| Forfatter |
|
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er på jagt efter en BILLIG projektor udelukkende til at se film på. Jeg vil ikke over 4500,- og kigger derfor efter brugt + Acer's billigste. Er det nået der kan bruges?? Ser også at der er en phillips til 2500 her i brugtmarked, kan den bruges til mit formål??
Jeg ved abselut INTET om emnet, så derfor mit tåbelige spørgsmål. Håber i gider give det lidt tid afligevel __________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er til film skal du kigge efter en der er 16:9 native. Kig evt. efter brugt Sanyo PLV Z2. De ses af og til til den pris.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad siges der så om Infocus LS110 . er det nået at satse sine penge på??
__________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah... Så har det stået i 2 dage og der er kun 1 der gad at bruge tid på at svarer. (ironi on)Syntes at det er rigtigt fedt at kunne henvende sig til prof's og få svar på spørgsmål der for en' syntes næsten uløselige og få et brugbart svar.(ironi off).
Hvad er det der gør at i ikke gider at bruge tid på et spørgsmål som for jer er som at klø sig i røven??er i bange for at andre får indsigt i jeres viden, eller gider i bare ikke kommunikerer med folk der ikke har samme indsigt i grajerne som i eller????
Forstår ikke at i ikke gider at hjælpe en der er mindre vidende. Hvad er grunden??????
Undskyld. men jeg bliver sq skuffet __________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu ikke at det er fordi folk herinde ikke vil hjælpe. Det er nok nærmere at markedet for projektorer under 4500,- er meget lille og folk ikke føler sig i stand til at vejlede dig på en god måde.
Det meste som du kan finde nyt til under 4500,- er data projektorer som i bund og grund ikke egner sig til film.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta det nu roligt solen skinner og så sidder vi jo ikke alle ved PC'en
Men til den pris så find noget brugt, en Z2 burde kunne findes til den pris
Men ellers er mine forslag
Panasonic 500 + 700
Sanyo Z2 + Z3
Det er gode hjemmebio projektorer. Pas på ikke at købe en data projektor for de er ike gode til film
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 4500 kroner du nævner - kan vise sig enten at være nok, eller langt fra nok. Det kommer an på hvad du ønsker af en projektor.
Du siger du kun skal se film på den. Så ingen spiller konsol over den? Har du mulighed for at mørklægge din stue/værelse mere eller mindre totalt (hvis du kan, er det lidt nemmere at finde en riiimelig billig projektor. Hvor imod der kræver sit af en projektor at vise et ordentligt billede i et halvlys rum.
Og hvad med billedet? Skal det kunne fremvise HD kvalitet (hvis ja, er de 4500 ikke nok) - hvis nej, så åbner det igen for flere muligheder.
Der blev nævnt en sanyo Z2 - det er også mit umiddelbare bedste bud. De sælges ret ofte på sider som DBA.dk - da flere er begyndt at købe nye maskiner, som kan levere det flotte/dyre billede.
Men alternativer - kunne være panasonic PT-AE serien (de ældre modeller kan findes til gode priser)
Men vær dog opmærksom på, at hvis du køber en brugt projektor - så kan det være at pæren i den skal skiftes indenfor en ikke alt for lang periode - og sådan en pære kan ofte godt løbe op i et par tusinde. Så vær sikker på pærens resterense levetid, inden du køber.
__________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
| Til top |
|
| |
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, nu kom da op af stolen :-) Jeg er klar over at budgettet er MEGET lille og forstår også hvis det ikke er muligt. (men så skriv det dog;-)) Jeg har absolut ingen kenskab til sagen og vil blive MEGET glad for alt der kan bruges så jeg brænder fingerne så lidt som muligt.
__________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan-j skrev:
| Takker, nu kom da op af stolen :-) Jeg er klar over at budgettet er MEGET lille og forstår også hvis det ikke er muligt. (men så skriv det dog;-)) Jeg har absolut ingen kenskab til sagen og vil blive MEGET glad for alt der kan bruges så jeg brænder fingerne så lidt som muligt. |
|
|
Altså hvis du kan finde en Sanyo Z2 med god resterende levetid på pæren til omkring 4000 - så slå til - til prisen finder du ikke meget der levere samme billede - og lige i hælen på den, ville jeg nuppe en Panasonic PT-AE 500 ( nævnt af en anden bruger) - selv haft en, og den gjorde det rigtig godt :) __________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
| Til top |
|
| |
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet budt en SHARP PG-C20XE med kun få hundrede timer på bagen, til 4K, er det nået ,eller er jeg bedre tjent med at lede lidt videre
Der er også denne Infocus LS110 på QXL der er ny, Hvad må den koste hvis den dur??? __________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at der er ret mange herinde, som kender til de to projektorer.
Du har to muligheder. Den ene er at købe nyt, hvilket betyder at det bliver en dårlig data projektor eller at købe brugt hvor du risikerer at købe katten i sækken og at l**tet går i stykker tre dage efter at du har købt det.
Der er en tredie mulighed og der er at købe en brugt CRT projektor men det er heller ikke noget jeg vil råde dig til da det kræver at du har forstand på den teknologi.
Mit råd er at du skal lade være med at købe en projektor når dit budget er så stramt for der er stor chance for at du ender med noget møg.
|
| Til top |
|
| |
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg er da sikker på at du har ret og logikken i : jo flere penge des bedre projektor. er jo heller ikke nået nyt i.
Men hvis du husker hvor svært valget var, da man var mega forelsket i lille janet fra den anden ende af byen, og stadig havde "første gang" til gode og så skulle sige "jeg venter på den rette" mens nabo'ens bonde tøs på 80kg stod med røven i vejret og trussen om anklerne :-/
Hmmmm. må håbe at alderen har gjort mig mere tålmodig __________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok til dato mest maleriske beskrivelse jeg har læst herinde
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan-j skrev:
Jamen jeg er da sikker på at du har ret og logikken i : jo flere penge des bedre projektor. er jo heller ikke nået nyt i.
Men hvis du husker hvor svært valget var, da man var mega forelsket i lille janet fra den anden ende af byen, og stadig havde "første gang" til gode og så skulle sige "jeg venter på den rette" mens nabo'ens bonde tøs på 80kg stod med røven i vejret og trussen om anklerne :-/
Hmmmm. må håbe at alderen har gjort mig mere tålmodig |
|
|
ROTFL! Du risikerer naturligvis at skulle købe ny pære ret hurtigt, men det her virker som et rimelig godt tilbud: http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=23438
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal købe en projektor fra ny, og ikke kan mørklægge sin stue totalt. Hvor meget skal man så op på, før det er "godt nok"? Vi snakker om en projektor til film. Det ville da være kanon, om man kunne få blæst ALIEN serien, LOTR, Matix, mm godt op
Kan man få en pakke med projektor og lærred for det samme, af hvad et bedre LCD tv koster? Det er vel ca. 15000,- ikk?
PS.
Hvad med støjen fra projektoren? Larme den mere end en moderne PC? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen for en 720P LCD projektor starter på omkring 10K her i DK. Lærred koster fra 1000,- og op.
Det lyder nok lidt underligt men projektorer behøver faktisk ikke at koste så meget. Man får meget for pengene men de er så hellere ikke så praktiske at se tv på.
Hvis du bestiller fra Tyskland kan du spare et par tusinde kroner på projektoren. Pt er det nok en Sanyo Z4 fra Tyskland til omkring 8500,- eller evt. en Panasonic AE-900 til 10.000 i El Giganten (En eller anden ret mig hvis det var en af de andre store kæder)
Edit: Jeg kan så se at AE900 koster 9000,- flere steder i Danmark
|
| Til top |
|
| |
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja..Det måtte jo ske:-/ kom lige i et svagt momento til at købe en infokus x1 og undrer nu lidt. Hvad er lowmode på pæren og hvad "gør" det udover at forlænge pærer tiden??
__________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Low mode gør to ting. Det giver en anelse mindre lys fra pæren og med det resultat af pæren har længere levetid.
Personligt kører jeg med min pærer på low mode da det reelt ikke gør den store forskel på billedet hos mig. Måske når pæren med tiden har tabt synlig lysstyrke sætter jeg den op til normal mode.
|
| Til top |
|
| |
Allan-j Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, hvor i menuen skifter man??? Syntes nemlig at der skal være "ret" mørkt for overhovedet at se nået ;-(
__________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aner det ikke for jeg kender ikke til Infocus X1's menuer
|
| Til top |
|
| |