| Forfatter |
|
cyberfinn Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I bladet "GEAR" har de flere gange omtalt et stykke hardware, man sætter til internettet samt sit antennestik og så kan man streame tv til sin bærbare computer over internette.
Alt dette lyder lækkert. Har idag den store pakke fra TDC Kabel TV, og har en 10/10 Mbit fiber internet derhjemmet. Jeg vil derfor gerne kunne stream mit tv-signal til vores sommerhus gemmen internettet, så vi ikke behøves have kabeltv der. Vi har idag en 2 mbit i sommerhuset, så det burde kunne fungere.
Jeg vil benytte mit media center til at afspille streamet i sommerhuset, men hvad skal jeg bruge derhjemme, for at stream tv-signalet over nettet?
Har set i "GEAR" at man kan købe en boks (Lille stykke hardware), man bare sætte til antennesignalet og til internette..... men der dette godt nok.. Eller skal man sætte en server op til det?
Håber der er nogle, der har haft samme tanke og som har testet det.
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere af HTPC programmerne kan streame til en anden PC, f.eks. DVBviewer, der har et webinterface, så man fuldt ud kan styre hvad man ser fra TV-klienten.
Det er beregnet til netforbindelser inden for sit eget hus, hvor man kan have en høj båndbredde, normalt et 100 Mbit netværk.....
En anden mulighed er blot at abonnere på www.streamtv.dk, det er ret billigt lige nu....
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ampro Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slingbox'en er ganske sød, men man skal absolut ikke forvente broadcast kvalitet. Når jeg streamer med omkring 1000-1300 kbps, så ser det ok ud, men det mister frames fra tid til anden, og billedet er ikke specielt detaljeret.
mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv kodet nogle script, der gør det muligt at stream fra en computer i huset.. Jeg kører derefter en url for hver kanal i sommerhuset, og så virker det bare.. Kvaliteten er rigtig fin, da jeg kører med en stream på 1,8 Mbit.
|
| Til top |
|
| |
Pølsemanden Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder rigtig spændende. Har du en guide til hvordanb man gør? Jeg vil gerne gøre det samme, men er ikke den største computerhaj
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre ikke.
Hele system er bygget på denne måde:
- Computer med 10/10 Mbit internet samt TV-tuner. - Der er installeret en webserver med PHP på computeren. - Gennem nogle PHP script startes Windows Medie Encoder 9 (Starter en opsætning gennem commandline) på den kanal der vælges. - Herefter smider PHP siden, bruger ind på den strem som Medie Encoderen generere. - Så har jeg oprette nogle link til de forskellige kanaler på Media Centeret i sommerhuset.. - Når jeg lukker Media Centeret i sommerhuset, kører den en PHP fil på computeren derhjemme så den stopper med at stream.. (Den behøves jo ikke være belastet når jeg ikke benytter det.)
Håber dette kan hjælpe dig :)
P.S. Har selvfølgelig lavet nogle firewall regler derhjemme, så det kun er Media Centeret i sommerhuset, der kan få fat på computeren derhjemme..
Det hele virker perfekt og med en stream på næsten 2 Mbit så er kvaliteten god.. Man skal selvfølgelig regne med en forsinkelse på signalet i sommerhuset.. Men betyder jo normalt intet.. Man dør jo ikke af, at man ser Vejrudsigten 30 sek. senere end andre.. :)
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næste projekt bliver at sætte to tv-tunere i computeren... Ved ikke til hvad, men for at se om det virker..
|
| Til top |
|
| |
Ampro Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cyberfinn
Det lyder rigtigt spædende det du har gang i. Kan du prøve at forklare hvor god kvaliteten er? Jeg sidder selv og ser på en stream fra USA (via slingbox), og der får jeg cirka 1200-1300 kbps, og det giver en acceptabel kvalitet, men ikke noget at råbe hurra over .
mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
kstorm Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke værd at se på Orb www.orb.com
Er der nogen der har erfaringer med Orb??? Hvordan virker det?? Det ser i hvertfald spændende ud.
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige, at kvaliteten er den samme som hvis jeg sad direkte på den computer, hvor tuner var placeret..
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kstorm: Ser rigtig godt ud, havde jeg ikke set.. Tror jeg vil kigge lidt på det...
|
| Til top |
|
| |
kstorm Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meld endelig tilbage...jeg har nemlig ikke samlet min htpc endnu og har derfor ikke nogen tuner-> jeg kan ikke afprøve det :(
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så må jeg lige hive mit elskede beyondtv op af hatten igen og give MCE baghjul(igen!)
Når man installere Beyondtv kommer der en komplet server med som du kan sætte op til dit sommerhus. Med de super forbindelser du har vil du opleve en rigtig god kvalitet, når jeg steamer via beyondtv's webguide kan jeg vælge fx 1400 mb/s og det giver en rigtig god kvalitet.
Det er faktisk windows media encoder der anvendes til dette og du for alle funktionerne serveret på et sølvfad på denne måde. Eneste minus er at man afviger fra MCE som er ved at være enevældig på EPG markedet.
Men ok din webløsning løsning virker da også rigtig fed...det lyder til at være en perfekt løsning.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også bruge sin Sony PSP til at tv på trådløst i boligen
|
| Til top |
|
| |
kstorm Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg taler for flere når jeg siger at gratis løsninger er at foretrække :)
Er der nogen der har set på orb endnu ???
P.S. Det er ikke for at nedvurdere beyondtv ;)
|
| Til top |
|
| |