Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 01:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Mogami kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nogen der kender til Mogami?
De er så vidt jeg ved fra den professionelle verden, men har hørt det skulle være et hit!
Evt. hvor de kan købes?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej.

Nogen der kender til Mogami?
De er så vidt jeg ved fra den professionelle verden, men har hørt det skulle være et hit!
Evt. hvor de kan købes?

Mvh.

Hej Milu,

Jeg mener at David anbefalede Mogami kabler i tråden om de 10 største hifi løgne.

De forhandles bl.a. her: http://www.sc-sound.dk/index.htm?/produkter/diverse/silentca ble.php

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

http://www.lydmuren.dk/index2.asp

Hej Milu

De er vist forhandlere af Mogami.

Go' søndag fra Henrik

PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hej Milu,

Mogami fremstiller gode kabler som bl.a. bruges til professionelt audio.

Hos DPA Microphones, hvor jeg er ansat som R&D tekniker bruger vi udover Mogami også kabler fra Van Damme - specielt deres Star Quad serie er rigtig god. Jeg bruger selv Van Damme som signal kabler i mit private setup med et godt resultat  

Mogami kan du evt. købe hos:

http://www.futurelight.dk

Kig evt. på dette link hos Van Damme:

http://www.van-damme.com/

Mange af de helt vildt (læs vanvittig) dyre kabler indenfor hi-fi verdenen er efter min mening desværre meget opreklameret. Jeg anser et fornufting mikrofonkabel termineret med ordentlige stik som et rigtigt godt - og langt billigere alternativ til de nogen gange ubetalelige slanger...

Efter min overbevisning er vejen til god lyd fra ens hi-fi / high end udstyr gode og RENE stikforbindelser samt et ordentligt kabel layout mellem apparaterne.

Bedste hilsner

Peter 

Til top Vis PeterG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterG

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Takker for alle indput!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

PeterG skrev:

Hej Milu,

Mogami fremstiller gode kabler som bl.a. bruges til professionelt audio.

Hos DPA Microphones, hvor jeg er ansat som R&D tekniker bruger vi udover Mogami også kabler fra Van Damme - specielt deres Star Quad serie er rigtig god. Jeg bruger selv Van Damme som signal kabler i mit private setup med et godt resultat  

Mogami kan du evt. købe hos:

http://www.futurelight.dk

Kig evt. på dette link hos Van Damme:

http://www.van-damme.com/

Mange af de helt vildt (læs vanvittig) dyre kabler indenfor hi-fi verdenen er efter min mening desværre meget opreklameret. Jeg anser et fornufting mikrofonkabel termineret med ordentlige stik som et rigtigt godt - og langt billigere alternativ til de nogen gange ubetalelige slanger...

Efter min overbevisning er vejen til god lyd fra ens hi-fi / high end udstyr gode og RENE stikforbindelser samt et ordentligt kabel layout mellem apparaterne.

Bedste hilsner

Peter 

Van Damme... Den fortjente lige en griner!
Spændende, det vil jeg undersøge. Og tak for tippet...

Mvh.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Takker for alle indput!

Mvh.

Du er altid velkommen Milu. Husk en tilbagemelding hvis du prøver nogle af deres kabler.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Milu skrev:
Takker for alle indput! Mvh.

Du er altid velkommen Milu. Husk en tilbagemelding hvis du prøver nogle af deres kabler.

Haugaard

Klart, klart.

Kører for øjeblikket med Van den Hul D501 Hybrid som vist egentlig også oprindelig var et mikrofon kabel. Det er jeg egentlig glad for, men det er jo sjovt at prøve noget nyt, specielt til de humane priser.

Mvh.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Det billigste sted er helt klart www.redco.com. De har også stik til spotpriser. Dog kan det betale sig at bestille over flere gange for at undgå at få pålagt told.

Jeg har selv prøvet 3082, 3104 og 3103. 3082 og 3103 er rigtig gode kabler til prisen, og meget ufarvede og lineære at høre på. De lyder på ingen måde lækre eller flot, men nærmere meget troværdige, hvor man som lytter sidder med fornemmelsen af - "hvad har jeg haft gang i? Hvorfor fanden har jeg brugt alle de penge på kabler?"

Første gang jeg hørte om Mogami, var fra min ven Steve fra UK, der fortalte om hvordan 3103 og 2921 havde fået en kæmpe følgerskare i VFM-tankegangens tjeneste.

Jeg vil anbefale dig at prøve 3103, som klart fungerer bedst i mit system. Har du meget korte kabler, så prøv 3082, som er et 2 x 2mm2 coaxial kabel, hvor 3103 er 2 x 4mm2 og dermed bedre egnet til lange kabeltræk.

3104 fungerer af en eller anden grund ikke i mit system, og jeg har ingen idé om hvorfor, men det bliver for lyst, tight og rodet... Jeg skal have fundet ud af hvorfor, for det burde være bedre med 2 x 8mm2...

Jeg kører også med 2549 balanced microphone kabel, som signalkabel med Neutrik XLR stik på - kablet koster NADA og stikkene under en 20'er pr. stk...

Må tilstå jeg er spændt på at høre, hvad du synes...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 August 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Har også arbejdet med mogami på et tidspunkt.
Rimeligt stive kabler, men de har også en fabelagtig evne til at leve deres eget liv og blive umanerligt filtrede, når man arbejder med lange kabler.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Det billigste sted er helt klart www.redco.com. De har også stik til spotpriser. Dog kan det betale sig at bestille over flere gange for at undgå at få pålagt told.

Jeg har selv prøvet 3082, 3104 og 3103. 3082 og 3103 er rigtig gode kabler til prisen, og meget ufarvede og lineære at høre på. De lyder på ingen måde lækre eller flot, men nærmere meget troværdige, hvor man som lytter sidder med fornemmelsen af - "hvad har jeg haft gang i? Hvorfor fanden har jeg brugt alle de penge på kabler?"

Første gang jeg hørte om Mogami, var fra min ven Steve fra UK, der fortalte om hvordan 3103 og 2921 havde fået en kæmpe følgerskare i VFM-tankegangen tjeneste.

Jeg vil anbefale dig at prøve 3103, som klart fungerer bedst i mit system. Har du meget korte kabler, så prøv 3082, som er et 2 x 2mm2 coaxial kabel, hvor 3103 er 2 x 4mm2 og dermed bedre egnet til lange kabeltræk.

3104 fungerer af en eller anden grund ikke i mit system, og jeg har ingen idé om hvorfor, men det bliver for lyst, tight og rodet... Jeg skal have fundet ud af hvorfor, for det burde være bedre med 2 x 8mm2...

Jeg kører også med 2549 balanced microphone kabel, som signalkabel med Neutrik XLR stik på - kablet koster NADA og stikkene under en 20'er pr. stk...

Må tilstå jeg er spændt på at høre, hvad du synes...

Hej David.

Takker for dit indput.
Skal nok give en vurdering af dem på et tidspunkt.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ok David nu har jeg fået kigget ordentligt på siden. Og det er jo nærmest uhyggeligt billigt!!

Jeg har lige nogle spørgsmål.
3082, 3104 og 3103 er så vidt jeg kan se højttaler kabler, ikke sandt?
2549 er balanceret signal kabel (hvilket jeg skal bruge). Det ender for ca 2x7 meter på ca. 400 kr. Uha det billigt.
Men jeg skal også bruge alm. kabel med RCA stik, er der nogen du har prøvet?

Mvh.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis man mener kablerne duer, så er det uhyggeligt billgt. Uanset hvad kan man få billige stik, til priser ingen andre kan matche...

3082, 3103 og 3104 er højttalerkabler, ganske som du siger.

2549 er et balanceret mikrofon kabel, altså er der en skærm og to ledere. Du kan sagtens bruge 2549 til RCA stik også. Du ligger bare skærmen sammen med den leder der går til stel, så kører du pseudo-balanceret, som det kaldes. Stikket, hvor skærmen er monteret, skal så sidde i det apparat, signalet kommer fra, dvs. sidder kablet mellem CD og PRE, så skal stikket, hvori skærmen er loddet på, sidde i cdafspilleren.

14 meter 2549 koster slet ikke 400 DKK, men kun ca. 130 DKK. (0.51x3x6x14=128,5)

Alternativt kan du prøve 2544, som er et standart mikrofonkabel med en carbon-skærm imellem yderskærm og inderleder, altså er der kun skærm og leder. Det er lidt billigere end 2549. Men om det er bedre, ved jeg ikke...

kig her:

http://www.redco.com/shopexd.asp?id=507

2792 er også en mulighed:

http://www.redco.com/shopexd.asp?id=498

Glæder mig til at høre, hvad du ender op med, og hvad du synes om kablerne.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 August 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Herligt!

De 400 er vel hvis jeg beder dem om at lodde kablet, da har sådan et "program" til at lave et kabel kan jeg se.

Mvh.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 August 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Er der et bestemt beløb man skal holde sig under for at undgå told?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
David skrev:

Er der et bestemt beløb man skal holde sig under for at undgå told?

Hej.

Det var ikke helt nem at finde på google men her er det:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/ saerlige-omraader/internet/net-tjek/2/koeb-i-udlandet/handel -uden-for-eu/told-moms-og-andre-afgifter/

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Så er de bestilt et "prøvekabel" på 2x2 meter, lige for at teste det op imod D501. Jeg bestilte det råt, altså lodde selv, væsentlig billigere. 145,- kr. med Neutrik xlr stik, så får jeg nok krav om moms men herregud...

Mvh.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

D501 er et RCA-kabel ikke sandt?

Hvilket kabel endte du op med at bestille?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

D501 er også XLR. Godt nok er det et D502 jeg bruger til XLR, da jeg kører 2 inderledere til hhv. + og -, skulle være bedre på denne måde.

Nåja 2549.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 September 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Well, så er det kabel prøvet.
Det var ikke helt lykken hos mig. Lidt for agressiv top med tendens til s-lyde. Instrumenter og sangere fik mindre "krop". Ikke helt så meget dynamik som jeg er vant til, dette gør sig også gældende i bassen som er lidt mere slank og tilbageholdende.
Dette er hørt i forhold til D501/502 Hybrid.

Pokkers også, havde ellers store forhåbninger til dette kabel da jeg skal bruge lange træk. Nå men så må jeg jo betale for VdH D501!

Hader kabler.

Mvh.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum