Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 21:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydkort ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på kig efter et lydkort i 1k - 3k klassen men finder det meget svært at vælge. Tanken var at afprøve DRC til Hifi brug. og der skal være 4 uafhængige udgange. Har læst de par test der var i HF men der findes jo mange andre...
Skal man vælge en ekstern således man også får en fysisk volume kontrol og vil det være en fordel med en mic. indgang med phantom spænding osv...
Har kigget på: Terratec PHASE X24 FW , Terratec Sound Aureon 7.1 Firewire & Sound Blaster Audigy 2 NX men hvordan er lydkvaliteten ?

Kender I nogle links med reviews eller har egne erfaringer ?

mvh
Dion

Til top Vis Dion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dion Besøg Dion's Websted

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 18 August 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Du skal ihvertfald ikke købe det soundblaster kort for creative bliver altid nedsablet i diverse tråde. (ikke inkluderet X-fi)

Din volume kontrol kan du jo også have på din receiver (medmindre at du taler om at slutte kortet direkte til aktive højtalere).

Den største fordel ved eksterne kort er at de ikke påvirkes af den interne støj i computeren og nok vigtigst af alt at de mange gange har deres egen strømforsyning så risikoen med hensyn til spændningsforskel bliver minimeret.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 August 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ihvertfald godt anbefale TerraTec Phase X24 FW. Jeg har selv lillebroderen, som har samme lydkvalitet og det spiller rigtig godt med digital udgang. Det vrider det sidste ud af mine Logitech Z-5500 surround sæt, hvor jeg havde et Prodigy 7.1 LT før, men måtte skifte det ud, da min nye Shuttle ikke har et PCI-32 slot.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 August 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Audigy nx 2 blev vist godt testet i HF, men har ikke selv hørt dét. Har selv m-audio efter at have læst testen i HF og er godt tilfreds. De nye x-fi kort har dts/DD decodere i hardware svjv og jeg ville købe dem hvis jeg skulle skifte idag.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Audigy nx 2 blev vist godt testet i HF, men har ikke selv hørt dét. Har selv m-audio efter at have læst testen i HF og er godt tilfreds. De nye x-fi kort har dts/DD decodere i hardware svjv og jeg ville købe dem hvis jeg skulle skifte idag.

mvh. Per.

Jeg ved godt at det er off-topic, men men hvorfor og hvordan ville du udnytte hardware-dekoderen?

Jeg ved ikke hvordan denne hardware-dekodning foregår, men jeg kunne forestille mig at mig skulle benytte sig af noget special software for at få det til at virke. Ydermere kan alle software-dekodere jo i dag gøre det samme uden det store CPU-forbrug.

Men det optimale må vel stadig være lave passthrough til en reciever som så kan decode signalet (DD ell. DTS).
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Sendt: 20 August 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg klart anbefale Delte66! Har selv sådan en og er meget glad for. Selv spiller jeg musik på computeren og min lydkort er tilsluttet til studioht'er. Eneste minus som kortet ikke her er at den  ikke har fysisk vol. her er linket. Måske er den noget til dig?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta66-main.html

Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35

LMG03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 20 August 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

http://www.xs-sound.dk/
Til top Vis LMG03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMG03

Dion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 August 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jeg går stadig efter et eksternt kort og har efter en del søgen fundet disse her som alle ligger omkring de 3k:

1. Focusrite Saffire
2. M-Audio FireWire 410
3. Terratec Phase X24FW

Har fundet reviews på : http://www.musictechmag.co.uk/mtm/audio-interface

Har nogen erfaringer med disse ? Måske ikke og måske skal søges ovre i musik indspilnings branchen.

Til top Vis Dion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dion Besøg Dion's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes