Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Virker Holfi-skiven? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 August 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej i tweakers corner!

Nu er der SÅ meget snak om hvorvidt en tweak ren faktisk ER en tweak eller ej.

Jeg har en Holfi-skive, Peter Holfi er vel nok en af dk´s størreste tweakere og behøver formodenlig ikke en nærmere præsentation. Men han er velanset og har ret innovativ i 80/90erne. Holfi-brand´et kender du.  

Holfi-skiven er købt en enten Skala eller TC i Århus engang i start 90erne. Da jeg købte den, så husker jeg at den gav mere rum, mere ro. Jeg var bekymret om spindlen kunne klare det mere vægt, men det virkede uden at noget blev ødelagt. Jeg har brugt det på Philips/Marantz maskiner....desværre kan det ikke bruges på VRDS systemer, men det bør jo også være unødvendigt. Skiven røg på loftet efter jeg fik en TEAC P-500. Skiven har jeg endnu.

Der findes også andre plastic-skiver og variation af ovenstående tweak.....

Opgave: Er dette indbildning eller kan der reelt være tale om en forbedring af lydgengivelsen?

PS: Dette er en opgave for troende holfiister, videnskablige, uvidenskablige og alle andre jeg ikke har nævnt.  

Mvh

Bradford

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 August 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan høre forskel?..  så virker den... hvis ikke? så virker den ikke!......

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Der er vist ingen tvivl om at den i hvert fald har en stabiliserende effekt. Nu skriver jeg "vist" fordi jeg faktisk ikke har prøvet en Holfi-disc, men problemer med at min Thule Spirit havde det med at "hyle" ved afspilning af visse discs fik mig til at prøve med en ekstra skive ovenpå, og det løste altid problemet. Jeg vil tro at hylelyden opstod fordi disc'en blev bragt i ukontrollerede svingninger.

At det så af og til gav problemer med at l..... sad fast er så en anden sag

Om det så kan have udvirkning på lyden har jeg lidt svært ved at bedømme. Jeg har dog lige læst en anmeldelse (for nogle en artikel) i det engelske Hifi+ af racks, og her nævner man at et godt rack også er med til at dæmpe vibrationer som apparatet selv laver. Måske hvis Holfi Stabilizer (hedder den vist) forhindrer at afspilleren "går i selvsving"...

De har også en artikel om en Gläss (ham der også laver disc-affaseren) Disc Washer der skulle virke ganske godt. Man tvivler dog lidt når man betænker at det er 0 og 1, hvor tidsdomænet kan have indflydelse, men ikke om det er 0 eller 1. Anmelderen påstår dog hårdnakket at han og andre har kunnet høre tydelig forskel... Nå, det var lige en sidebemærkning, men det er vel egentlig de samme tanker man gør sig om Stabilizer'en.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en Holfi A42 ( A som adhensive = klæbende) og 42 som i 42g. som var vægten)) stablizer og i sin tid mente jeg at den virkede, men den har ligget i en kasse i kælderen længe...måske jeg lige for sjov skulle finde den frem igen.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes