Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pioneer A-858 med Cerwin-vega? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Theis89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej, har en Pioneer A-858. Jeg er intresseret i at købe to gulv højtallere, Cerwin-Vega CLS-12.

Vil denne forstærker kunne klare to af disse?
Og hvordan er forstærkeren i forhold til en NAD C235BEE ?

Kan i anbefale at købe dem i Hifi klubben? Altså er der nogen ekstra service ved at købe hos dem, iforhorhold til eks. at købe brugt eller købe nyt i eks. Tyskland osv.

Og hvis der evt. er nogen der har noget liggenede må i gerne skrive da jeg sikkert er intresseret.

Link til højttaler -     http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/CERWIN-VEGA_CLS-12_hoejttaler_Sort.htm

Link til NAD forstærker - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/N AD_C325BEE_forstaerker_Moerk_graa.htm

Tak på forhånd
Til top Vis Theis89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Theis89

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 August 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Din Pioneer A-858 er en ganske udmærket forstærker selvom den ikke er helt ny længere. Hvis den ellers er i orden tror jeg ikke du opnår nogen forbedring ved at skifte til NAD C325. Jeg går ud fra at du primært går efter at kunne spille højt ( p.g.a. dit højttalervalg ) og det klarer din Pioneer fint. Den har trods alt seperat strømforsyning med en pænt stor nettrafo for hver kanal, så der burde være energi nok.

Fordelen ved at købe nyt i Danmark er jo at det er nemmere hvis dine højttalere går i stykker mens der er garanti på. Om det så kan betale sig at købe i Tyskland eller købe brugt afhænger jo af hvormeget billigere du kan finde dem.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Sendt: 29 August 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

A-858 er ikke en dual mono forstærker ..men er en forstærker med to parraelle trafoer i strømforsyningen de er samlet på godt og vel 1KW .. hoved-lytter er et fælles sæt for begge kannaler ..........yup!!
...den er til gængæld udstyret med 6 udgangs-transer pr. kanal og trække derfor alt!!! med lethed
Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 August 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

The Dude skrev:
A-858 er ikke en dual mono forstærker ..men er en forstærker med to parraelle trafoer i strømforsyningen de er samlet på godt og vel 1KW .. hoved-lytter er et fælles sæt for begge kannaler ..........yup!!
...den er til gængæld udstyret med 6 udgangs-transer pr. kanal og trække derfor alt!!! med lethed

Du har ret, der er kun 1 sæt store hovedlytter til de 2 trafoer. Tak for oplysningen.

Ellers lyder det jo til at vi er enige om at det er en rigtig god forstærker og at det ikke kan betale sig at skifte til den foreslåede NAD.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Sendt: 29 August 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Ja...for som du kan se i min signatur, så har Jeg har "lillebror" på "steorider"
Den spiller ren Klasse A op til 0,64 watt/8Ohm
Det koster ca. 50 watt i form af varme tab pr. kanal

Serien er meget undervuderet ...din model eller var det A-838 ??? (A-838 er den samme med meget små forskelle i arbejdspunkter)
Blev så vidt jeg husker testet af HighFidelity og fik en helt pæn kritik
men den var alt for forfinet til at de syntes den var interesant,
også selv om den ydede super godt på bla. deres sæt Quad ELS63..... det som var "strippet" for folie og gitterene
Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes