this special port. This adapter used to be shipped standard with the X1, but is no longer. It is now standard only with the Screenplay 4800. However, if you buy the X1 and you want this adapter, you can buy it for $20 on the Infocus website. So the fact that this adapter no longer ships with the X1 is not a good reason to spend $500 more for the Screenplay 4800.

Jeg kan iøvrigt ikke forstå hvorfor du lader din Dvdafspiller upskalere til 720p når din projektor kun har en opløsning på native 800x600??? Så skal projektoren jo skalere ned igen med dårligere kvalitet til følge.  

Du skal indstille din DVD til 575i. Det er jo det projektoren vil skalere til.

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 August 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

jeg lader ikke min dvd afspiller udskalere 720p, men der står bare at den kan vise 720p i manualen.. men lige nu viser den fint 576i
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 15 August 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Så er alt som det skal være. Du kører 576i component fra din DVD og projektoren omskalerer til 576p

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

ok tak for hjælpen
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes