Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR2805 vs HK AVR435 vs HK DPR2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FredeFup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Her er så en newbee som har brug for hjælp ifm. indkøb af surround-udstyr, så bær over med mig hvis du finde nogle af mine spørgsmål
elementære...

Jeg har kigget på flg. recievere:

Denon AVR 2807
Harman Kardon AVR 435
Harman Kardon DPR 2005

Denon har som sædvanligt alverdens smarte features som tiltaler mig, men et design der klart overgås af H/K.

H/K AVR 435 ser ud til at opfylde mine behov, dog med det minus at der såvidt jeg kan se ikke er HDMI in/out = stort minus i min verden da det
jo netop skal tilsluttes en LCD skærm med HDMI samt en DVD med HDMI (Hvis det bliver H/K er det dermed DVD-47).

Siden er jeg blevet opfordret til at se på H/K DPR 2005 da denne nu kan fås med relativt store rabatter rundt om i landet - den har dog også fået
bla. anmeldelser såvidt jeg kan se... Men det er jo fristende når man ser et prisskilt på Før: 16.000 nu: 10.000....

Hvad angår H/K, så har de jo begge snart et par år på bagen - hvor meget har det at sige ifm. fremtidssikring osv. - der burde velsagtens være
nogle nye modeller under opsejling.

Jeg kan tilføje at det skal bruges til et multi-rum-system, hvor jeg skal have 5.1 surround i et rum (med relativ små højtalere á la B&W WM1),
samt stereo til værelset ved siden af.

Alle råd ang. ovenstående recievere samt kommentare - evt. overvejelser om andre nyere produkter i samme prisklasse ønskes!

Takker og bukker

- Frederik
Til top Vis FredeFup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FredeFup

Peter_N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 August 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

H/K kommer lige straks med nye modeller AVR 445 , 645 og 745 alle med HDMI switch. AVR 645 og 745 er allerede prissat hos audiovision til 12.999 kr. og 24.995 kr. Der er ingen pris på AVR 445 endnu.

Til top Vis Peter_N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_N

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 August 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Personligt har jeg selv valgt Denon (AVR3803), efter min mening er Denon ganske suværene på surround-siden her kan H/K ikke være med(efter min mening).

H/K'eren typisk lidt mere strøm stærk dermed ikke sagt at lyden er bedre. Jeg kan personligt godt lide Denon's detaljeret lyd som jeg ikke syntes jeg har hørt i de H/K setup som jeg har lyttet på. H/K forbinder jeg desværre lidt mere med en mørk og lidt "bulder" agtig lyd.

Jeg ville passe på med at købe gamle modeller. Vent lidt og se hvad der kommer her i nærmeste fremtid. Evt vent til Standarden for de nye lydformater til Blueray/HD-DVD er lagt fast osv, Evt kan du købe en brugt forstærker indtil da.

Man kan f.eks. finde en brugt Denon AVR 3803 til ca 4000, det er altså en rigtig lækker sag til 4000kr efter min mening.

Sidst men ikke mindst tag ud og lyt til en masse, på den måde finder du den lyd som passer dig. Vi er jo alle sammen forskellige så bare fordi jeg er vild med Denon's lyd behøver du jo ikke være det.

Håber du kan bruge det til noget god "jagt".

Nicolai

FredeFup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Først skal jeg da lige beklage en fejl. Jeg mente Denon AVR 2807! - Og derefter "Tak for svarene".

Derefter er jeg glad for at blive mindet om at der er nye standarder på vej. Jeg fandt ud af implementeringen af HDMI 1.3 nok er værd at vente
på når nu jeg endnu ikke har købt skærmen.

Peter - eller anden - ved du om H/K AVR 445 kommer med HDMI 1.3, og om der kommer en tilsvarende afløser for DVD 47 - evt. om der er
nogen der har noget Blue-ray i ærmet?

Jeg må erkende at jeg godt kan lide H/Ks design, så hvis lyden ellers er god er jeg pt. mest hooked på H/K, men dog ikke afvisende overfor
andre gode alternativer.

- Frederik
Til top Vis FredeFup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FredeFup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes