Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 02:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tandberg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 19 August 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke rigtigt finde en tråd der omhandler min helt store passion,så jeg må oprette en selv.Det drejer sig om Tandberg,selvfølgelig.
Er der andre end mig og et par af mine venner der er oppe og ringe over den fantastiske lyd,som kun Tandberg kan/kunne levere?Jeg indrømmer blankt,at jeg har været uden Tandberg i 13-14 år,indtil min mor skulle ha' 'ny' reciever i starten af maj i år.Jeg blev sat på opgaven.Det skulle jo være noget hun kunne finde ud af=gammeldags.Så jeg faldt over en flot TR220 fra ca 1974 på små 20 Watt.Da den ankom her,ville jeg da lige høre den......min gode kammerat hørte den også.Vi var målløse.Den sparkede bare r..!! Jeg var atter hooked.Så ud med mit Rotel-anlæg(som jeg havde været glad for i 12-13 år),og ind med en TR2025(25 Watt reciever).Jeg har et par Trapez'er (X'eren),som jeg selv har samlet for over 20 år siden,og de spiller rigtigt godt,især med en Tandberg spændt for dem!Men det var ikke gjort med det.Min gode kammerat havde købt en pladespiller,og jeg begyndte at se mig varm på LP'er og pladespillere.Jeg fandt en fed Tandberg TT5000,som jeg er helt pjattet med idag.100 LP'er er det også blevet til de sidste par måneder.
Nu skulle man tro at jeg så kunne slappe lidt af,men nej.Jeg faldt over et par små Tandberg Fasett højttalere.De er sekskantede,og bygget til at man kan 'lege' med lyd.Lange kabler på dem og så flytte lydbilledet hvorhen man vil.De spiller fantastisk!Så jeg er kommet til at købe to sæt
For hyggens skyld har jeg også erhvervet mig en Tandberg Sølvsuper 10(reciever på ca 10 Watt) til soveværelset.Den er fra 1971 og spiller super godt!
Nårh ja,jeg har i 18 år haft en Tandberg CD-spiller,som desværre har skullet til rep i 12-13 år.Den er i skrivende stund til rep,og jeg glæder mig til at høre den,snart.
Er der nogen her på sitet der har erfaringer med Tandberg,måske endda har det endnu,fordi det bare lyder bedre end noget som helst andet du/I har hørt?Det må der næsten være.Jeg vil rigtigt gerne høre om det
Tandberg eksisterer ikke mere.De laver i hvert fald ikke hifi mere.Det er rigtigt sørgeligt,men det gør jo bare at begejstringen for disse herlige produkter er til at tage og føle på.Det er min påstand,at der ikke laves lyd idag,som Tandberg lavede det i sin tid.
Jeg er Tandberg-fan.Hva' fan er du?

P.S.Det hører med til historien,at jeg for ca 18 år siden,havde næsten alt i Tandberg.3000-serien.Båndoptager,CD-afspiller,tuner,forforst ærker og to mono-blokke,på hver 180 Watt.Det sætter stadig standarden for min lydoplevelse og min opfattelse og forståelse af GOD lyd.Jeg havde dette set-up i tre år.Forstærkersættet var desværre købt på afbetaling,og det gik ikke så godt med at få det betalt Men det er en anden historie.   
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 19 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej

 Jeg forstår udmærket din passion for gamle Tandberg produkter . Jeg har alle recievere fra model 10 med/uden højtalere til 2075. Mangler 2080.  Jeg har også en del båndoptagere men har endnu ikke styr på dem. En er jeg dog særlig glad for. Det er model 2 fra 54. Tænk at remmene ikke er blevet til lakridsbånd endnu. Godt kram som stadig spiller. Min baggrund for dette er at jeg er gammel tekniker og jeg forbavses stadig over hvor dårlig moderne ting holder. Jeg samler også på gamle trækasse radioer og har lavet en MB sender med rør så jeg kan sende gammeldags musik til dem. Det dur jo ikke at de i demonstrations øjeblikket  spiller Michael Jackson eller det der er værre.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 19 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg

Joh, jeg vil gerne bidrage med mine Tandberg erfaringer, omend det er i det små.

Jeg købte ca. 1991 en effektbandit efter at have læst en test i Hifi og Elektronik af sættet TCA 2026 og TPA 2026. Ca. samme tid fik en reciever TPR 3080A en kanontest. Senere fandt jeg ud af, at effekt delen herfra kunne købes separat som TPA3036A - så den købte jeg!! Den var på 2x100w/8ohm og 2x180w/4ohm. Zero Feedback (godt) og med bipolare transer (fik du den, Kubik!).

Den spillede efter min mening med hul igennem, med smæld på, men vigtigst af alt: På en "ørevenlig musikalsk måde". Desværre opstod der problemer med højre kanal, formentlig fordi der var fejl på mine TDL Studio 3 (transmissionsline ht).

Jeg forhørte mig om rep., men syntes det var for dyrt ift. indkøbsprisen på 7700,- kr. Satte den på genbrugspladsen og nu er den væk....savner den stadig!

mvh. Allan

 

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 19 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg føler med dig,Cop........har aldrig nænnet at skille mig af med noget som helst Tandberg-ikke godvilligt! Jeg elsker det mærke.Jeg tror at jeg fornemmer den ånd og sjæl produkterne er lavet i og med.Vebjørn Tandberg var et unikum udi tung lyd til menigmand.
Der er så meget at tjekke nu: )Jeg har købt en pladespiller,TT5000.hold da op hvor er den bare fed.49,5 cm bred,fedeste lyd og rigtig billig=719 kr.Tandberg er godt selskab
Og dig,tube....er det fra Sølvsuper 10 og opefter?Det er nogle fede apparater du har der!!Hvordan lyder TR2040 iforhold til TR2025?Jeg har 2025 og elsker den Elsker sgu Tandberg!......hvis nogen skulle være i tvivl
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 19 August 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har også en varm følelse for mærket. Nu laver de gudhjælpemig konference udstyr, gaaab!

De har lavet verdens bedste tuner, analog selvfølgelig, kan ikke huske navnet.

Kender du denne hp.:http://www.nrhf.no/nrhf-t-TA-plate-CD.html

Søg og du skal finde..

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 19 August 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kender godt siden.Norsk Radiohistorisk forening.Go' side.Verdens bedste tuner hedder TCD3001A. Den kostede 16000 kr for 20 år siden.Rigtig flot og lydmæssigt normsættende.Tandberg forever!
Sidder og hører Status Quo,på mit Tandberg.Det er julefryd!!!Fedeste lyd og flot retrogrej.
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 20 August 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at der er ret mange der tænker på Tandberg idag.Fair nok,men lidt vildt: )
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 20 August 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat siden på "overvåg", så jeg venter med spænding på, hvad folk har at fortælle om Tandberg

Nogen af Jer som har hørt TPR 3080A?? Hvad ville en koste idag?

mvh

Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg,

Jeg har været med på Tandberg vognen - lige siden jeg erhvervede 3002A (forforstærker) 3006A (effektforstærker) og 3001A (tuner). Jeg købte det hele brugt for ca. 15 år siden - og pånær 3001A tuneren, som stadig spiller fint (efter div. små reparationer) er resten historie.

Desværre brændte stømforsyningen i effektforstærkeren (3006A) så grundigt af, at udgangen i den kanal samt diverse komponenter på begge forstærker print døde total.   

Med til historien hører, at forstærkeren praktisk talt havde stået tændt konstant, og da den blev godt varm - syntes jeg det var på tide til en udskiftning af samtlige elektrolytter. Desværre valgte jeg 2 stk. 63V / 22000uF  Rifa lyttere til erstatning for de originale Elna på 80V / 15000 uF. Rifaerne brød sig ikke om at have op til 63V + rippel over sig, så efter et års tid eksploderede de, og stømforsyningen brød i brand. Af det kan man lære, at elektrolyttere altid bør kunne håndtere mellem 10-20% spænding over den normale arb. spænding. Kabinettet (det eneste der overlevede) blev senere brugt til at huse en PreFix forforstærker selvbyg konstruktion fra High-Fidelity.

Tandberg byggede vistnok oprindeligt 3000 serien og senere den opgraderede 3000A serie til det amerikanske marked. "The European Alternative" var Tandbergs slogan i midt firserne, da ledelsen hos Tandberg indså, at de ikke kunne tjene penge ved at fabrikere udstyr i den billigere ende - men i stedet sadle om (efter endnu en økonomisk støtte fra den norske regering) og koncentrere sig om udvikling og fremstilling af decideret high end udstyr samt splitte firmaet op i en data og en television afdeling.

I 2000 gik Tandberg Audio konkurs og i dag er det udelukkende netværks- og videokonferenceudstyr der er på programmet.

Man kan læse mere om Tanberg på nettet - her et link for historie interesserede:

http://home.online.no/~jandors/tandberg.html

Bedste hilsner

Peter

 

 

   

 

Til top Vis PeterG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterG
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 20 August 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hey Peter

Det må ha' været en traumatisk oplevelse,da der gik ild i dit Tandberg.Jeg husker tydeligt hvor varme mine to monoblokke blev.Det var faktisk så man ikke kunne lægge hånden på dem.Jeg husker også hvordan det af og til knagede i dem,under opvarmningsprocessen Aluminiumet gav sig under opvamningen.Men for h...... hvor lød det godt,og hvor var det nogle flotte apparater.Og dyre.
Jeg har bemærket mig at især i England og til dels USA,der er en del 3000-serie i sølvfarve.Dem er der ikke mange af i Danmark.Jeg ender såmænd med 3000-serien igen.Men jeg er dog superglad for min reciever(TR2025).Jeg er helt vild med hvor fedt den spiller og så er den bare så flot!Med det blå display.Størrelsen passer mig.Den er 51,5 cm. Det er ikke et lille undseeligt apparat.Det er en herre-reciever
Havde en TR2055,som min kammerat heldigvis købte(så kan jeg stadig nyde synet og lyden).Den skulle dog ha' lavet venstre kanal.Jeg var ikke klar til at smide penge i den,da jeg ikke synes at min TR2025 spillede markant dårligere end 2055.Så nu er der noget der tyder på at vi er to der bliver glade for vores recievere.TR2055 er bare så fantastisk flot.Og meget speciel i forhold til alle andre recievere.Der er skåret indt til benet,og så er der alligevel alt hvad man måtte forvente.
Og jeg er da vild med at når man sætter pladespilleren til at spille på TR2055,så slukker stereolampe og lyset i skalanålen.Displayet forbliver tændt,med det lækreste blå lys.Sådan,Tandberg!!

Tak for linket,det ser spændende ud.Jeg synes ikke at det er så nemt at finde særligt meget om Tandberg på nettet.Jeg bruger Norsk Radiohistorisk forenings side en hel del.

Nårh,ja,jeg har forresten en spændende sag på vej.En Tandberg TP41(transistorradio) i trækasse Den er fra 1971.Der er lys i skalaen.Og den har stadig originalantennen.Jeg er så spændt.Den skal i køkkenet.Har købt den på norsk qxl.De ved godt hvad de skal ha' for Tandberg deroppe.Jeg har givet 1000NKr og 200NKr i forsendelse(1152 DKr).Man er vel Tandberg-fan
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 20 August 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

[
Og dig,tube....er det fra Sølvsuper 10 og opefter?Det er nogle fede apparater du har der!!Hvordan lyder TR2040 iforhold til TR2025?Jeg har 2025 og elsker den Elsker sgu Tandberg!......hvis nogen skulle være i tvivl [/QUOTE]

 

Ja det er fra og med model 1o i flere versioner og opefter t.o.m. model TR2075. Jeg hygger mig med at at gøre dem i stand(rengøring rensning af kontakter (ikke kontakt 60), udskiftning af lamper, check af elektrolytter visuel/LCR meter, trimning af fm discriminator. Fejlen her ses ved at center meteret ikke er i midten når stationen er indstillet til største signal styrke, trimning af FM forkredse for bedste følsomhed, efterlodning der er ofte mange løse lodninger og til sidst justering af BIAS). Derefter står de på en display hylde med strøm så jeg kan tænde dem og en HT omskifter så jeg kan bruge dem. Jeg synes de alle lyder godt, men jeg er meget glad for 2075'eren som er kraftigt dimensioneret. Den var en svær en med 3 fejl: brum i begge kanaler, svag ene kanal, alle lamper sprunget, men så gav jeg også kun 300kr for den. Nu står den og virker som ny.

Fed transistorradio du har fået fat i . Nok den flotteste ever.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 20 August 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Den var på 2x100w/8ohm og 2x180w/4ohm. Zero Feedback (godt) og med bipolare transer (fik du den, Kubik!).



Se det gjorde jeg nemlig.
Og jeg tror tilmed du har fat i nogle af de vigtigste grunde til at Tandberg er interessant.
Sunde konstruktioner, skabt vha. helt almindelig sund fornuft. Desværre vil folket have opamps med FETs i nu om dage, så økonomien holdt ikke.
Tandberg har gennem tiderne været meget kendt for bl.a deres tunere, idet Nordmænd bor i et labd med bjerge, så hvis man vil trække fjerne stationer ind på FM, så kræves der en følsom tuner. 3001 stak alt dengang. Jeg mener i øvrigt også de lavede en 3011 der var lidt billigere, men stadig kostede de en krig.
De lavede i øvrigt også spolemaskiner, der kørte på metalbånd og 38cm/sek og med kun 2 spor. Båndudgiften var vist over kr. 1.000 pr. time. Til gengæld klarede den vist 80 dB dynamik uden støjreduktion.
De opfandt også Actiliniear og Dyneq.
I det hele taget var de inovative deroppe.
Jeg husker specielt en integreret forstærker, der kørte klatten.

Deres annonce kampagne i firserne engang, havde "synd du ikke har råd" som slogan.

Jeg tror på Tandberg rykker også i dag og også op mod decideret high end udstyr.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 20 August 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Et spørgsmål til dig,Tube.Kan du anbefale en TR1055?Har en i kikkerten.Og du har vel også sådan en? Kan man regne med at en 1040 er 40 Watt og en 1055 er en 55 Watt(8 Ohm)?Som man kan i 2000-serien?

Kurt,det er super info,du kommer med.Selvfølgelig er det bjergene i Norge,der gjorde dem til verdensmestre i tunere.Det er fantastisk.Og jeg kan ikke være mere enig,apparaterne emmer af sund fornuft!Din sidste linje er jeg 100% enig i.Jeg stiller gerne op til en hifi-dyst med det nye grej,med al det tingeltangel der tænkes kan.Og jeg vil stadig være Tandberg-mand om en hals .....'synd du ikke har råd'.Fedt slogan: )Jeg ved at Ulf Pilgård har lavet nogle reklamefilm,som gik i biograferne i slut '70'erne.Dem gad jeg godt at se.
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 20 August 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Yes my boss!

Vil bare lige tilføje, at 3036A havde en EI-kerne-trafo, samt en opgivet dæmpningsfaktor på >800 (større end). Den havde da også forrygende kontrol over mine Dali Royal mk. I, der var musikalsk præcision så det battede

Igen: Har nogen erfaringer med TPR 3080A (receiver)???

mvh

 

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 20 August 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Til Kubik:

Tandberg lavede rigtigt nok en lillebror til 3001'eren.Som de skriver i en brochure jeg har fra dengang:'Now,budget-
conscious audiophiles can enjoy Tandberg quality with the TPT 3011 A wich benefits from the same sonic improvements made in the TPT3001A'.Hahaha Budget conscious,my foot!Den kostede 11500 kr for 20 år siden.Jeg fik min dengang for 8300 kr og følte at jeg havde gjort et kup! Det havde jeg nok også.

Til Tube:Med hensyn til 3080 aner jeg ikke noget.Jeg stod af da jeg havde fået min cd-afspiller TCD3015A.Jeg kunne lige leve med runde trykknapper på båndoptageren og på cd'en.Men da de igen begyndte at lave recievere stod jeg af(ved ikke om 3080 er en reciever?).Synes at de gav køb på designet...........De er de sidste krampetrækninger fra Tandberg,og jeg gætter på at der en grund til at vi ikke rigtigt har hørt om dem.......Men det er ikke noget jeg ved.Jeg kan ikke li' den skrå plade der hele vejen på tværs af apparaterne......det er ikke Tandberg!Mener der er noget a la den 3080 på den blå avis.

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 20 August 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Til Tube:

Har du lavet din egen mellembølgesender?Hvis ja,så er det sejt!: )Jeg bøjer mig i støvet,for du har alt det Tandberg jeg selv er vild med.
Nu ved jeg ikke om du er klar over det,men rækkefølgen på apparaterne er som følger: TR2025,2040,2055,2075 og 2075mkII.De har alle blåt display.De blev bygget mellem 1976 og 1978.Fra 1978 hed de: TR2030,2045,2060 og 2080.De havde alle gul/sort display.Og her er en lille tommelfingerregel:Tag altid en blå,fremfor en med det gule display.Min egen blå TR2025 sparker TR2045 godt og grundigt af banen.
Havde en TR2045.Min kammerat kunne selv vælge om han ville have en TR2025 eller en TR2045.Konen kunne bedst lide den gule,og det er derfor jeg har min TR2025.Jeg var ligeglad,da jeg lige havde fået en TR2055 Men den er også videre i teksten,og jeg jubler dagligt over min TR2025.

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 20 August 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Kurt,det er super info,du kommer med.Selvfølgelig er det bjergene i Norge,der gjorde dem til verdensmestre i tunere.Det er fantastisk.Og jeg kan ikke være mere enig,apparaterne emmer af sund fornuft!Din sidste linje er jeg 100% enig i.

Synd du ikke har råd'.Fedt slogan: )


Ja!
Nordmændene fik mange gode idéer, for at kunne modtage andet end søndagsgudstjenesten der blev genudsendt hele ugen på den lokale sendemast, kun afløst af kirkeligt forum i ny og næ, men så blev der osse kæmpe fest med NAB ad libitum og det det hele
Så der var brug for en veltrimmet tuner.

Jeg så faktisk en annonce i et gammelt HF forleden, distributionsselskbet hed i øvrigt Tantronic.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
him self
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 20 August 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

tante berg, har du ikke en tråd med dit anlæg.. hvis ikke, opfordrer jeg dig hermed til at komme igang med at lave en!!

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 20 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Nogle af de Tandberg modeller kan godt overraske lidt når man hører dem. Har en Huldra 9 og en Huldra 10, og de gør mange ting godt. Primært at man lynhurtigt lytter til musikken istedet for anlægget. Oppe i Norge er der en del der bruger de ældre radioer som forforstærkere. Generelt er der en del der foretrækker de ældre modeller, omkring 1970. Den senere 2000 serie er ikke lige populær i visse kredse, selvom jeg elsker deres udseende.

Jeg bruger mine som erstatning, når jeg roder i mine rørting.

En Huldra 10:


Og en sløret udgave af samme Huldra 10 med lys i, mine evner med håndholdt digitalt kamara er ikke særlig store:


De to kasser oven på bliver brugt i det "rigtige" anlæg, som pt. ikke spiller.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 20 August 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Til Mellemhjulet:Wow,de er fede,de to recievere!Din Huldra 9 ligner lidt min Sølvsuper 11.Den er på auktion,men nu er jeg ikke sikker på at jeg vil af med den.Havde den til at spille idag.Hold da op.Fed lyd.Den er bare noget ramponeret.Nå,snupper lige en TV-Avis

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes