| Sendt: 07 September 2006 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fjernbetjening: Som nævnt kan du købe en MCE remote med ir modtager som sættes til usb porten, og det virker som default i MP. Jeg købte min på nettet til 230 kr og den en lækker at bruge sammen med MP, så det kan slet ikke betale sig at prøve andre.
Lydkort: Hvis det interne ikke er tilfredstillende, kan du købe et eksternt som connectes via usb el. firewire. Der anbefales flere forskellige fabrikater her på forummet, personlig ville jeg vælge et der connectes via firewire.
TV-kort: Der kan også købes både eksterne analoge og digitale tv-kort, som kan forbindes enten via usb el. firewire. Hvis du har kabel digital tv, kan jeg anbefale FireDTV, som er godt sammen med MP (bruger firewire).
TV: Brug af s-video udgangen til tv anbefales ikke. Den er som regel af tvivlsom karakter på grafikkort. Du bør bruge vga-udgangen og det kræver selvfølgelig at du har flad-tv/projektor. Hvis du i pc'ens grafikdriver har problemer med at vælge den rette opløsning, kan du kikke på programmet PowerStrip.
Dit store problem kan dog gå hen og blive performance. En T43 har hverken en kraftig processor eller grafikkort, og i de fleste tv-kort bruges pc' ens processor til dekodning (så glem alt om HD). Min erfaring med perifert udstyr via usb er, at maskinens cpu belastes en del (dog ikke ved brug af remote), så udstyr via firewire anbefales.
Men start med at download MP, det er jo et gratis, sjovt og fedt program der i rivende udvikling. Tjek hvordan det performer på din pc og om lyd og billed er af acceptabel kvalitet, når du spiller musik og film fra harddisk. Så er du godt igang og kan stille og rolig udvide derfra hvis du vil mere.
God fornøjelse...
|