| Forfatter |
|
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude.
Er der nogen med Tab Tension lærred der har erfaring med hvor lang tid det må være om at rette sig 100% ud?
Har netop selv investeret i et Lissau TT 92" motorlærred med link. Hvis det har været oprullet en dags tid tager det ca. 30 min. før det har rettet sig helt ud igen. Var måske naiv og tro at det bare var 100% straks efter nedrulning, men det må da være pointen når det skal køre ned i det PJ tændes (link) for så at være klar???
Nogen med de samme/andre erfaringer omkring TT så skriv endelig
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aner ikke noget om det, men er da lidt skuffet på dine vegne.
De ved da godt hvad de vil ha' for den slags lærreder, ikke?!
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er bestemt på den forkerte side af de femcifrede beløb Har ikke haft det mange dage (siden torsdag formiddag) så det kan da godt være det retter sig mere til med tiden...
Ikke mange med erfaringer...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja!!! Strong. Du var jo advaret.
Jeg kan dog ikke se det store problem i at det tager 30 min at rette ud. Det gør mit også nu efter det er blevet taget noget mere i brug efter den varme sommer.
Hvad med hvide striber,,,, Er de der også på dit lærred? Jeg har en lampe der lyser opad fra neden, så de ses tydeligt når denne lyser.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit er glat hele tiden. Dog er der en anelse buler i nederste højre hjørne men uden for billedet så det er ikke noget problem. Efter 15min ca. er det rettet ud. Jeg har kun haft det nede et par gange indtil videre. så om det bliver værrer eller bedrer med tiden har jeg endnu ingen anelse om.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
|
Tja!!! Strong. Du var jo advaret.
Jeg kan dog ikke se det store problem i at det tager 30 min at rette ud. Det gør mit også nu efter det er blevet taget noget mere i brug efter den varme sommer.
Hvad med hvide striber,,,, Er de der også på dit lærred? Jeg har en lampe der lyser opad fra neden, så de ses tydeligt når denne lyser.
|
|
|
Har jo valgt det korrekte lærred af flextypen på baggrund af dine erfaringer med det andet lærrede. Troede så naivt at det bare var iorden, men ak
Der er ingen hvide striber nogle steder? Måske fordi lærredet er meget elastisk.
Havde bedt Lissau om et drop på 20 cm, men det havde de ikke lavet? Fik så af vide at jeg bare kunne lave nyt bundstop og herefter stramme snoretrækket op. Det har jeg så fået gjort og var heller ikke så svært.
Hvad med dit lærred, er der også bare lavet bundstop og bibeholdt resten af lærredet på rullen?(op til de standard 50cm) Troede egentlig de lavede lærredet uden en masse overskuds oprul? Tænker det måske er derfor det er svært at stramme 100% ud med det samme?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit kører jeg helt ned hver gang. Jeg fandt ud af totallængden og regnede så baglæns, så det passer hver gang den er rullet ud.
Jeg tror snoretrækket virker bedst når lærredet er rullet helt ned. Har du ikke mulighed for det pga loftshøjden?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke køre lærredet helt ned da min PJ så skal hænge ca. midt imellem loft og gulv (116% offset)
Har 2.30 ca. til loftet så det kan ikke være anderledes Arghhh... Nå hvem sagde også det skulle være nemt Må lige ta' en snak med Lissau gutterne endnu en gang... Det skal nok lykkes til sidst
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fået mit lavet med 17 cm drop down og kører det naturligvis helt ud hvergang. Jeg anser det ikke længere som et problem, idet de kraftige folder kun var der, da lærredet har været oprullet hele sommeren. Nu er der næsten ingenting, og som på dit er de væk efter 30 min.
At lærredet absolut skal køre ned samtidig med at projektoren tændes, anser jeg som unødvendigt lir.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok men har du en masse rest oprul når de 17 cm er kørt ned?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder stadig et par omgange på rullen tror jeg, men de 17cm er her bundstoppet er indstillet fra Lissau og snorerne er helt opstrammede.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok, tak for svaret Og m.h.t. linket ja så er det da lir, men spild af penge hvis det ikke kan bruges sammen med produktet...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter et nærmere check, kan jeg se at der stadig er 7-8 omgange oprul tilbage. Det er jeg faktisk glad for idet jeg gerne, på sigt, vil have lærredet længere ned. 
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig en fordel Også rart at få bekræftet at det ikke er en fejl på mit lærred at der er så meget ekstra oprullet...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en nat oprullet er det til min store glæde at lærredet tilsyneladende nu af uforklarlige årsager er 100% plant straks ved nedrulning Måske det bare skulle ha' lidt mere tid til at falde på plads.
Tak til Wrong og Kanvas for feedback på jeres erfaringer.
PS. Kanvas hvis du vælger at sænke dit drop yderligere så husk at løsne snoretrækket inden du sænker lærredet. Bundstoppet (alustangen) må ikke begynde at trække sig selv opad så er snoren for stram
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdens bedste kunde service fra Lissau Mit TT har vist sig at ha' sin egen vilje m.h.t. om det vil hænge plant eller ej, så jeg ringede til Lissau og fortalte om mine erfaringer med lærredet og fik en go' snak med Carsten hos dem.
"Det skal bare være 100% iorden, jeg skriver en ny ordre ud til dig" Selvom de har meget travlt og er bag ud med deres leverancer pt., det er sgu da 110% iorden
Det har vist sig at mit lærred uanset hvordan man vender og drejer det, ikke kan spændes nok ud på midten hvilket gør at det er svært at styre hvor lang tid det er om at rette sig ud og hvor meget det buler næste gang det rulles ned, meget underligt... Men pyt med det, har fuld tillid til Lissau stadig og som sagt VERDENS KLASSE kundeservice skal det lyde herfra
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |