Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 13:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af Projekter + lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cyberfinn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 20 August 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på udkig efter en projektor til min lille "hjemmebio". Jeg har læst en del anmeldelser osv, men ved endnu ikke hvilken jeg skal have.

Jeg har kigget på Sanyo PLV Z3, Sanyo PLV Z4, Optoma H72i samt Optoma H79

De benytter forsekllige teknologiere, men kan ikke rigtigt bestemme mig for, hvilken jeg syntes der er bedst. (Der er desværre negitive ting ved begge: DLP/LCD)

Hvilken projekter ville i anbefale til mit lille setup/hjemmebio?
Hvilket lærred skal der benyttes, til den anbefalet projekter (Skal være et ramme lærred).

Har et Media Center som skal benyttes sammen med projekteren, er der noget jeg bør vide omkring dette.

Alt input omkring emnet modtages glædeligt.

Til top Vis cyberfinn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberfinn
 
Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 20 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Måske et lidt svagt svar at komme med, men Z4'eren går du ihvertfald aldrig fejl af!
Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 20 August 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg klart vælge optomaerne frem for sanyoerne. I mine øjne er de langt bedre på alle parametre end sanyoerne. Bla. billedet virker skarpere og mere farveægte hvor jeg syntes LCDerne tit og ofte er blæst godt op i farverne. Dette kan selvfølgelig justeres men når kalibreringen er foretaget er der ingen tvilv i mine øjne. Jeg har både haft Z2 og Z3. Nu har jeg en H79 og den sparker bare røv

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
vuptiburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 20 August 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger spændt med, da jeg havde tænkt på at oprette samme tråd
Til top Vis vuptiburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vuptiburger
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 21 August 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft en Sanyo Z4 og en Optoma HD72i. Sanyoen har bedre (oppumpede) specifikationer, men i praksis er Optomaen klart bedst.

Hvis du vælger Z4 vil jeg ubetinget anbefale et gråt lærred. Til Optoma er det lidt af en smags sag hvad man foretrækker. Jeg anbefaler iøvrigt HDTV. Det rykker på sådan en projektor



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Ellers så er Panasonic AE900'eren også på tilbud i Computer City til 9000,- hvilket er meget billigt for en god projektor. Der skulle vist ikke være den store forskel på Z4'eren og AE900'eren... har selv en AE900...

__________________
Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen
 
cyberfinn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan finde en online dealer af de omtalte PJ'er. Kan finde Sanyo'erne på hifipriser.dk men ingen priser på Optoma's.

Syntes stadigvæk det er svært at finde den rigtige projektor.. Men Bliver nok en Z4 eller H79 da jeg mener at H72i er meget dyr.

Til top Vis cyberfinn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberfinn
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 22 August 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

cyberfinn skrev:

Nogen der kan finde en online dealer af de omtalte PJ'er. Kan finde Sanyo'erne på hifipriser.dk men ingen priser på Optoma's.

Syntes stadigvæk det er svært at finde den rigtige projektor.. Men Bliver nok en Z4 eller H79 da jeg mener at H72i er meget dyr.

H79 er da dyrere end HD72i. Eller du har måske fundet en billig en?

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
cyberfinn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 22 August 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Nej.. Mener jeg bare, jeg har hørt...

Men tror det bliver en AE900 eller en Z4....

Kan købe en AE900 hos computercity til 9000,- og en z4 koster 10.500,-

Hvilken ville i anbefale af disse? Jeg kan se at Z4 kun larmer 22 db mens AE900 er på 26, men gør det nogen forskel ved normal brug.

Kan se at Projectorcentral.com sætte AE900 højere end Z4, men at de omtaler den som en AE900U. Er det den samme model eller er der forskel?

Til top Vis cyberfinn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberfinn
 
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

En AE900U er vist bare en amerikansk model, tror godt at du kan regne med at de billedmæssige kvaliteter er de samme som den europæiske version. Uden at have hørt Z4'eren, så tror jeg ikke at du kan høre forskel på AE900'eren og Z4'eren, AE900'eren siger i hvert fald næsten ingenting...

__________________
Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen
 
Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

cyberfinn skrev:

Nej.. Mener jeg bare, jeg har hørt...

Men tror det bliver en AE900 eller en Z4....

Kan købe en AE900 hos computercity til 9000,- og en z4 koster 10.500,-

Hvilken ville i anbefale af disse? Jeg kan se at Z4 kun larmer 22 db mens AE900 er på 26, men gør det nogen forskel ved normal brug.

Kan se at Projectorcentral.com sætte AE900 højere end Z4, men at de omtaler den som en AE900U. Er det den samme model eller er der forskel?

Så er det da skægt at projectorcentral giver Sanyoen flere stjerner en Pana'en?

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen
 
cyberfinn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

KIggede bare på denne side: http://www.projectorcentral.com/home-theater-multimedia-proj ectors.htm

Men kan godt se, at denne bliver genereret af brugernes mening

Til top Vis cyberfinn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberfinn
 
Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

cyberfinn skrev:

KIggede bare på denne side: http://www.projectorcentral.com/home-theater-multimedia-proj ectors.htm

Men kan godt se, at denne bliver genereret af brugernes mening

Jaja... Men, hvis man kigger under de reviews centralen har lavet får sanyo bedre karaktér!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 23 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

cyberfinn skrev:

Nej.. Mener jeg bare, jeg har hørt...

Men tror det bliver en AE900 eller en Z4....

Kan købe en AE900 hos computercity til 9000,- og en z4 koster 10.500,-

Hvilken ville i anbefale af disse? Jeg kan se at Z4 kun larmer 22 db mens AE900 er på 26, men gør det nogen forskel ved normal brug.

Kan se at Projectorcentral.com sætte AE900 højere end Z4, men at de omtaler den som en AE900U. Er det den samme model eller er der forskel?

 

Støj er en svær sag, tit der det ens egne ører man skal lytte efter og ikke altid se efter DB. Men rent målemæssigt fordobler man lydbilledet hver gang men lægger 3 DB til. Men hverken 22 eller 26 db er meget, smut til en pusher og lyt.

 

Ville desuden helt klart vælge en DLP med rammelærred eller tab-tension dog er sidst nævnte dyrt ellers laver Lissau nogle gode lærreder.

Af projektor er det optima eller min egen favorit Infocus. De rykker begge, men en Z4 kan erhverves for næsten halvdelen f.eks i Tyskland.

 



__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes