| Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg staar og overvejer denne maskine!
Jeg mangler noget Ris samt Ros fra jer....
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget skal du da give?
Og er det en DP 75 eller en DP 75V? (går ud fra at det er det første men vil være HELT sikker) __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DP75.
Hvad maa jeg gi' MAX.
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså ud fra et rent ydelses aspekt vil jeg nok ikke give ret meget mere end 6000 kr.
Er ganske vist en gammel topmodel men gamle topmodeller bliver ofte slået af den næste mellemmodel som igen bliver slået af den næste model som ligger under (vi taler her om maskiner indenfor samme mærke).
Men man kan godt argumentere for at give et par tusind mere end de 6000 kr. fordi det jo er kræs og den er pæn at have stående.....så er vi oppe på 8000 kr.
Altså der er måske nogen der er villige til at give ldit mere endnu......men jeg har altså engang set en brugt DP 67 til 23000 kr. (nyeste model) som med garanti spiller en del bedre og med meget friskere laserhoved etc. Jeg tror også at DP 57 spiller bedre men er selvfølgelig klejn.
Men jeg synes det er svært at vurdere gamle cd afspillere......de billige modeller fra så gamle årgange er jo ingenting værd.
__________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi snakker om en maskine til 75.000 kr. fra ny, og som er det nærmeste man kommer DP-90/DC-91-kombinationen som stadig står som noget af det absolut bedste Accuphase har lavet. 6000 kr. er et absolut lowblow, og de handles da også normalt til mellem 15.000 og 20.000 kr. for et flot eksemplar - den er iøvrigt MEGET sjælden, og de få der udbydes til salg er da også hurtigt væk igen.
Selv idag spiller den absolut suverænt og har faktisk ikke svært ved at følge med mange af de nyere modeller. Maskinen er rent overkill i konstruktionen, men den er bygget til at holde en evighed og det er jeg tilbøjelig til at tro at den gør 
Men det er rigtigt - det kan være svært at vurdere ældre maskiner! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja hvis det er et samler objekt så presser det selvfølgelig prisen op. 
Vil heller ikke afvise at 6000 kr. var for lavt.
Men 15000-20000 kr.???
De 75000 kr. som ny er jo en listepris og de færreste handler vel hifi i den klasse til listepriser.
Maskinen blev introduceret i 1995 og tvivler på at den spiller ret meget bedre end dens lillebror DP65 som ifølge en test jeg engang har læst spiller ca. på niveau med en Sony XA7ES.
Men jaja ting er det værd som folk vil give.
Jeg vil ihvertfald ikke give mere end 10000 kr. for en 11 år gammel konstruktion...uanset om det har været en top cd afspiller......så skulle det da lige være en Primare 204.....på trods af at den sikkert lyder ringere end den Accuphase......men slurp for et design
__________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
DP 67 er ifølge tyske hifiblade ydelsesmæssig på højde med den gamle 75V og mon ikke DP 75 ligger lidt under, men nok stadig fremragende.......en 15.000 kr skulle jeg nok også mene den var værd. DP 65 har jeg set til ca. 12000 kr.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget sjovt at læse folk hvad man tro .
DP75 kan let leve op til de nye modeller .
Jeg ville helt klart vælge den frem for DP67 .
Men skulle det være noget måtte det blive ders 90/91 sæt , bedre har de aldrig lavet det .
Men hvis du kan få den for 6000kr så køb den , om ikke andet så kan du altid sælge den på e-bay i tyskland og tjene lidt på den hvis du ikke kan lide den . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var mig der kom med 6000 kr. buddet ....dog + 2000 for herlighedsværdi altså 8000 kr.
Der er ingen tvivl om at Accuphase DP 75 er overdimensioneret og mange af delene kan sikkert holde mange år endnu. Men hvad med laseren? Kan være, at den snart skal skiftes?
Er en DP65 blevet solgt til 12000 kr. for nyligt. DP65V er givetvis 12000 værd og måske lidt mere men næppe modellen før.
Altså en ting er at folk sætter den til salg for 12000 kr.....men hvis den ikke bliver solgt eller bliver solgt med nedslag.
Nå men summa summarum må blive, at folk er meget uenige om hvor meget gamle top cd afspillere er værd. Og så er det jo klart at man kommer til at betale den pris som dem, der værdisætter dem højest vil give  __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
|
må blive, at folk er meget uenige om hvor meget gamle top cd afspillere er værd. Og så er det jo klart at man kommer til at betale den pris som dem, der værdisætter dem højest vil give 
|
|
|
Nej .
Til alle jer smid det tilsalg i tyskland og i får mere , hvorfor sælge det i dk .
Tag nu bare dette .
Jeg havde to waida maskiner tilsalg .
Den ene til 17000kr den fik jeg 29000kr for , den anden til 19000kr og den fik jeg 33000kr , men det værste af alt , jeg fik mange mails at kloge hoveder at mine priser var lige høje nok og de kunne får dem til dit og dat .
Ja ja skrev jeg bare tilbage kik på E-bay og se hvad de går for .
Det tager år at lære kende brugt priser .
Det samme kan i gøre  __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Man burde nok undersøge om laseren kan skiftes og reps. findes til det. Jeg mener at din (Lars Ohl) egen Cd-10 er færdig når laseren er død, de gamle fede CDM9er har vist ikke være muligt at købe i flere år. Så det kan være smart at orienterer sig inden man smider 8-10K efter en CD.
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
LarsOhl skrev:
|
må blive, at folk er meget uenige om hvor meget gamle top cd afspillere er værd. Og så er det jo klart at man kommer til at betale den pris som dem, der værdisætter dem højest vil give 
|
|
|
Nej .
Til alle jer smid det tilsalg i tyskland og i får mere , hvorfor sælge det i dk .
Tag nu bare dette .
Den ene til 17000kr den fik jeg 29000kr for , den anden til 19000kr og den fik jeg 33000kr , men det værste af alt , jeg fik mange mails at kloge hoveder at mine priser var lige høje nok og de kunne får dem til dit og dat .
Det samme kan i gøre 
|
|
|
Er ihvertfald svært at finde den "rigtige" pris på apparater som er så sjældne i Danmark....så som du siger kan man være nød til at skele til priser i udlandet. __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Hej...
Man burde nok undersøge om laseren kan skiftes og reps. findes til det. Jeg mener at din (Lars Ohl) egen Cd-10 er færdig når laseren er død, de gamle fede CDM9er har vist ikke være muligt at købe i flere år. Så det kan være smart at orienterer sig inden man smider 8-10K efter en CD.
|
|
|
Jeg har givet 1500 kr. for den brugt for 4 år siden.....så gider ikke ofre penge på at få den repereret når den stiller træskoene.  __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
LarsOhl skrev:
|
|
|
|
Nej .
Tag nu bare dette .
Det samme kan i gøre  |
|
|
Tak du  Jeg har tidligere været inde på at Dansker der køber brugt er usædvanlige nærrige/arrogante, og de overgår nemt en tyrker hvad angår "prutning" med priserne  Og nej det er ikke fordi brugtpriserne er for høje: hvorfor skal noget der er 5 år gammelt, og som er på forkant med udviklingen, som ikke har kørt 200.000 km, og står som nyt, nedskrives med 70 % eller mere?
|
| Til top |
|
| |