| Forfatter |
|
Sputnik Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale HD555. Har selv HD595, men er det til pop/rock vil 555 helt klart kunne fylde dit behov. Pris og kvalitet taget i betragtning vil du få et par meget kompetente hovedtelefoner.
HD595 er bedre på flere punkter. Især til jazz og klassisk. Har lige det ekstra i bund og top. Derfor jeg købte dem. Dog opgraderer jeg til HD650 inden alt for længe Og det er en helt anden snak.... __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Sputnik Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Jeg vil anbefale HD555. Har selv HD595, men er det til pop/rock vil 555 helt klart kunne fylde dit behov. Pris og kvalitet taget i betragtning vil du få et par meget kompetente hovedtelefoner.HD595 er bedre på flere punkter. Især til jazz og klassisk. Har lige det ekstra i bund og top. Derfor jeg købte dem. Dog opgraderer jeg til HD650 inden alt for længe Og det er en helt anden snak.... |
|
|
Tak for svaret. HD555 lyder til at være en god "kandidat" i 600 kr's segmentet.
Jeg søgte lige på dine nye HD650'ere, og puhadada! Det er jo nogle rene drømme-hovedetelefoner! Kan det gøres meget bedre til prisen ? (1999kr.)
Sidder og bliver helt fristet til at smide 1100-1400 kr. ekstra i indkøbskassen... 
Eneste minus som jeg lige kan se, er at de 3 nævnte "hovedbøffer" her i indlægget er åbne, altså at andre vil kunne generes af musikken. Jeg ved ikke noget være end at hvis man sidder i et tog/bus eller what-ever, og der så sidder en og høre musik med nogle åbne hovedetelefoner, det er bare SÅ p.... irreterende 
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
Scatcat skrev:
Jeg vil anbefale HD555. Har selv HD595, men er det til pop/rock vil 555 helt klart kunne fylde dit behov. Pris og kvalitet taget i betragtning vil du få et par meget kompetente hovedtelefoner.HD595 er bedre på flere punkter. Især til jazz og klassisk. Har lige det ekstra i bund og top. Derfor jeg købte dem. Dog opgraderer jeg til HD650 inden alt for længe Og det er en helt anden snak.... |
|
|
Tak for svaret. HD555 lyder til at være en god "kandidat" i 600 kr's segmentet.
Jeg søgte lige på dine nye HD650'ere, og puhadada! Det er jo nogle rene drømme-hovedetelefoner! Kan det gøres meget bedre til prisen ? (1999kr.)
Sidder og bliver helt fristet til at smide 1100-1400 kr. ekstra i indkøbskassen... 
Eneste minus som jeg lige kan se, er at de 3 nævnte "hovedbøffer" her i indlægget er åbne, altså at andre vil kunne generes af musikken. Jeg ved ikke noget være end at hvis man sidder i et tog/bus eller what-ever, og der så sidder en og høre musik med nogle åbne hovedetelefoner, det er bare SÅ p.... irreterende 
Thomas
|
|
|
Har altid undre mig, at man "gider" at rende rundt med ørebøffer større end blomkål på hovedet. Det ser ski.. sjovt ud . Jeg bruger et par små Sony bøjler med vinklet membran. De spiller fremragende. (kostede i sin tid 150,-)
Ja, 650 er en seriøs bøf. Og prisen er faldet drastisk i det seneste år. Især på nettet. Normalpris svjh. er 3500,-.
Hvis det skal være lukkede så kig evt. på HD280 eller HD215 __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Sputnik Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
| Ja, 650 er en seriøs bøf. Og prisen er faldet drastisk i det seneste år. Især på nettet. Normalpris svjh. er 3500,-. Hvis det skal være lukkede så kig evt. på HD280 eller HD215 |
|
|
Normalpris 3500kr., det var ikke så lidt endda...!
Har lige tjekket HD280'ern, og den får jo nærmest skam-ros i de bedømmelser som der er skrevet på EDBpriser :
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83547
Der er lidt "retro" over hovedetelefoner, de kunne næsten ligne nogle fra 80'erne...
Nu er spørgsmålet så pludselig, skal det være HD 555/595 eller HD 280... ?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sputnik
Jeg har både HD555 og HD280.. bruger 555 der hjemme og 280 på jobb ( da den lukker all lyd ude og inde) min opplevelse er at det er ret stor forskeld i lyden på de to, 280 krever også lidt mere effekt for at rigtig blomstre..
midt bud er at du tager til HiFi klubben og lytter på dem, efter som de er så forskellige.
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv HD555 og de er meget gode både til musik og film jeg hører også rock også hører jeg også dance og jeg syntes de klare begge opgaver til ug
|
| Til top |
|
| |
Sputnik Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
| Jeg står og skal købe hovedetelefoner, og valget er faldet på Sennheiser..... |
|
|
Valget er nu faldet på HD 280 Pro. Jeg læste at især HD 280 Pro får virkelig gode ord med på vejen, og jeg havde sat mig nogle rimelig forventninger, men jeg ikke om det bare mig - jeg synes da at 280'ern spiler fint nok med en fornuftig stram bas, men jeg er lidt i tvivl om 280'ern faktisk er hele ca. 800 kr. værd. Jeg mener at ha' hørt hovedtelefoner i 400 kr's klassen som har kunne det samme, men jeg kan jo huske forkert!
Ledningen på 280'ern synes jeg også godt kan virke lidt "tyngende" da den er lavet som en spiral, her ville det ha' være rart om der havde været mulighed for at skifte den.
Nå, det blev til lidt til lidt brokkeri herfra.
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har købt hovedtelefonerne endnu, synes jeg du skulle overveje SONY's MDR-7506. Jeg valgte dem frem for bla. Sennheiser HD 280 Pro, som blev alt for varme på mine ører. Sidder for mit vedkommende også bedre end AKG K271 studio og har suveræn god lyd for et sæt lukkede. De har ligeledes meget lav modstand, som gør dem nemmere at trække med bærbart udstyr. Kan købes hos Aage: http://www.aage.dk/ (Studio -> Andet).
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |