| Sendt: 24 August 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke, selv med min bedste vilje se hvad den fysiske forskel mellem at skrue ned for lysstyrken på projektoren, og det at bruge et gråt lærred, som opsuger mere lys end et hvidt skulle være? Så til folk der har forstand på det: What's the deal?
Det eneste jeg kan komme i tanke om som mulig pseudovidenskabelig forklaring kunne være, at projektorens billedgengivelses-egenskaber skulle ændre sig i negativ retning, hvis man skruer ned for lysstyrken. Men det lyder som det rene vrøvl når det kommer til de to langt mest udbredte projektions teknologier, LCD og DLP, som begge benytter teknologier hvor der enten justeres på projektorlyset eller hvor gammakurven er meget jævn. Jeg kunne forstå det hvis vi snakkede CRT projektorer, men ikke med "moderne" teknologi.
|