Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 05:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dali + old school Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2006 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg gennem et års tid luret forumet igennem uden at være medlem - det bliver der så lavet om på nu

Det er jo næsten med fare for at blive stemplet som low-fi når man ser nogle af de anlæg der er lagt ud her, men lyden passer ganske fint til min musiksmag.

Denon 4400A forstærkere, DAP 2500A forforstærker, DCD1450AR cd-afspiller, Dali Evidence 870 med holfi fødder, holfi stikdåse, Taralab master på cd, Reference G2 XLR på monoer

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde et rack jeg vil kaste penge efter, skulle nogle af jer være i tvivl er det en gang hjemmebryg der er i brug nu. Rack + cd-afspiller er sat op på  gele som bruges i Svane madrasser - lidt alternativt men det virker fantastisk. Jeg har absolut INGEN vibrationer gennem racket selvom den får gas med højre hånd tungt på volume knappen.

Fremtidigt ønske står på et sæt Dali Grand, på forstærker/cd siden har jeg testet alverdens udstyr, jeg er absolut på bar bund med en eventuel opgradering - vel egentligt fordi jeg er tilfreds med min nuværende lyd. Diskant og mellemtone måtte gerne få et nyk i en bedre retning - men men først skal et sæt Grand være på plads, derefter en lottogevinst til resten

Til top Vis Peter Friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Friis

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 September 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hey Peter.

Velkommen  til. Der har nu været over 1000 hits på din tråd, uden nogen har smidt en kommentar, så jeg vil da godt være den første

Hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt muligt få anskaffet et sæt Grand. Jeg har selv både haft 870 og Grand. Der er slet ingen tvivl om at Granden er klasser bedre end evidence, dermed ikke sagt at evidence er dårlig.

Dit anlæg er iøvrigt pænt stillet op, symetrisk og overskueligt. Dog ville jeg nok gøre lidt for at dæmpe rummet da jeg syntes der ser meget nøgent ud

MVH WRONG

Lazy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

velkommen til... lækkert grej... denon og dali er en lække kombination i hvert fald i mine øre ...

med hensyn til at du godt ville have bedre diskant og mellemtone... så skulle du give den opgraderede version af evidence et lyd... der har specielt diskanten fået et løft!!

venligst lazy

Til top Vis Lazy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lazy

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Flot anlæg, har lyttet lidt på de 4400A, der kræves de har stået tændt en lille time eller 3  kan godt lide den enkle opstilling uden for meget krom/guld lir´  

Hvor stor er din stue, det er svært at se på billedet ca 6 x ?

Mht til Dali Grand, så har min kammi et sæt, de spiller fantastisk kræver dog sin plads, men det gør dine Evidence vel også

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Lazy skrev:

velkommen til... lækkert grej... denon og dali er en lække kombination i hvert fald i mine øre ...

med hensyn til at du godt ville have bedre diskant og mellemtone... så skulle du give den opgraderede version af evidence et lyd... der har specielt diskanten fået et løft!!

venligst lazy

Tja... Hvis det var mit grej ville jeg kaste det kritiske blik på de der effektblokke. Af en eller anden mærkelig årsag har de et fantastisk ry, som de overhovedet ikke fortjener.
Jeg vil tro de kunne være rigtig gode i et dual amp-setup. Til at trække bunden, forstås. Der er en god del power i dem. Men som stereo-forstærkere virker de ikke, medmindre man har et stort behov for at vide lige præcis hvor højttalerne står

Prøv lige at låne en anden effektforstærker, før du kaster penge efter nye højttalere.

/vilmann

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 September 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Low-Fi / Hi-Fi 

... velkommen til.

Dali Grand får også min anbefaling

Mht DENON monoblokkene .... jeg er ved at lære at trække på smilebåndet af alt den kritik de får. Yes der findes meget der er bedre, men det er ofte også nyere og dyrere.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 10 September 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Mht DENON monoblokkene .... jeg er ved at lære at trække på smilebåndet af alt den kritik de får. Yes der findes meget der er bedre, men det er ofte også nyere og dyrere.

Vi taler om standard forstærkerteknologi her. Der er dybest set ikke sket noget som helst i 30 år. Det drejer sig bare om at finde ud hvad der virker og hvad der ikke virker.

Jeg skiftede til en oldsag af en Luxman-amp til 1600 kr på brugtmarkedet. Den er væsentlig ældre, men slår 4400A på alle punkter.
Jeg er ret sikker på at selv en lille Rotel forstærker vil gøre det bedre end de Denon-dimser.

/vilmann

Peter Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Andreas KBH skrev:

Hej Peter

Flot anlæg, har lyttet lidt på de 4400A, der kræves de har stået tændt en lille time eller 3  kan godt lide den enkle opstilling uden for meget krom/guld lir´  

Hvor stor er din stue, det er svært at se på billedet ca 6 x ?

Mht til Dali Grand, så har min kammi et sæt, de spiller fantastisk kræver dog sin plads, men det gør dine Evidence vel også

Stuen er ca 35 kvm med godt 4m fra sofa til HT'erne. Pladsen må ikke blive meget mindre til evidence. Jeg har haft et sæt grand stående et par uger - desværre ville han ikke sælge dem. Efter min erfaring kræver evidence samme plads som grand for at udnytte dem fuldt ud.

Peter Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hey Peter.

Velkommen  til. Der har nu været over 1000 hits på din tråd, uden nogen har smidt en kommentar, så jeg vil da godt være den første

Hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt muligt få anskaffet et sæt Grand. Jeg har selv både haft 870 og Grand. Der er slet ingen tvivl om at Granden er klasser bedre end evidence, dermed ikke sagt at evidence er dårlig.

Dit anlæg er iøvrigt pænt stillet op, symetrisk og overskueligt. Dog ville jeg nok gøre lidt for at dæmpe rummet da jeg syntes der ser meget nøgent ud

MVH WRONG

Stuen er ikke fuldt monteret endnu - er lige gået fra kæresten, så der skal startes forfra med indretning. Før har jeg brugt nogle hjemmebryggede paneler med perforerede masonitplader/rockwool. De var tilpasset væggen de hang på før, de skal lige have en gang hvid maling før de er klar til brug igen. Det kan ikke ses ud fra billedet, men foran anlægget er der gulvtæppe.

Peter Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Audi A3 skrev:

Vi taler om standard forstærkerteknologi her. Der er dybest set ikke sket noget som helst i 30 år. Det drejer sig bare om at finde ud hvad der virker og hvad der ikke virker.

Jeg skiftede til en oldsag af en Luxman-amp til 1600 kr på brugtmarkedet. Den er væsentlig ældre, men slår 4400A på alle punkter.
Jeg er ret sikker på at selv en lille Rotel forstærker vil gøre det bedre end de Denon-dimser.

/vilmann

Tror nu ikke Rotels små forstærkere kan løbe fra 4400a, men jeg vil give dig ret i der findes meget bedre end denon blokkene. Så snart jeg har fundet mig et sæt grand til fornuftig pris skal der også ske noget på forstærkersiden. Som nævnt tidligere har jeg haft en del hjemme til test uden at være brændt varm på noget - som anlægget står nu har jeg ikke intentioner om at udskifte dem. Selvom det måske ikke er den mest korrekte lydgengivelse man kan få, så er kombinationen af evidence dybde med det power man får fra 4400A meget vanedannende

Men smid det endelig af dig hvis du kan anbefale noget

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Peter Friis skrev:
wrong skrev:

Hey Peter.

MVH WRONG

Stuen er ikke fuldt monteret endnu - er lige gået fra kæresten, så der skal startes forfra med indretning. Før har jeg brugt nogle hjemmebryggede paneler med perforerede masonitplader/rockwool. De var tilpasset væggen de hang på før, de skal lige have en gang hvid maling før de er klar til brug igen. Det kan ikke ses ud fra billedet, men foran anlægget er der gulvtæppe.

Jamen det lyder jo som du har helt styr på det så. Det må ikke have været sjovt at gå tilbage til evidence igen efter 14 dage med Grand. Granden har simpelthen bare mere af det hele ifht 870eren.

MVH WRONG

Peter Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Peter Friis skrev:
wrong skrev:

Hey Peter.

MVH WRONG

Jamen det lyder jo som du har helt styr på det så. Det må ikke have været sjovt at gå tilbage til evidence igen efter 14 dage med Grand. Granden har simpelthen bare mere af det hele ifht 870eren.

MVH WRONG

Det er en meget tom fornemmelse at sidde med bagefter. Det ærger mig at de er taget ud af produktion, når endelig de popper op på brugtmarkedet er de enten for dyre i forhold til deres stand eller solgt før man når at reagere. Syntes ikke dalis efterfølger til grand når den til sokkeholderne

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Peter Friis skrev:
wrong skrev:
Peter Friis skrev:
wrong skrev:

Hey Peter.

MVH WRONG

MVH WRONG

Det er en meget tom fornemmelse at sidde med bagefter. Det ærger mig at de er taget ud af produktion, når endelig de popper op på brugtmarkedet er de enten for dyre i forhold til deres stand eller solgt før man når at reagere. Syntes ikke dalis efterfølger til grand når den til sokkeholderne

Årrhhh, jeg kan nu godt komme i tanke om en enkelt model eller 2

Hint: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39390&K W=wrong&PN=0&TPN=16

MVH WRONG

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 10 September 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Audi A3 skrev:

/vilmann

Nu spiller jeg selv på et ældre Denon sæt, men hele serien af Denons forstærkere fra "den tid"...altså midtfirserne, de lyder ganske enkelt ikke godt. DAP 5500, DAP2500, 4400, 6600, og serierne af integrerede forstærker, hele dyngen lyder ikke godt.

De bliver ikke rigtig varme, klangen er slank og bunden vil jeg ikke engang beskrive. Der er jo et paradoks fordi de syner netop af rigtig meget. Så er der mere lyd i ældre og nyere Denon. POA S10.....monos er godt lavet, og udstyr som min egen POA 3000 kr (anno 1984). er der rimlig "hul igennem" på. Mit mål er ikke at tisse på nogens opsætning, men jeg har såmen selv undret mig hvorfor lyden ikke fulgte med looket på disse flotte aparater.

Jeg tror faktisk man kan gøre lidt for at åbne en 4400/6600. Lad være med at bruge den "balanceret" indgang som reelt er ringere end RCAen. Bypass potmeterne i indgangen.....hvem fanden har fundet på det l**t? Kigge op evt. DC-spærringer......og til sidste ved jeg det ikke, men når man har "optisk klasse A", kan man overhovedet øge tomgangsspændingen? Det ville nok give en del.

Mvh  

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Peter Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Peter Friis skrev:
wrong skrev:
Peter Friis skrev:
wrong skrev:

Hey Peter.

MVH WRONG

MVH WRONG

Årrhhh, jeg kan nu godt komme i tanke om en enkelt model eller 2

Hint: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39390&K W=wrong&PN=0&TPN=16

MVH WRONG

hehe det var ikke lige dem jeg havde i tanke, lækkert lækkert sæt. Jeg har ikke hørt MS5 endnu, men MS4 var tæt på at lokke min kassekredit op i den røde højde.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 10 September 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Peter Friis skrev:

vilmann skrev:
Audi A3 skrev:
Vi taler om standard forstærkerteknologi her. Der er dybest set ikke sket noget som helst i 30 år. Det drejer sig bare om at finde ud hvad der virker og hvad der ikke virker. Jeg skiftede til en oldsag af en Luxman-amp til 1600 kr på brugtmarkedet. Den er væsentlig ældre, men slår 4400A på alle punkter. Jeg er ret sikker på at selv en lille Rotel forstærker vil gøre det bedre end de Denon-dimser. /vilmann

Tror nu ikke Rotels små forstærkere kan løbe fra 4400a, men jeg vil give dig ret i der findes meget bedre end denon blokkene. Så snart jeg har fundet mig et sæt grand til fornuftig pris skal der også ske noget på forstærkersiden. Som nævnt tidligere har jeg haft en del hjemme til test uden at være brændt varm på noget - som anlægget står nu har jeg ikke intentioner om at udskifte dem. Selvom det måske ikke er den mest korrekte lydgengivelse man kan få, så er kombinationen af evidence dybde med det power man får fra 4400A meget vanedannende

Men smid det endelig af dig hvis du kan anbefale noget

Power, ja - det kan de.
Men ellers handler det ikke om korrekt gengivelse - den kan man alligevel kigge i vejviseren efter
Mit største ankepunkt er den fuldkomne mangel på ruminformation. Højttalerne står dér og det er dem der spiller.
På det punkt slår min gamle Quad 405 Denon'erne med flere længder, til trods for at den ikke slet ikke har styr på højttalerne.

Forslag? Tja.... det kommer jo an på prislejet. Jeg fandt som sagt en Luxman 5M21 til 1600 kr. Men den er sjælden på brugtmarkedet. Specielt til den pris. En brugt Exposure måske?

/vilmann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes