Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 09:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Preview af Sony VPL-VW50 Pearl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 31 August 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Cine4home har lavet en grundig test af en preproduktionsmodel af Pearl :

http://www.cine4home.de/tests/projektoren/SonyVPL-VW50/VPLVW 50Test.htm

Den er absolut værd at læse (hvis man kan tysk!)

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 31 August 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Kan det passe med en pris omkring de 6000 euro/45.000 DKR (i tyskland)?

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 31 August 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Er gode nyheder for projektorfolket!

Bliver spændende med IFA her 1-6 september......gode tider kommer vi i møde ja! :)



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 31 August 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Er gode nyheder for projektorfolket!

Bliver spændende med IFA her 1-6 september......gode tider kommer vi i møde ja! :)

Jeg har ladet mig fortælle at Sony ikke er med på IFA i år...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 31 August 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Claus_DK skrev:

Er gode nyheder for projektorfolket!

Bliver spændende med IFA her 1-6 september......gode tider kommer vi i møde ja! :)

Jeg har ladet mig fortælle at Sony ikke er med på IFA i år...

Uanset kommer der sikkert en masse spændende projektor nyheder.

Men det er da vildt, troede de ville vise blu-ray frem?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 07 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Så er cine4home's preview af VW50 kommet i en engelsk version

http://www.cine4home.com/reviews/projectors/SonyVPLVW50/VPLV W50Review.htm

Prisen er i øvrigt fastsat til 5000 euro!

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 07 September 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:
Men det er da vildt, troede de ville vise blu-ray frem?

Der var en del der viste Blu-Ray, men Sony og Panasonic har holdt sig fra IFA i protest over at det nu afholdes hvert år. Det er _meget_ dyrt at deltage på den slags messer (jeg hørte fra en troværdig kilde hvor mange penge det koster at få sit logo på flagene udenfor - det er ikke for børn...), og flere leverandører mener det er for meget med IFA hvert år. Desuden er Sony og til dels Panasonic i en position hvor de ganske enkelt ikke har samme behov som visse andre for at vise sig på messerne - folk ved alligevel allerede hvem Sony er. Det har større betydning for firmaer som Samsung, Toshiba, LG osv at "vise flaget".



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 07 September 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Ved at der var et par "Tape Connection fyre" afsted til IFA. Var du en af dem? Hvis du var, fik du så lejlighed til at se Mitsubishi HC5000 projektoren? Eller for den sags skyld SED demonstration fra Toshiba?

mvh

Lars

Til top Vis Ampro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ampro
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 07 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Ampro skrev:

Ved at der var et par "Tape Connection fyre" afsted til IFA. Var du en af dem? Hvis du var, fik du så lejlighed til at se Mitsubishi HC5000 projektoren? Eller for den sags skyld SED demonstration fra Toshiba?

Jeg så SED demonstrationen (den var lukket for offentligheden), men jeg fandt aldrig Mitsubishi'en. Nogle af mine kolleger så den,  og var ret imponerede. Jeg regner med at vi skal have fingre i én til nærmere inspektion når den er klar til levering...  SED så meget interessant ud synes jeg. Jeg er sikker på at overall billedkvalitet kan blive bedre end dét de viste, bl.a. fordi det var lidt en "blære-indstilling", bl.a. med _alt_ for meget lys i forhold til rummets belysning, for at man rigtigt skulle blive imponeret over kontrasten, så med en mere korrekt opsætning ville man helt sikkert kunne hive meget ud af den. Jeg vil sige det sådan at de grundlæggende egenskaber i panelet er så gode at det reelt kun er producenternes evt. ønske om at overdrive egenskaberne, der kan ødelægge muligheden for at lave et tv med meget tæt på perfekt billede. Toshiba oplyste at de forventer "masse-produktion" i - var det maj? - 2007, og første generation bliver 55" 1080P. Ingen pris oplyst, men tidligere indikationer tyder på at vi skal regne med at de bliver _rigtigt_ dyre - dvs. pænt på den anden side af 50.000,- - i starten. Spørgsmålet er så om produktionen kan rationaliseres nok til at gøre teknikken til et reelt alternativ i den mere betalelige ende af prisskalaen. Og, ikke mindst, om teknikken er god nok til at opveje mainstream-tv'enes generelt ringe billedbehandling og opsætning. Som det er i dag er det ikke panelets begrænsninger, men udnyttelsen af det, der sætter den reelle grænse for billedkvaliteten. Det er fint med et panel med CRT-egenskaber, men vi kan reelt kun sætte pris på fordelene ved det hvis alt det "rundt om" er i orden.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 07 September 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Tak for "anmeldelsen"

Håber at i vælger at føre Mitsubishi'en hos TC. Har efterhånden hørt meget godt om den (ikke mindst pris niveau'et). Bliver spændende at se VW50'eren og HC5000'eren "kæmpe" mod hinanden.

mvh

Lars

Til top Vis Ampro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ampro
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 07 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hvad mon Mitsubishien kommer til at koste? 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 622
Sendt: 07 September 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Hvad mon Mitsubishien kommer til at koste? 

4.000 euro skulle være prisen, hvad det så end svarer til i DK.

Forresten - første billede af Panasonics 1080 D6 maskine:

her 



__________________
Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 08 September 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Den er smuk!  Pris?
Ærgerligt at den ikke har motor til klappen der dækker linsen som Sanyo...ohh well.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 10 September 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hmm....tror min næste projektor bliver en "perle"!   

Er også lidt lun på storebroren, men kan ikke lide prisen på pæren plus at "blanking" funktion og yderlig forbedring af IRIS heller ikke er at fornægte...

Priserne for modellerne er jo heller ikke helt ude i hampen, med tyske priser på omkring 60K for VW100 og 35k for lillebror VW50!   
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes