Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af plasma (LG, Pana..) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Slotski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er træt af den store kasse på gulvet og vil have en fladskærm op på væggen, men jeg er godt nok blevet mere og mere i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Jeg har kigget på LG's EISA vinder, for det må jo betyde noget, når de vinder i 42" katagorien, og jeg syntes det er genialt med en harddisk på 80 GB. Men... Jeg syntes prisen er meget lav (Kan let købes under 15.000) Er der nogen der kan fortælle mig om LG har europæisk garanti hvis jeg f.eks. køber det i Flensborg?

Har EISA ret eller bør jeg kigge lidt på Panasonic, Philips og Pioneer (må ikke være mere end 43").

Hvis jeg skal have det bedste af det bedste til en max pris på 20.000 (måske 25.000), hvad ville det så være?

Mvh.

Martin

Til top Vis Slotski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slotski

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage i HIFI Klubben, og tjek NADs LCDer : http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/NAD_D V81HD_LCD_TV_Soelv.htm

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 September 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil havde det bedste for max. kr. 20.000 - så tjek fælleskøbet på den nye 42" Pioneer plasma på www.recorder.dk.
Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Prøv at tage i HIFI Klubben, og tjek NADs LCDer : http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/NAD_D V81HD_LCD_TV_Soelv.htm

Det ser... gammelt ud.

Hvis brugeren vil have plasma skal man da ikke anbefale ham at købe LCD

Jeg ville også købe 42" Pioneeren der er i fælleskøb lige nu.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

plamakaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2006
Sendt: 06 September 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest - køb kun noget du har set live !

Glem LG og gå efter de to top mærker inden for plasma,  Panasonic og Pioneer. Så kan det ikke gå galt

Læg mærke til at LG kun fik prisen i gruppe Plasma TV, og ikke i gruppen High End Plasma TV !
Panasonic vandt prisen i High End Plasma. 42PV60 / 42PV600 / 50PV60 / 50PV600. Samme billedekvalitet med forskellig størrelse skærm og design.

Indbygget Hard Disk lyder fristende, men skal du alligevel have en DVD afspiller, kommer disse typisk med indbygget Hard Disk.

Slotski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Ja harddisk var nu også blot et tillægsgode.

Hvad er forskellen på de to grupper Plasma og High End plasma?

Indtil videre har pioneer'en fra recorder.dk nok taget førstepladsen på min liste, men jeg tror lige at jeg kigger på Panasonic'ens prisvinder.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:

Indbygget Hard Disk lyder fristende, men skal du alligevel have en DVD afspiller, kommer disse typisk med indbygget Hard Disk.

Nej, det gør DVD-optagere typisk. Men det er dog ikke de bedste afspillere, så det er en god idé at gå efter en god optager + en rigtig god afspiller, så man kan få rigtig meget ud af sine DVD'er på det dyre nye TV.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Slotski skrev:
Indtil videre har pioneer'en fra recorder.dk nok taget førstepladsen på min liste, men jeg tror lige at jeg kigger på Panasonic'ens prisvinder.

Pioneer TV'et er med garanti bedre. Bare hop på fælleskøbet hvis du har pengene, så du ikke skal vente for længe med at få fjernsynet

Slotski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Nu skal der bare måles efter om det skal være 42 eller 50...Men det bliver i hvert fald Pioneer nu.

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 07 September 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Snup pioneer, de slår alle (synes jeg). da jeg skulle købe plasma, kiggede jeg os længe og blev ved med at ende hos pioneer, selvom de er dyrere, bliver man os tilfreds. og den pris du ser der er jo super. så der bør ikk være noget tvivle om (udover størrelsen, selvfølgelig )

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Sendt: 07 September 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Lg har ikke er europæisk garanti dvs køber du i tyskland så skal det aflervers i tyskland... derfor købte jeg mit lg 37 lp1r i dk  ( net butik ) og er maget glad for dette tv.... men hvis det var plasma jeg ville have så havde det nok ogsp været en af de andre de næver her 
Til top Vis roxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roxx

HisLogin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:

Læg mærke til at LG kun fik prisen i gruppe Plasma TV, og ikke i gruppen High End Plasma TV !
Panasonic vandt prisen i High End Plasma. 42PV60 / 42PV600 / 50PV60 / 50PV600. Samme billedekvalitet med forskellig størrelse skærm og design.

Hold nu op med den generalisering! Det er modellen som får awarden, ikke serien eller mærket!!!!!! Det er et 50" PV600/PX600, som har fået awarden. I øvrigt står der intet om, at PV600/PX600 kun får awarden p.g.a af billedkvalitet alene! Den vinder sansynligvis på Pris/kvalitet i forhold til øvrige 50" plasmaer.   

Med al respekt for 42PV60, men er det altså IKKE et high end plasma tv!

42Pv60 og LG 42PC1 er i samme kategori, og i tests ligger de meget tæt.

LG Electronics 42PC1RR     "sehr gut" (1,4) 
TH-42PV60E        &n bsp;         &n bsp;     "gut" (1,6) 
Til top Vis HisLogin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HisLogin

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

roxx skrev:
Lg har ikke er europæisk garanti dvs køber du i tyskland så skal det aflervers i tyskland... derfor købte jeg mit lg 37 lp1r i dk  ( net butik ) og er maget glad for dette tv.... men hvis det var plasma jeg ville have så havde det nok ogsp været en af de andre de næver her 

det passer ikke helt.
Jeg har købt mit lg pc1r tv i tyskland men jeg kan sagtens aflevere det hos et servicecenter i danmark.

Hvis jeg vælger at få det repereret i tyskland betaler digitalo(hvor jeg har købt det) fragten frem og tilbage, men hvis jeg får det sendt ind til reperation i dk skal jeg selv betale fragten

Slotski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Når man nu snakker service og garanti, er der så nogen der har erfaringer med hvilke der yder hurtig service?

Jeg har selv et Sony, hvor servicen (rep tid) mindede om østeuropæiske tilstande, og skulle det vise sig at jeg køber noget som går i stykker så gider jeg ikke vente flere måneder på at få det retur.

Jeg er tæt på at vælge Pioneer, skal dog lige have set dem/den live, men jeg er ufattelig træt af langsom service når noget går i stykker. Er der nogen der har haft problemer med Pioneer som kan fortælle om hvor lang tid de er om rep.?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes