Emne: Kvaliteten af Primares nyere produkter? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I nedenstående tråd udvekslede vi erfaringer med kvaliteten af Primares produkter, hvilket viste sig at være en blandet fornøjelse.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19097&P N=0&TPN=1
Generelt synes jeg som så mange andre at Primare laver nogle rigtigt flotte, lækre og ikke mindst vellydende produkter. Desværre har vi oplevet, at så godt som alle har de samme irriterende fejl (læs i linket), stort set udelukkende forbundet med fjernbetjeningen af apperaterne. Halvdelen ser ud til at kunne løses ved at købe en fjernbetjening til 1500kr (er det rimeligt?), resten må vi åbenbart lære at leve med.
Jeg undrer mig stadig stærkt over at disse fejl ikke er blevet rettet i senere modeller, som f.eks. A20 Mk II, III eller I20 (= "Mk IV"). Flere modeller har trods alt næsten forløbet uændret i 5-6 år..., så mon ikke de har hørt om disse fejl bare et par gange inde hos Primare, lige som alle andre har?
Nu da flere af de gamle serier er blevet afløst af nye, som fx I21, CD21 osv., kunne det være interessant at høre hvad brugerne af disse har at sige om dem? Lever de også deres eget liv, eller kører de bare derudaf, som man burde kunne forvente det?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.... Jeg har flere gange påpeget, at firmaer som Primare ikke er store nok til deres store produktprogram af komplicerede produkter. De har simpelthen ikke ressourcer tilat få produkterne gennemtestede, og derfor opdages kvalitetsfejlene først i marken. Og det er for ringe på produkter i den prisklasse.
Så må man hellere se i øjnene, at man ikke kan have 3 forskellige CD-afspiller og 2 DVD-afspillere i sit ptogram, men nøjes med en enkelt maskine, som til gengæld holder.
Det undrer mig i øvrigt, at der også er problemer med forstærkerne. Tilsyneladende med styrekredsløbene. Det tyder igen på, at det er gået lige hurtigt nok med udviklingen, hvilket er lidt en skam. Der erjo ikke ligefrem tale om discountprodukter. Men ikke desto mindre tyder det på, at mange lavprisprodukter faktisk er mere stabile.... Og det holder ikke. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
I nedenstående tråd udvekslede vi erfaringer med kvaliteten af Primares produkter, hvilket viste sig at være en blandet fornøjelse.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19097&P N=0&TPN=1
Generelt synes jeg som så mange andre at Primare laver nogle rigtigt flotte, lækre og ikke mindst vellydende produkter. Desværre har vi oplevet, at så godt som alle har de samme irriterende fejl (læs i linket), stort set udelukkende forbundet med fjernbetjeningen af apperaterne. Halvdelen ser ud til at kunne løses ved at købe en fjernbetjening til 1500kr (er det rimeligt?), resten må vi åbenbart lære at leve med.
Jeg undrer mig stadig stærkt over at disse fejl ikke er blevet rettet i senere modeller, som f.eks. A20 Mk II, III eller I20 (= "Mk IV"). Flere modeller har trods alt næsten forløbet uændret i 5-6 år..., så mon ikke de har hørt om disse fejl bare et par gange inde hos Primare, lige som alle andre har?
Nu da flere af de gamle serier er blevet afløst af nye, som fx I21, CD21 osv., kunne det være interessant at høre hvad brugerne af disse har at sige om dem? Lever de også deres eget liv, eller kører de bare derudaf, som man burde kunne forvente det?
|
|
|
Har selv deres produkter. Jeg havde en del problemer. De fleste er rettet. Bla. ny remote gjorde en hel del. I20 havde nogle IC-kreds problemer. Det eneste problem som jeg ser det i dag er halogenbelysning. Det er serien meget følsom over for. Og det er det eneste problem jeg har i dag med 20 serien. Volume op/ned og I20 skifter kanal. Men det sker heldigvis meget sjældent.
Jeg vil dog give Krikstar ret i at det er noget skidt at køb af en (dyr) remote skal løse en hel del af problemerne. Primare burde have indset dette og tilbudt ejere en remote til en symbolsk betaling. Og de skulle nok have været lidt hurtigere i skoene mht. de fejl der har været igennem tiderne. For de er jo ikke billige.
Men Primare (og andre) lærer af deres fejl. Forbedrer sig (forhåbentligt)
Ang. 21 serien. Jeg har ikke hørt om problemer med denne serie, endnu. Så mon ikke de har forbedret sig en hel del på det område?
Og mon ikke (dyre) mærker som Krell, ML og andre producenter kan have en dårlig dag?   __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg "kun" 30 serien, men vil da godt give nogle ord med !
Mit forstærkersæt, som består af PRE30 og A32 er der bestemt ikke noget i vejen med. Det spiller bare og det har det stort set altid gjort. Jeg har dog nogle enkelte udfordringer, når min kone tænder sin bærbare fra Fujitsu Siemens. En gang imellem kan PRE30 få ændret programvælgeren. Bestemt ikke nogen fejl, men lidt irriterende.
Min DVD30 spiller også bare og den er der stort set heller ikke noget i vejen med. Har dog nogle udfordringer med betjeningen. Den har lidst svært ved at finde ud af, om jeg har betjent "dyret" ved tryk på fronten eller via remote. Dvs. jeg nogle gange skal trykke 2 gange for at få "skidtet" til at starte. Jeg har dog fået tilbudt, at få den sendt til Sverige, så jeg skal ikke klage.
Ellers er designet bare fedt og jeg er bestemt en glad mand.
Happy
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat: Jo Krell, ML og andre kan som alle andre have en dårlig dag. Primare har haft hvad skal vi sige? 6 dårlige år!
Der er en væsentlig forskel!
Forstå mig ret, jeg er ikke ude på en hetz mod Primare selv om det måske lyder rimeligt meget som om... Jeg er trods alt glad for mit Primare udstyr!, men det p*sser mig bare af, at man over så mange år end ikke har fået rettet en række fejl, som ikke en gang er acceptable på udstyr til 1/10 del af prisen. Mit indtryk/erfaring er ligeledes at de ved reperation blot skifter en dårlig IC kreds med en anden magen til. Problemet er bare at hele konstruktionen stinker og derfor afhjælper det ikke problemet at skifte delen ud med en magen til. Det giver blot kunderne falske forhåbninger og spilder deres tid. Primare burde være rimeligt velvidende om at dette ikke løser problemet..., men de vil vel næppe indrømme, at de ikke har været i stand til at løse problemerne på den gamle serie.
Det kunne derfor være interessant at se om det har gjort noget ved det på de nye modeller, eller om de bare lader stå til.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Scatcat: Jo Krell, ML og andre kan som alle andre have en dårlig dag. Primare har haft hvad skal vi sige? 6 dårlige år!
Der er en væsentlig forskel!
Forstå mig ret, jeg er ikke ude på en hetz mod Primare selv om det måske lyder rimeligt meget som om... Jeg er trods alt glad for mit Primare udstyr!, men det p*sser mig bare af, at man over så mange år end ikke har fået rettet en række fejl, som ikke en gang er acceptable på udstyr til 1/10 del af prisen. Mit indtryk/erfaring er ligeledes at de ved reperation blot skifter en dårlig IC kreds med en anden magen til. Problemet er bare at hele konstruktionen stinker og derfor afhjælper det ikke problemet at skifte delen ud med en magen til. Det giver blot kunderne falske forhåbninger og spilder deres tid. Primare burde være rimeligt velvidende om at dette ikke løser problemet..., men de vil vel næppe indrømme, at de ikke har været i stand til at løse problemerne på den gamle serie.
Det kunne derfor være interessant at se om det har gjort noget ved det på de nye modeller, eller om de bare lader stå til.
|
|
|
Krikstar:
Jeg anser heller ikke at det er en hetz du lægger for dagen, men derimod en beretiget kritik. Trods alt er Primare ikke det billigste produkt og burde som sådan være i orden. Som alt andet. Jeg var også pi... af i starten. Frustrationen var udtalt. Som sagt blev de fleste problemer løst. Kun det med følsomheden fra halogenbelysningen hænger ved. Det har jeg lært at leve med.
Da Primare i bund og grund tilbyder en behagelig musikalsk oplevelse.
Men jeg er enig med dig i, at de skulle være kommet ud af busken og erkendt at der var/er en del problemer med 20 serien, og så have taget tyren ved hornene. 5-6 år er uacceptabelt.
Mht. den nye 21 serie. Det jeg har hørt (jeg har ingen erfaring med den) er at de ikke skulle have de problemer, som var udtalt med 20 serien.
Men ellers må 21 ejere komme på banen her, med deres erfaringer. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
At forstærkeren kan skifte indgang-vælgeren fordi man tænder en pc er helt uacceptabelt. Det viser at produktet langt fra er færdigudviklet, og ALT for følsom overfor indstrålet støj. En ting er at det er træls. Men efter min bedste overbevisning, lever disse produkter ikke op til EMC-direktivet, selv efter den mindst krævende standard for udstyr til private forbrugere. Som kunde kan man faktisk kræve købet ophævet alene på dette grundlag. Det er nemlig Primares opgave at bevise, at de overholder direktivet. Og da de tydeligvis ikke gør dette, vil de nok hellere tage produktet retur, frem for at risikere problemer med myndighederne.
Jeg skal ikke lave bål og brand, men det er i min verden yderst uacceptabelt, at man som producent sender sådan noget grej på gaden, hvis det ikke overholder de gældene krav. Primare har sikkert gamblet lidt, for at spare udgiften til en akrediteret godkendelse, og bare selv klistret CE-mærket på. Og det må man gerne, men man skal være sikker på at kravene er opfyldt alligevel.
Hvordan kan man i øvrigt stole på, at safety-kravene er overholft, når EMC ikke er?? Og hvad med lyden. Hvis udefra kommende støj trænger direkte ind i konstruktionen, vil det nok også påvirke lyden. Og det kan flotte alufronter ikke ændre ved. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Primare har sikkert gamblet lidt, for at spare udgiften til en akrediteret godkendelse, og bare selv klistret CE-mærket på.
|
|
|
En påstand der hviler på et grundlag af andet end løse gætterier, er lige nøjagtig hvor meget værd?
Er det ud fra devisen, deres produkter reagerer på indstråling, ergo har de gamblet - altså en selvopfyldende profeti.
Som det står beskrevet, er der endnu ingen der har været på banen med kritik af de nye modeller, så måske Primare har lyttet og lært af kritikken!
Nu er det jo heller ikke kun mindre virksomheder med mange modeller, der har problemer med visse af deres produkter; Dell har tilbagekaldt 4,1 millioner Sony batterier, Apple har tilbagekaldt 1,8 millioner batterier, i 2005 tilbagekaldte SAAB 300.000 biler grundet problemer i tændingssystemet, Volvo 10.000 biler, Toyota tilbakaldte 418.570 biler i juli og i samme måned var det 350.000 Highlander og Lexus RX!. Visse producenter af software udsender med jævne mellemrum opdateringer til deres programmer, osv. osv.
Listen er uendelig.
Forstå mig ret. Det er yderst generende, at der kommer fejlbehæftede produkter på markedet. Det er dog endnu mere generende om producenten ignorerer fejlene og vender det blinde øje til.
Det tyder dog på, at Primare er kommet et skridt videre.
|
| Til top |
|
| |
nonamehifi Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har Primare I21 og CD21 og jeg har ikke oplevet de nævente problemmer, heldigvis!
Jeg er superglad for deres måde at spille på, hurraaa. Der er dog lige en ting jeg ikke er så glad for, og det er den lagsomme CD skuffe "opvarmingstiden" fra man har tændt til den er klar, er lige lang nok. ellers tip top, også fjernbetjeningen i plast fungere som den skal.
Jeg vil tilmed påstå at de er et røverkøb!
PS: er det ikke noget med at mike bladelius som er konstrueret I21 og CD21 og desuden
medejer af Primare??
Vh.
En foreløbig supertilfreds ejer
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonamehifi skrev:
|
Hej alle
Jeg har Primare I21 og CD21 og jeg har ikke oplevet de nævente problemmer, heldigvis!
Jeg er superglad for deres måde at spille på, hurraaa. Der er dog lige en ting jeg ikke er så glad for, og det er den lagsomme CD skuffe "opvarmingstiden" fra man har tændt til den er klar, er lige lang nok. ellers tip top, også fjernbetjeningen i plast fungere som den skal.
Jeg vil tilmed påstå at de er et røverkøb!
PS: er det ikke noget med at mike bladelius som er konstrueret I21 og CD21 og desuden
medejer af Primare??
Vh.
En foreløbig supertilfreds ejer
|
|
|
Foreløbig en tilfreds ejer af 21 serien
Ang. Bladelius. Han er designer på det nyere Primare. Om han så er medejer..Hmmm Måske/måske ikke, men får sikkert gode "options" ect.. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|