Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hvor høj en kontrast? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

hey, er som sagt igang med at lede efter en projektor, og har bestemt mig for at det skal værer en sony, sanyo eller infocus,

men hvor høj en kontrats skal en projektor værer på hen holdsvis LCD og DLP

mange af de lidt dyrer projektor har "kun" 400:1 er det nok?



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

mener du ikke 4000:1? eller er det Ansi lumes du mener?

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

nej mener det jeg skriver wrong, 400 til 1 i kontrast

 

lagde lige mærke til en projektor med 400:1 i kontrast som kostede 20.000



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Kontrast målinger er ikke til altid at stole på. 400:1 kan faktisk være meget højt afhængigt af hvordan det er udregnet.
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

nogle der kan anbefale en InFocus Work Big IN26?



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

nogle der kan anbefale en InFocus Work Big IN26?

Mener du ikke IN76?

Hvad er det for en der har 400:1 i konrast? link!!!

MVH WRONG

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=2900 50&gruppe=53

 

og link til 400:1

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=152065



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Det var grov. Jeg havde ikke hørt om en 26. troede kun der var IN72-74 og 76

Den med 400:1 i kontrast er en dataprojektor.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Den med 400:1 i kontrast er en dataprojektor.



Det er IN26 da så sandelig også. Altså ganske uduelig til filmbrug .


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
wrong skrev:

Den med 400:1 i kontrast er en dataprojektor.



Det er IN26 da så sandelig også. Altså ganske uduelig til filmbrug .

Jamen det har du da helt ret i Gerdes. Der er nok også en grund til at det er computersalg der sælger den

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

så en IN26 er ikke nået godt valg til film brug?

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

jeg står med godt 6700 til en projektor og vil ikke give mere, da jeg er under udd. og skal betale et kørerkort, hva er bedst til pengene?

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Nightbird
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
jeg står med godt 6700 til en projektor og vil ikke give mere, da jeg er under udd. og skal betale et kørerkort, hva er bedst til pengene?

Du får ikke noget ordentligt til den pris. Hvad med at vente og spare lidt flere penge op?

Til top Vis Nightbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightbird
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

som sagt er i lærer og penge er ikke hva vi har, og så vil jeg heller ikke ofre så meget, på en, da jeg heller vil have en ordentlig lyd

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

en Infocus X3 er den god til film?

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg hellere vente med at købe til pengene er til en ordentlig pj. Der er ikke noget mere træls end at indse, man har gjort et "dårligt" kæb. Spar 10k sammen og kig efter en Pt ae900 eller en Z4. Det er mit råd.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

men vis man kun havde 7000 Wrong hva ville du så vælge, ?

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Man har tidligere kunne få en Sanyo Z3 til under 8K fra Tyskland og det er muligt at Z4 snart kommer derned omkring (ser ihvertfald sådan ud). Det er umiddelbart mit bedste bud på en billig ny projektor til filmbrug (og nej jeg synes ikke at du skal købe brugt).

Du kan evt. lede efter en Infocus 4805 fra Tyskland og se om den ikke falder ind under dit budget men så kommer du til at mangle HD funktionen i form af 720P

 

Edit: Kender ikke lige X3 men X1 er en af de mest sælgende projektorer nogensinde så X3 er måske ok.

Edit Edit: Den X3 er såvidt jeg lige hurtigt kunne se 4:3 og det er ikke optimalt (det er så også en data projektor). Gå hellere efter 4805 så - jeg kan se at den har en pris på 6400,- her i DK

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

faldt lige over denne anmeldese

http://hometheater.about.com/od/productreviewstoppicks/fr/in focusx3full.htm

 

og i følge den skulle den være god til film, og at den kan sættes til 16:9



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
men vis man kun havde 7000 Wrong hva ville du så vælge, ?

Jeg kan selvfølgeligt ikke svare på wrongs vegne, men personligt ville jeg vælge en Infocus SP4805  



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes