| Forfatter |
|
Kosmo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Howdy
Aldi har pr. 6/9 igen en umiddelbart fin bærbar pc til salg - kr. 5000,-
http://www.medion.de/md97600/dk/ausstattung.htm
Jeg har længe haft lyst til at koble en pc til mit musikanlæg - både til alm. musikfiler men også netradio, pandora m.m.
Men vil omhandlende pc give mig ordentlig lyd, eller skal vi op i en helt anden kategori lydkort?
Har også spekuleret lidt i en squeezebox, men man får jo lidt mere muligheder med en pc.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså det er en OK pc.. men altså det er ikke noget særlig prangende, men altså det er jo også 5K , så hvad kunne man regne med!:. men prisen i betragtning, så er det fint nok..
henrik
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
| Onboard lydkort i en bærbar vil aldrig være noget at skrive hjem om. Men køb et godt eksternt usb-lydkort og du skulle være godt kørende, der findes efterhånden en del forskellige modeller i mange prisklasser. |
|
|
Undskyld jeg "blander" mig, men hvilket usb kort kan du anbefale?
Michael
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
USB lydkort til en overkommelig pris: M-Audio Transit. Gav omkring 500,- hos netto music. Men det er så 'kun' stereo.
__________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiotrak laver nogle fornuftige usb-lydkort, det samme gør m-audio. EMU kommer også snart med en USB version af deres 0404-lydkort, som jeg tror bliver meget spændende. Et andet alternativ kunne være en USB-DAC, som fx Silerstone EB01 - selvom det er et computerfirma der står bag, har den faktisk fået gode anmeldelser. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ot: Er der nogen der kender til et lydkort med indbygget MC og MM Riaa???, evt. externt USB.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte den omtalte medion 97600 - men lyden er skrækkelig- masser af skrat i "højtalerne". Har forsøgt i 2dage at komme igennem til deres knap så hotte service men uden held.  Nogen med samme problem derude?
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Købte den omtalte medion 97600 - men lyden er skrækkelig- masser af skrat i "højtalerne". Har forsøgt i 2dage at komme igennem til deres knap så hotte service men uden held. Nogen med samme problem derude?
|
|
|
Næ... har både en bærbar og stationær Medion PC, og har aldrig haft problemer med nogle af dem... har faktisk brugt begge som HTPC og synes de spiller helt fantastisk, især til prisen... Når du skriver masser af skrat i "højtalerne", er det så de indbyggede højtalere du mener og har du prøvet at sætte den til et rigtigt anlæg ?
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
quad skrev:
Købte den omtalte medion 97600 - men lyden er skrækkelig- masser af skrat i "højtalerne". Har forsøgt i 2dage at komme igennem til deres knap så hotte service men uden held. Nogen med samme problem derude?
|
|
|
Næ... har både en bærbar og stationær Medion PC, og har aldrig haft problemer med nogle af dem... har faktisk brugt begge som HTPC og synes de spiller helt fantastisk, især til prisen...
Når du skriver masser af skrat i "højtalerne", er det så de indbyggede højtalere du mener og har du prøvet at sætte den til et rigtigt anlæg ?
|
|
|
Jep det er de indbyggede der knaser helt vildt, både ved cdafspilning og windows jingler. Og nej den skal ikke i nærheden af mit anlæg  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ser jeg først denne tråd nu og ville have advaret mod at købe en billig PC hos Aldi.
En bekendt af img ville også spare en hel masse penge ved at købe en super bærbar hos dem, men den var heller kke så god, og det tog ugevis at få den serviceret....
Køb dog PC'er hos PC forhandlere, eller af Dell, hvis ikke du vil have en Mac.

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
Desværre ser jeg først denne tråd nu og ville have advaret mod at købe en billig PC hos Aldi.
En bekendt af img ville også spare en hel masse penge ved at købe en super bærbar hos dem, men den var heller kke så god, og det tog ugevis at få den serviceret....
Køb dog PC'er hos PC forhandlere, eller af Dell, hvis ikke du vil have en Mac.

|
|
|
Tja er det ikke ofte sådan, når man vil have det hele til de halve?  troer jeg daffer ned og prøver at få pengene tilbage. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Bernstorff Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, Den bærbare fra Aldi er udsolgt de fleste steder. Jeg har netop købt en Fujitsu Siemens i Merlin til samme pris i stedet.
Model 1450
Intel Pentium M 735A 512MB DDR2 40GB harddisk Dual Layer DVD Brænder 15,4" CrystalView skærm WIFI, Firewire, TV Out Intel GMA 900 grafik Windows XP Home MS Works, Norton Antivirus
|
| Til top |
|
| |
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt at en slæbbar lyd har været ''god''  __________________ Tømmer!
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der bærbare fra Medion - bl.a. solgt via Aldi er altså ikke så ringe som visse vil gøre dem til.
De performer udemærket til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|

Bernstorff skrev:
|
Hejsa, Den bærbare fra Aldi er udsolgt de fleste steder. Jeg har netop købt en Fujitsu Siemens i Merlin til samme pris i stedet.
Model 1450
Intel Pentium M 735A 512MB DDR2 40GB harddisk Dual Layer DVD Brænder 15,4" CrystalView skærm WIFI, Firewire, TV Out Intel GMA 900 grafik Windows XP Home MS Works, Norton Antivirus
|
|
|
Sådan en har jeg selv købt i Merlin og heldigvis også kommet af med den igen 
Umiddelbart en lækker maskine med gode specifikationer til prisen (Centrino teknologi...og 60 GB harddisk iøvrigt) og heldigvis også med SPDIF udgang. Men føj for et umuligt tastatur, samt et defekt touchpad og en enkelt defekt USB indgang. Måske bare mig der var uheldig at få en mandagsudgave (som iøvrigt først havde været solgt til en anden kunde og åbnet uden jeg fik besked...tsk tsk Merlin)
Har nu købt den i mine øjne bedste bærbare til prisen i form af en LG LW65, virkelig lækker maskine...men ak ak, her viser det sig så at SPDIF udgangen ikke fungerer ordentlig, så nu er den sendt til reparation 
Bærbare er vist generelt bare noget skrammel i forhold til en god stationær
|
| Til top |
|
| |