| Forfatter |
|
emil84 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at købe et par dali 505, nogle der har erfaringer med den? Den skal kunne spille sammen med en denon pma-1060...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle være fine til prisen, jeg ville dog ikke give meget mere end 6-800 kroner for dem.
|
| Til top |
|
| |
emil84 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sælger skriver dette til mig: "De fejler intet, og spiller godt. Dog har basenheden i den ene højttaler fået et par små "rynker" efter at være blevet trykket ind, men det er rent kosmetisk"
Har i nogen anelser om det har nogen betydning???
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man aldrig vide, men hvis han har trykket enheden ind, og rettet den ud igen kan det ses, men folk det er sket for melder som regelt at det ikke er hørbart. Dog skal du være opmærksom på at der kan være fejl på enheden. Samt at der er mulighed for at højttaleren ikke er blevet behandlet ordentligt. Så du skal helt klart have afslag i prisen hvis du vil købe dem!
Hvorfor ikke udvide din søgning, så den også indkludere Dali 104, som var den forrige generation af Dalis blå serie. Den er også rigtig god til prisen, og burde kunne fåes for 4-600 kroner.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da vist et par Dali 450 til salg på KSB.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Dali 505 som spiller med en Harman Kardon HK970 (og en NAD 3020i når den bliver taget frem en gang i mellem).
Vær opmærksom på at diskanterne sidder lidt lavt, hvis din siddeposition er høj. Ellers er det en meget homogen højtaler uden den pynter på dårlige optagelser. Jeg syntes lydbilledet er pænt 3D og alle instrumenter lyder rigtigt. Lidt mørk i klangen - men ikke for meget. Man bliver ikke lyttetræt af dem. 
__________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
emil84 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror jeg napper et par dali 104! I fin stand
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 104 er også en rigtigt god lille gulvhøjtaler (stamfader til 505).  __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt valg MEN ...vær opmærksom på basenhederne i Dali 104 har skumophæng, vist nok modsat Dali 505 som har kantophæng af gummi. Skummet smuldrer ikke sjældent når basenheden når over de 10 år. Dali 104 kom på markedet helt tilbage i 1991 så det er en gammel fætter efterhånden...
Lydmæssigt ville jeg dog umiddelbart også foretrække 104'eren fremfor efterfølgeren men det er sikkert en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
505 har også skumkanter kan jeg med skam meddele.....
__________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
emil84 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for oplysninge, havde godt læst om det, men jeg har sku ikke rigtig råd til så meget lige nu, så jeg må håbe de holder indtil jeg får råd til noget nyere...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de bare holder 2-5 år kan jeg ikke se det er en dårlig invistering. Hvis de koster 400 kroner mister du kun 200 kroner årligt på dem, og jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne tage et godt stykke over 2 år. Hvis bare de er i fin stand ville jeg ikke frygte dem.
|
| Til top |
|
| |