| Sendt: 27 August 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil lige høre om der er nogen som har lidt erfaringer jeg kan høste af.
Sagen er den at jeg skal ha forbundet min pc til reciveren i stuen. Det er en strækning på ca. 12 m kabel og jeg vil gerne have både lyd og billede med.
I Pc'en har jeg et Geforce6 GFX kort med følgende udgange: VGA, DVI & S-VHS og et Creative audiugy lydkort med udgange: digital spdif jackstik og alm. 2 kanals analog.
I stuen har jeg en Denon AVR-2807 som jeg havde planer om at forbinde både lyd og billede til, med både HDMI, Component & S-VHS indgang, foruden analog lyd selvfølgelig. Her er reciveren forbundet til fladskærmen med HDMI
- Mit bud vil være at bruge en DVI-HDMI adapter, 12 m HDMI kabel til billedet og så analog lyd ved siden af. Jeg har jo læst lidt herinde om lange HDMI kabler og mulighed for støj. Men findes der en bedre løsning?
- Men så har jeg også læst her på sitet at man skal passe på med at forbinde pc og anlæg, med andet end optisk kabel, pga fare for at ødelægge eletronikken af. Jeg har begge apparater forbundet til beskyttelseslederen (PE) i husets stikkontakter, hvilket jeg vil mene sikre imod sådanne ting. Erfaringer eller idéer modtages meget gerne
mvh
Baronen (3)
|