Forfatter |
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter,
Jeg har en xbox360 som jeg bruger som extender. Den larmer jo en del(41db) så derfor har jeg tænkt mig at dæmpe den lidt. Jeg har fundet nogle blæsere der hver er på 16db og da den jo skal bruge 2 så har jeg købt det. MEN jeg har lige et spørgsmål. Vil den larme med 32db når jeg har 2 blæsere eller kan man ikke bare lægge talene sammen på den måde? Er der nogle der ved det?
Jeppe
|
Til top |
|
|
ldplusse Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vil ikke larme med 32Db.
Når du sætter 2 blæser med 16Db sammen vil de larme dobbelt så meget, men en fordobling er kun 3 eller 6 db, kan ikke lige huske hvilken, men mener det er 3 db.
Så vil du jo kun have 19db støj. Men tror mere at de blæsere ikke flytter nok luft, så måske du skal finde et lidt mindre kompromi.
Feks. find 2 stk på 25db, ellers brænder skittet bare sammen. Men husk og melde tilbage når du har skiftet blæsere, er nemlig selv interesseret i at høre hvordan det så går med varmen.
|
Til top |
|
|
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps 3 db it is.
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar! Jeg har faktisk af samme årsag kigge på hvor meget luft der bliver flyttet ved disse 2 blæsere i forhold til de eksisterende og der bliver flyttet mere luft ved de nye i forhold til de gamle. Vores første plan var nemlig at bruge 12db blæsere men de lå lige i underkanten af hvor meget luft der kunne skubbes igennem. Så ud fra specs så skulle de være bedre.
Jeg skal nok melde tilbage når vi har skiftet dem ud og fortælle om det har været en god ide :-)
Jeppe
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de nye blæsere kommet.. så er det bare at få skilt x-boxen ad og komme igang. Jeg vender tilbage når "operationen" er overstået.
Jeppe
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LBA75,
Jeg har set dette link før og jeg overvejede også de blæsere men har ikke lyst til det blå lys :-) ..
Jeppe
|
Til top |
|
|
ldplusse Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 04 September 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Paqi
Hvordan går det med dine lydsvage blæsere?
|
Til top |
|
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 08 September 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Paqi... lad os høre hvordan det går  __________________ /Wizard
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjaaaa hvordan går det så....
Jeg købte nogle ret så svage blæsere som skubbede omkring 32CFM til sammen. Jeg havde læst at xboxen skulle bruge 29CFM så det burde jo være helt perfekt. De kom hjem og jeg satte dem i og sikke en stilhed der pludselig var!! Men glæden var kort fordi da jeg satte et spil i så gik der cirka 2 minutter så slukkede maskinen. Den var blevet for varm. Jeg prøvede flere forskellige ting og intet hjalp. Da jeg så satte de 2 originale blæsere til 12volt i en anden maskine så var jeg ved at blive blæst omkuld, så jeg måtte konstatere at de nye blæsere trækker langt fra nok luft.
Så de originale er kommet tilbage i kassen igen :-( .. En af mine kollegaer har nu købt et specielt 3. parts blæsere som er cirka 3 dB lavere end de originale (de er på cirka 41-45dB) men det er altså ikke nok for mig. Jeg vil meget længere ned.
Det er svært at finde 60mm blæsere som ud fra de nye informationer jeg har, flytter 54dB luft uden også at støje med omkring 35dB så jeg tror ikke at det bliver løsningen med mindre man har lyst til at skære hul i kassen og montere en 120mm blæser lige over processoren, hvilket er meget lidt pænt.
MEN jeg har netop læst om en Ungarer der har investeret i et Thermaltake Silent Tide Water vandkølingssæt. Dette sæt er normalt til grafikkort men han har altså monteret det i en xbox360. Det er ikke udelukkende et internt sæt da der sidder en box på 22,5x3,12cm udenfor med selv kølemodulet, men det er bestemt en løsning som man kan bruge. Den støjer med henholdsvis 17 eller 25dB alt efter hvor meget køling der er behov for. Der sidder en knap på boxen, hvor du vælger det ene eller det andet.
Denne løsning kan købes for 623,- på en dansk hjemmeside så den er samtidig også forholdsvis billig. INDEN jeg køber denne box, så har jeg smidt hjemmebyggeren en mails med nogle spørgsmål og hvis de bliver svaret så jeg tror løsningen virker, så tror jeg det bliver resultatet. Jeg ved godt at 25dB ikke er helt lydløst men hvis jeg for 623,- kan få den til at være meget stille så er det vel også en acceptabel løsning. Når jeg tænker på at CTA har lavet en løsning til 7000 som så er helt stille så vil 17dB være fint for mig :-) .. CTA vi mangler stadig at se din løsning...
Hvis I har andre ideer som kom endelig med dem da jeg tror på det kan lykkedes.. den box skal altså ikke larme så meget.
Jeppe
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid den ind i et skab, lydisoler skabet og så en stille blæser bag på skabet......så er der ro! Remoten kan sagtens sende igennem en nomal tykkelse mdf plade!!
MVH
LBA75
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt du siger det for jeg kan altså ikke få remoten til at sende uden at øjet kan ses?? Fordi den står allerede inde i et skab men jeg er nød til at have døren på klem før det virker.
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry paqi
Mente den trådløse controller og ikke remoten..... men kan de nye blæsere, som du installerede, ikke holde den kold nok, når du kun bruger den som extender - og dermed remoten?
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååå ja til at spille så virker det fint :-) ..De 2 blæsere leverer desværre ikke luft nok. Omkring 32CFM og det er langt fra nok. Det er muligt at den kan holde sig kølig nok til at extende men hvis jeg sætter en dvd i så lukker den stort set med det samme så der skal en anden løsning til. Og jeg skal nok finde den. Jeg har lige set at de gutter der er igang med Thermaltake løsningen helt klart mener den kan være inde i xbox'en og hvis det er tilfældet så vil det jo være helt perfekt!
Jeppe
|
Til top |
|
|