Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: så kom beta 8erne og fidelio igang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

jeg så fik jeg lavet en afstandsplade i 16 mm x-finer så beta 8erens store magnet kunne være i fidelio hornene som egentlig er lavet til lowther.

and the verdict is:

well foreløbig har de klaret Sara K, Patricia Barber, Diana Krall og Ben Webster til UG,  - kryds og slangen kommer nok først når jeg får ryttet op omkring dem :-)

Det spille meget mere luftigt rummeligt detaljeret uden at være analyserende og trættende end F3 focus højtalerene - bassen er meget flottere og stemmer er mere naturlige ligesom saxofon og bas virkelig lyder fedt.

De skal nok spilles til og måske skal de have et par gram foreuld hist og her - men hold da op hvor er jeg glad for at jeg tog chancen med at købe de kabinetter - der i øvrigt er drøn flotte - de er vist bygget til den daværende lowther club danmark på bestilling hos en møbelsnedker med masive træsider og neopren belægning på front top og bagside (-hornåbning)

Nu skal jeg ud i det gode vejr men jeg glæder mig til at lytte mere :-)

Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Kommer der ikke et par billeder??

mvh

Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 September 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Vi vil se dem!

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at låne et digital kamera i næste uge !! som det fremgår af min signatur er mit fotoudstyr ikke ligefrem kombatibelt med internettet selvom jeg er overbevist om at højtalrene vil tage sig godt ud fotograferet med summarit 1,4 på mit double stroke Leica M3 gerne på en finkornet 25 asa film kopieret på tykt og sølvtungt barytpapir - men som sagt jeg skal nok snart gøre noget ved det :-)

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Ser Vintage, Vintage ..  i din signatur

Hvilket udstyr bruger du med hornene?

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Med fidelio bruger jeg pt. revox b77,b760,b750,b710,b790 m ortofon m20E
Med Duelund Egoist horn bruger jeg quad 303/33/FM33 og rega planar m. ortofon om 30 super
Revox grejet er fra ca. 1980 og altså i den yngste ende af det jeg kalde vintage
Har muligvis en restaureret Quad på vej som skal prøves til Fideliohornene
Har Tannoy dual concentric 12" på vej som skal prøve en tur i duelund hornene
Har en Systemdek på vej til afløsning måske af rega og måske en Thorens 124
Har haft kig på Audio Analogues lille CD spiller til Quad anlægget som nu skæmmes af en denon 1045
Hører mest JAzz (diana Krall, Brubeck, Hiromi, barber, danske thomas Agergaard og Jonas johansson , webster m.fl.), klassisk (Det meste) og kvindelige sing/songwrites (alt fra Sara K, Katie Melua, Rosie Thomas til tori Amos og Sophie B Hawkins) Jeg hører meget lidt rock - og gør jeg er det Stones, ELP og REM.
I mange tilfælde holder jeg mest af vinyl og selvom QUad er gammel sag passer lyden mig rigtigt fint!
Hvis ikke duelund hornen får noget godt ud af Tannoyerne skal der bygge nogle kabinetter i vintage stil  - valnød og fransk flet  / eller gyldent front stof etc. nu må vi se.
Jeg har fået delte meninger om pickup til Revoxens lille bitte lette 4 cms arm - nogle siger at dynavector 10x5 er perfect og andre siger at den er bedre til tunge arme.
Revox anlægget har jeg for nostalgiens skyld - jeg synes det har et herre fedt look - tysk kvali - skulle jeg sætte et vintage anlæg sammen fra bunden ville jeg havne et helt andet sted, men samlet er det fedt og spille ganske godt - det svageste led er pladespilleren.
Lige nu har jeg en slag rungende lyd i de dybe toner i fidelioerne som jeg ikke helt kan indkredse, det er ikke på alle plader men jeg vil prøve med lidt foreuld i ladekammeret og se om det hjælper - det skulle jo være lowther og ikke beta 8 enheder men jeg har ikke lige de penge at smide efter en fuldtone. Beta 8 har også en driftseffekt på 99db og det kræver nærmest at jeg har -20 db knappen presset ind for ikke at lave for meget larm med revoxen.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

ps flot grej du har på artsound.dk - men din hjemmeside kan ikke lide Mozilla så jeg må kigge nærmere i aften på en explorer :-)

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 04 September 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Spændende systemer. Thorens 124 skal du skaffe hvis du kan! Og så mangler du vel fx Quad II

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

QUAD II er rør ikke? og meget dyre ? men jeg er ret vild med forforstærkerne - de er noget af det flotteste Hi-Fi jeg har set :-)
Jeg skal i øvrigt finde ud af om garantien dække hvis jeg spayer en ny cd spiller bronze/gørnbrun oliven så den matcher QUAD 303 eren
En dag må jeg forbi din butik og lytte til de vilde horn du har - har set en enkelt volvo glad svensker på nettet lave DIY med sådan nogen men ellers ikke

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 04 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Quad II er rør ja, også i den grad

Du skal være velkommen her.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

De er nu rykket længere ud fra væggen efter råd fra pmoren til stor glæde og bedre lyd

De har fået en lille smule fåre uld i rummet bag enheden - det kan være det er en forbrydelse med det lyder bedre!

Jeg har været i skindhuset og købt sort skin til frontpladerne som enhederne er monteret på - rent kosmetisk, men resten af skindet vil jeg bruge til bl.a. at sætte bag på magneten.

retep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

hej forum :jeg fik lyst til at skrive lidt om mit anlæg ,der også pt består af fidelio horn.selve hornene købte jeg i den blå,lidt senere fandt jeg et par velholdte lowther pm6a,som passer fint til fidelio horn.forstærkeren er en audion silvernight 300b se +en gammel pioneer cd med ny clock +opamps osv. men lyden fra fidelioerne er ret speciel syntes jeg ,det er nok en ht man enten elsker eller hader . men jeg syntes den spiller en pæn bas-formidler rum godt -placering af instrumenter godt,men hvis men læser testen klang+ton 3/2004 ser måle kurverne ret ujævne ud.men de har masser af dynamik og er hurtige og særdeles letdrevne!ps der er også fåreuld i ladekammeret  på mine . er der nogle der har ideer til et godt ht kabel til lowtherne ? kommentarer velkomne . mvh retep

Til top Vis retep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af retep

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har bare nogel kraftige iltfri kobber ht kabler - no name - til 14 kr. meteren - lydbiledet ændre sig alt efter hvormaget uld du kommer i og hvor langt de står fra væggen.
De Fidelio jeg har er modificerede således at det ikke bare er et skråt brædt bag til i hornudmundingen men en bue - derudover er er alt bortset fra siderne beklædt med sort neopren (våddragtsskum)
Jeg har hævet mine ca. 25 cm. fra jorden på den mdf sokkel - fordi jeg hører dem når jeg arbejder og ikke når jeg sidder i en lav stol/sofa.
En af de ting somjeg syne er lidt speciel med fidelio er at de egentlig lydebedre når man kommer 2-3 meter længere væk fra dem en sweet spotten. De lyder givetvist anderledes med dine Lowther enheder - de var vist 10 x dyrere end Beta 8erne.
Jeg ved ikke vhormeget diskant de har - ine betaer har næsten for meget
Jeg driver mine med en revox b 750 mkII og den har jo et kæmpe overskud i forhold til den lave driftseffekt så jeg skal faktisk passe på ikke at brænde dem af.
Jeg fik sat en OM 30 super mm pickup på min revox pladespiller og den  får det bedste frem  i den lille arm  og musikken bliver meget present og har pludseligt fået meget mere dybde.
Tillykke med dine fidelio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes