Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 30 November 2003 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige faaet mit nye MIT 750 bi-wire.Men kan ikke rigtigt faa spadestikkene paa mine terminaler,(b&w 802N) Det er som at spaderne er faa smaa.Hvordan loser jeg problemet? Jeg vil helst ikke bruge bananstik.
MVH
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der maa da vare nogen der har en ide' eller har haft sammen problem.Jeg kender en der har provet det samme med dynaudio 1,3.Men han er ikke hjemme.
Hjalp.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 04:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg går ud fra at du forsøger at stikke den ind i slissen der er på ydersiden af WBT terminalen, prøv at klemme benene lidt sammen hvis det er fordi det ikke kan komme ind for plastkappen, eller sprede dem lidt hvis metallet inde i terminalen er for tykt til gabet i spaden. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2003 kl. 04:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke kan lade sig gøre kan man få nogle små guldkapper til at lodde på ledningen i stedet for spadestik. Jeg ved ikke hvad de hedder men det er et lille "rør" som er slidset op i siden, det er ca 5mm i diameter og 30mm langt og passer ind i det runde hul på siden af terminalen.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du snakket med forhandleren? det er da det minddste han kan gøre for dig..
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2003 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Attn finn29.
Jeg vil kigge paa det iaften.Jeg vil helst ikke til at lodde eller lign.Mit MIT er jo fabriksmonteret og det vil jeg helst ikke lave om paa.Mht af boje spaderne lidt, ved jeg ikke,da de jo er ca 2mm tykke.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine spader eller er det gafler SKAL passe i dine WBT-terminaler, der er normer og standarter for disse mål!!!
|
Til top |
|
|
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Har lige faaet mit nye MIT 750 bi-wire.Men kan ikke rigtigt faa spadestikkene paa mine terminaler,(b&w 802N) Det er som at spaderne er faa smaa.Hvordan loser jeg problemet? Jeg vil helst ikke bruge bananstik.
MVH
|
|
|
MIT's spader fås både i 6,5, 8 og 10 mm (mellemrum mellem gaflerne)
Jeg kan kun bruge 8mm til mine WBT bøsninger. Du kan sikkert få byttet spaderne til en anden størrelse. Se evt. alternativer her: http://www.steensen.dk/MIT/MIT_Pdf/side_8.pdf
Mvh.
Thomas
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2003 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa! mine terminaler er 8,5 og mit MIT er 6,5 mm imellem spaderne.Hvilket ville vare den bedste losning.For dem skiftet eller bruge et sat bananstil og slibe ca 1mm af MIT'es spader :-(
MVH
ps Og hvad vil det koste.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Tjaaa! mine terminaler er 8,5 og mit MIT er 6,5 mm imellem spaderne.Hvilket ville vare den bedste losning.For dem skiftet eller bruge et sat bananstil og slibe ca 1mm af MIT'es spader :-(
MVH
ps Og hvad vil det koste.
|
|
|
Hvorfor skriver du (bruge et sat bananstil og slibe ca 1mm af MIT'es spader)
hvis du sætter bananstik på skal du da ikke bruge spaderne.
Desuden er det en dårlig løsning at slibe på stikkene da guldbelægningen er meget tynd og hvis den fjernes vil stikket korodere med dårlig forbindelse til følge __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
MVH
|
|
|
Prøv om du kan få det ene spadeben op i det ene hul, det ha jeg også været nød til på mine Tannoy og de er spændt så fast på at de skal skrues af med en skruetrækker. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att;finn. Det jeg mener er at jeg vil kobe nogle bananstik og skrue dem paa spaderne,men det vil jo sige at jeg faa endnu et led paa kablet :-( Jeg er gaaet fra det med at slibe paa det,maaske er den eneste losning er at finde en MIT forhandler og faa det omtermineret.
Att:ikke slipsfyr.Har provet ide'en men saa faa spaderne jo ikke 100% optimal tilslutning.
Ps Er bosat i UK.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Att;finn. Det jeg mener er at jeg vil kobe nogle bananstik og skrue dem paa spaderne,men det vil jo sige at jeg faa endnu et led paa kablet :-( Jeg er gaaet fra det med at slibe paa det,maaske er den eneste losning er at finde en MIT forhandler og faa det omtermineret.
Att:ikke slipsfyr.Har provet ide'en men saa faa spaderne jo ikke 100% optimal tilslutning.
Ps Er bosat i UK.
|
|
|
Det har du da og mere til, hvem siger begge ben absoludt behøver at være spændt på??. Det vigtigste er faktisk at de er spændt ordentlig fast , om det så er i et ben eller to ben har ingen betydning for lyden overhovedet.
Faktisk har jeg sku heller aldrig haft højtalerterminaler der passede til spadesko, men har man det skal man spænde dem på som det nu er mest korrekt at gøre. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubiii!
Mit problem er lost.Kobte 6 sat bananstik fra GALE speakers.De passede perfekt.Saa jeg satte dem paa spaderne og derefter i terminalerne paa mine speakers, samt eff.
Endelig lettet.
|
Til top |
|
|