Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forelsket mig lidt i dette sæt: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=22386Jeg vil gerne have begge dele, men jeg synes, 1500,- er lidt meget - jeg er lige startet i 1. G (17 somre) hvis det kan sætte tingene lidt i perspektiv. Hvor meget kan jeg presse prisen? under 1000,- for begge dele ville være ideelt for mig. Hvad siger i?
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er faktisk et lækkert sæt...men jeg tror ikke at du skal forvente at få noget hjælp her. Det må du klare med sælger
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sæt har jeg også haft i min øjekikkert fra tid til anden (det har været til salg længe).
Der er et eller andet over det gamle Luxman.
Hvad med sådan en SQ-38FD? Den er da pænt lækker. Den havde jeg ikke noget imod at eje.
Vintage Luxman.
Sættet står til 1200,- nu...
Edit: My bad, 1200,- er kun for forstærkeren. Sættet koster stadig 1500,-.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er dér hunden (hesten/koen/marsvinet?) ligger begravet. Jeg synes sgu ikke, jeg har råd! Så hvor meget synes i, jeg kan presse prisen? Det ville forresten være lækkert hvis der var en, der havde nogle tekniske data på den. Google finder bare en masse japansk tis
|
|
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske
Her finder du alle oplysninger om forstærkeren du kan ønske dig:
http://www.hilberink.nl/codehans/luxman3.htm
Jeg har også luret på det sæt pga. dets meget fine visuelle tilstand,
prisen er på den baggrund faktisk et meget godt tilbud for samlere
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det sæt har jeg også haft i min øjekikkert fra tid til anden (det har været til salg længe).
Der er et eller andet over det gamle Luxman.
Hvad med sådan en SQ-38FD? Den er da pænt lækker. Den havde jeg ikke noget imod at eje.
Vintage Luxman.
Sættet står til 1200,- nu...
Edit: My bad, 1200,- er kun for forstærkeren. Sættet koster stadig 1500,-. |
|
|
Ahh, Luxman i de gode gamle dage. I sær dette sæt. Det er klassikeren for mig

__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget vi synes du kan presse prisen? Hvor meget er du selv klar til at max betale?
På linket som The Dude (er du ham fra The Big Lebowski?) gav dig er der også gode tips til modifikation. Gammelt vintage udstyr vil næsten altid før eller siden trænge til en kærlig hånd for at yde det optimale.
Grab 'er while she's there I say.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat:
Jeg foretrækker nu alligevel klart stilen hos den SQ-38FD.  Den er åbenbart en CL-35 pre og en MQ-60 effekt i én boks. Er det sammenligneligt med den kombo du nævner?
Jeg synes bare designet er så fedt på alle måder: Den lysende ring, Den håndskrevne modelbetegnelse, Den skurede front, det tykke træ osv. Slurp!
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Scatcat:
Jeg foretrækker nu alligevel klart stilen hos den SQ-38FD. Den er åbenbart en CL-35 pre og en MQ-60 effekt i én boks. Er det sammenligneligt med den kombo du nævner?
Jeg synes bare designet er så fedt på alle måder: Den lysende ring, Den håndskrevne modelbetegnelse, Den skurede front, det tykke træ osv. Slurp!  |
|
|
Skal ikke kunne sige om den er sammenlignlig, da jeg ikke er bekendt med SQ-38D. Men det combo jeg nævner står i min erindring endnu. En af mine venner havde det. Det lød fantastisk. Og ht´erne var Bose 505 (dengang de kunne lave højttalere).
Men jeg kan godt forstå din glæde for designet. Jeg savner også amps. med træ. Jeg havde Luxman´s R-serie (1050,1070 og 1120) recievere. Det var kram og guf. Og vejede et halvt ton
Bla. brugte jeg 1070´erne til at drive et par B&W 802 serie 1.(vi snakker anno 1983) Det gik helt fint. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Bose nogensinde kunne lave højttalere .....not!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser da meget spændende ud de 505'ere. Det kan da godt tænkes at de kunne levere noget levende musik der rykker? (selv om de ikke følger "normen").
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
omg!!!  har i hørt om "white van speaker scam" ? http://www.kuro5hin.org/story/2004/4/9/224439/1810 Ikke så mærkeligt at et sekunda mærke som Bose kan få høj status i USA De startede ganske godt med 901'eren tilbage i 1969 og den var faktisk ganske innovativ mht. ide grundlag
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
De ser da meget spændende ud de 505'ere. Det kan da godt tænkes at de kunne levere noget levende musik der rykker? (selv om de ikke følger "normen").
 |
|
|
Ah, du fandt lige billedet af kæledækken Ja, der var engang de kunne. De lignede godt nok en mellemting mellem en radiator og en spand l... Men de kunne sq spille. Især når de var spændt op på Luxman CO/MO2. Så kom der gang i sagerne __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Ja, det er dér hunden (hesten/koen/marsvinet?) ligger begravet. Jeg synes sgu ikke, jeg har råd! Så hvor meget synes i, jeg kan presse prisen? Det ville forresten være lækkert hvis der var en, der havde nogle tekniske data på den. Google finder bare en masse japansk tis
|
|
|
Spørg om han vil gå med til 1250 for begge - sig ham at han gøder jorden for en ægte hifi entusiast i det tidligse spire stadie og at dette i sig selv må være et prisnedslag værd - det er et über fedt sæt som jeg har være tæt på at købe - han havde et par kæmpe albatros højtalrere til salg som jeg fik en af mine venner til at købe - han var helt fin at handle med og også de gik til en meget rimelig pris De ekstra kr. får du hurtigt igen når dine 1 G klassekammararters undekæber rammer gulvet på dit hummer og misundelsen stiger i deres blikke alt medens de tænker på deres grimme mp-l**te3 anlæg de fik i konfirmations gave men vær overbærende - du styrer for vildt med vintage luxaman - skænk dem et glas god rødvin - måske en single malt og henled deres ringe opmærksomhed på at musik skal lyttes med stil MEN HUSK NUL KLISTERMÆRKER OG LAD VÆRE MED AT BRÆNDE DEM AF PÅ EN FEST __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
God stil r-l-b
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
|
|
|
Spørg om han vil gå med til 1250 for begge - sig ham at han gøder jorden for en ægte hifi entusiast i det tidligse spire stadie og at dette i sig selv må være et prisnedslag værd - det er et über fedt sæt som jeg har være tæt på at købe - han havde et par kæmpe albatros højtalrere til salg som jeg fik en af mine venner til at købe - han var helt fin at handle med og også de gik til en meget rimelig pris De ekstra kr. får du hurtigt igen når dine 1 G klassekammararters undekæber rammer gulvet på dit hummer og misundelsen stiger i deres blikke alt medens de tænker på deres grimme mp-l**te3 anlæg de fik i konfirmations gave men vær overbærende - du styrer for vildt med vintage luxaman - skænk dem et glas god rødvin - måske en single malt og henled deres ringe opmærksomhed på at musik skal lyttes med stil
MEN HUSK NUL KLISTERMÆRKER OG LAD VÆRE MED AT BRÆNDE DEM AF PÅ EN FEST
|
|
|
Haha, nu bliver jeg da nødt til at købe dem!  En fest?! Er du tosset?! Aædrig i livet!Jeg har endnu ikke formastet mig til at holde en (rigtig) fest i mit eget hjem af frygt for at ødelægge huset. Uf, mine LP'er, uf mit anlæg  nej tak  Men for pokker, du lokker mig!  __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, han er umulig at presse i pris. Men jeg jeg tror, jeg bliver nødt til at slå til alligevel. Men jeg bliver nødt til at spørge: Er det 1500 værd? Kan jeg, hvis det bliver bydende nødvendigt, sælge det igen uden for stort tab? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det 1500,- værd: Ja!! I mine øjne finder du rigelig glæde for de 1500,- både lydmæssigt, men også glæden ved at se på disse to smukke apparater, som aldrig laves mere - hvor der er kælet for detaljen.(forudsat, at de er i orden) - Jeg tænkte selv på at købe dem, men fik kolde fødder, da jeg næsten ikke har mere plads til vintage Hifi og er nødt til at tænke mig alvorligt om hver gang.
Kan du sælge det igen uden for stort tab. Ja - det tror jeg afgjort, du kan. Tingene er jo brugte og lider ikke af den værdinedskrivning, som nyt gear gør. Hvis du holder tingene smukke, originale og teknisk ved lige, så kan det ikke gå galt.
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også mene det er en fin pris. Det bør ikke koste mindre! I øvrigt lyder den slags luxman rigtig lækkert!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne da være en mulig køber engang i fremtiden.
|
Til top |
|
|