Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: 5 pol DIN stik til 2 han phonostik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mackenhauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg står for at skulle tilskutte en gammel pladespiller til min forstærker. Problemet er udgangsstikket på pladespilleren er af ældre model og derfor ikke passer til min phonoindgang hvor der benyttes phonostik *lol*.

Jeg er totalt grøn på og ved ikke det store om hvordan en sådan sag skal løses men jeg har ikke kunne købe et adapterstik nogen steder. Kan du et link til en side hvor et adapterstik kan købes vil mit liv blive noget nemmere.

Jeg mener, udfra peter pans tegninger, at udgangsstikket på pladespilleren er et 5 polet DIN han stik. Min plan er at klippe kablet over og udskifte stikket med to phonostik.

Men hvordan skal polerne forbindes jeg skulle jo nødigt ødelægge min forstærker. Jeg har forsøgt at kigge lidt på de tegninger peter pan har lagt ud men ved ikke lige hvilken der er den rigtige løsning til denne opgave.

Er her nogen som kan hjælpe og evt smide en tegning eller et link til en butik som sælger et færdigt kabel

Til top Vis mackenhauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mackenhauer

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Det er da "bare" sådan en her, du skal bruge:

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/el fa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0&dok=184369.htm

Jeg har selv købt en i en radioforretning, men det kan jo være, at tiden er ved at løbe ud for DIN-stik. Nu fortæller du ikke, hvor du bor i din profil ("Lokalitet"), men jeg er ret sikker på, at en elektronikforhandler også har en sådan tingest, f.eks. Brinck i Kbh.

Med mindre du hellere selv vil klippe og lodde . . . ?

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Der er lidt forskel på hvilken type kabel man brugte. Der fandtes enkelt eller dobbeltskærmet kabel. Ved enkeltskærmet kabel var der 2 ledere med en skærm om hver og så brugte man en løs stelledning ved siden af. Hvis det er den type du har skal de 2 ledere monteres på midterbenet i hver sit phonostik. Skærmen skal så monteres på det andet ben. Den løse stelledning monterer du så i stelskruen bag på din forstærker. Ved dobbeltskærmet kabel var der en ekstra skærm uden om de andre. Den yderste skærm er i det tilfælde din stelledning som skal i stelskruen på forstærkeren. Ellers er det det samme som ved det enkeltskærmede kabel.

Hvis du vælger den connector boholm foreslår skal du muligvis også bruge en ekstra stelledning. Den skal så fra " kappen" på DIN-stikket til stelskruen på forstærkeren.

Bare rolig, du ødelægger ikke forstærkeren hvis bare du skruer helt ned og så skruer langsomt op når du skal afprøve det første gang. Hvis der er noget der ikke er monteret korrekt kan det brumme ret kraftigt.

Hvis du har brug for flere oplysninger kan det måske hjælpe hvis du skriver typen på din forstærker og pladespiller. 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes