Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: antenneforhold (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Loenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler virkelig hjælp , jeg har investeret i et hd ready 32" lcd tv, min ANTENNE FORENING udsender digitalt signal, som jeg ikke modtager selvfølgelig fordi jeg ingen digital tuner har, jeg har haft en DVBT tuner tilsluttet, men den fandt ingen signaler, HVAD gør jeg forkert ?? og hvilken tuner skal jeg evt købe ??

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 01 September 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hvem leverer det digitale signal via antenneforeningen? Stofa, TDC eller VisionDigital? I kabel-tv net sendes digitalt tv normalt udsendt som DVB-C og du skal til dette benytte en DVB-C tuner.

Loenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

HarDet har jeg ingen anelse om, kan kun få oplyst at det ikke er TDC.

Forøvrigt var det en Phillips digituner jeg benyttede hvis det er nogen hjælp.

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 02 September 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hmm. Lyder lidt spøjst. Det kunne lyde som en lille forening der kun transmitterer de danske DVB-T kanaler digitalt og slet ikke noget betalings-tv eller hvad? Tilbyder antenneforeningen ikke digitale modtagere, eller vejledning til hvad der skal benyttes af modtager? 

De må kunne svare på, hvis de spørger om, det er en DVB-T eller DVB-C modtager man skal benytte, og få dem til at oplyse frekvensdata på kanalerne der sendes digitalt.

Antenneforeninger kan godt udsende DVB-T videre i deres net, så hvis det eneste kanaler de tilbyder digitalt er DR1, DR2 og TV2 så er det sikkert DVB-T. Under alle omstændigheder så bør de kunne oplyse dig om, hvilke data du skal benytte til at søge kanalerne ind.

Eneste grund jeg kan komme på, såfremt det er DVB-T de udsender, og du ikke finder noget med en DVB-T modtager, ville være at de udsender det på en VHF kanal, og den DVB-T modtager du har prøvet på kun kan modtage i UHF båndet. Se evt. http://www.gatago.com/dk/teknik/tv+video/9963342.html der omtaler noget om UHF/VHF emnet.

Men du må få lokket noget mere information ud din antenneforening

Loenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du får mange tak for dit forslag som jeg har tænkt mig at benytte som udgangspunkt for en ny "spørgerunde" i antenneforeningen. De er snart trætte af mig, men hva! jeg betaler jo for et signal jeg ikke får. -

Du har dog ret i tror jeg at det er en lille forening - jeg har ikke boet her så længe så jeg er ikke helt klar over hvordan den fungerer. Og jeg må nok indrømme at jeg ikke før har tænkt nærmere over hvordan tv signaler virker. ( Kvinder - og teknik !! )   

Men inden vil jeg dog prøve at koble en DVBT tuneren til igen, og lave en ny søgning - skal bare lige have købt en, den anden leverede jeg jo tilbage da den ingen virkning havde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes