| Sendt: 31 August 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD DVD Recorder vs PCmultimediacenter
Jeg anvender min Hitachi PJ-TX 100 Projektor til at se DVD film og tv. Jeg er helt tilfreds med billedkvaliteten fra DVD film afspillet fra Sony NS 900V via. componentudgangen og 15 m. kabel. Men tv signalet fra Stofa er ikke godt på mit 40" analoge TV, og helt elendigt når det vises med projektoren - Jeg har længe villet anskaffe en DVD HD recorder, båden for at kunne optage tv (og redigere reklameblokkene væk) men også fordi jeg mangler en tv tuner til projektoren - jeg er nu kommet i tvivl om den bedste løsning.
Jeg har nemmelig en rimelig ny PC m. DVD Drev og brænder og permanent 2 Mbyte adgang til internette som jeg overvejer at opgradere m. en ekstern HD på 300GB og et nyt Grafikkort m. HDmi/DVI udgang og derefter koble pc til projektoren, der følger en fjernbetjening med til et nyt grafikkort der også tilbyder en digital tv tuner, men de mange kanaler i stofapakken kan nok ikke uanset en digital tvtuner vises i en bedre kvalitet - og gad vide om en en film afspillet fra DVD drevet på PCén eller hentet ned fra internettet har samme kvalitet som den eksistedende løsning?
De nye videoformater kræve jo udskiftning af drevene og og opdatering af software hvis HDDVD film skal afspilles i HDopløsning, og en harddisk af enorm størrelse hvis filmene skal gemmes!
En digital satelittuner og en parabol, var måske den bedste måde at hente et bedre tv signal på, parabolen pynter da ikke på altanen - men.. så kunne jeg opgive stofa tv pakken med det dårlige analoge signal og tegne et ab. m. rabat og købe en satelittuner til en krone!
En opgradering af PC en vil koste max. 2500 kr. og en HD Recorder m. HDmi på tilbud ca 4000,-
Rent praktisk står PCén m. internetopkobling i et andet rum end projektoren, så overførsel af data vil kræve 3 stk. 20m lange kabler til (analog) TV, DVI og evt. VGA tilslutningen til projektoren fra PCen, alene signaltabet i kablerne vil sikkert betyde en forringelse af billedkvaliteten, og jeg er ikke klar til at stille PCén tættere på Projektoren - men måske et multimediacenter som afløser for NS 900V DVD afspilleren...
Jeg er sikker ikke den eneste ikke kan overskue og finde den bedste løsning - er der hjælp og vejledning at finde i dette forum?
mvh Leif
|