| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 12 September 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej derude i cyberspace, er der nogen af jer der har erfraringer med ovenstående?
Hvad er stærker sider og hvad er svage sider?
På forhånd tak?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, er der virkelig ingen der kender denne højttaler Sonus Faber Concerto Domus?
F.eks. ser det ud til at der er basport på front el. er jeg helt gal på den???
På forhånd tak
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mikaelx23 Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig jeg har et par bare Concertino, ja det er rigtig at der er basport på front, ellers kan jeg sige er meget tilfreds med dem jeg har selv om det er de små tovejs.
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
.
Hvad er det ved dine nuværende HT'ere du ikke kan lide og hvad er din ambition med et nyt sæt?
Jeg går ud fra at det er gulvhøjttalere du vil have.
Grunden til at jeg spørger, er at Sonus Faber HT'erne er ganske dyre;
måske har du købt dem med øjnene! Du gør klogt i at bevæbne dig med
(hyper)kritisk sans når du er på jagt efter nye HT'ere.
.
.
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fått demo av SF CD 3 ganger. Hørte dem sammen med Linn elektronikk (både dyr og billegere modeller), rega spillere(flere modeller), noen andre merker som jeg ikke husker og sammen med min egen Creek forsterker.
De låter mørkt og som noen vil kalle en romantisk fyldig klang. Jeg synes vokalene blir litt for "innlukket" savnet en åpnere og klarere lydbildet. De farger lyden endel.
men det er mange som liker dem (kanskje de blir litt blendet av design?) men de passet i allefall ikke mine preferanser. Tror det er høyttalere som en liker eller ikke liker.
Ps. ser du har Rega spiller og den matchet etter min menig dårlig med SF fordi de er begge mørke i klangen. Linn fungerte klart bedre. Men du har da en super forterker som etter hva jeg forstår har heller litt motsatt signatur enn Rega? Jeg kjenner ikke Krell selv men har jo lest endel om den.
Men du har alså nå Vienna høyttalere og etter hva jeg opplevde med dem liker du litt snill, bløt og varm lyd?
Hvilken vei ønsker du å gå? Hva vil du forbedre? __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah.. ok så at du har plate spiller.. Og du har hatt Thule og Roksan.. Ja da er det ikke utenkelig at du vil like Sonus Faber.. hvis det er besvisste valg av signatur.
__________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
.
.
Hvad er det ved dine nuværende HT'ere du ikke kan lide og hvad er din ambition med et nyt sæt?
.
.
|
|
|
Heysan alle og tak for svarene.... Umiddelbart skal jeg ikke købe nye højttalere med mindre at det bliver en kraftig forbedring.... Jo jeg synes at SF er en super flot højttaler, men synes nu også at mine egne kan følge med hvad design angår..... Smagssag er heldigvis forskellig. Jeg tænker bare på om det mon ville være en opgradering at skifte til SF.... Hvorfor (hyper) kritisk sans??? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hasselbaink skrev:
. . Hvad er det ved dine nuværende HT'ere du ikke kan lide og hvad er din ambition med et nyt sæt? Jeg går ud fra at det er gulvhøjttalere du vil have.
Grunden til at jeg spørger, er at Sonus Faber HT'erne er ganske dyre; måske har du købt dem med øjnene! Du gør klogt i at bevæbne dig med (hyper)kritisk sans når du er på jagt efter nye HT'ere. . .
|
|
|
Heysan alle og tak for svarene.... Umiddelbart skal jeg ikke købe nye højttalere med mindre at det bliver en kraftig forbedring.... Jo jeg synes at SF er en super flot højttaler, men synes nu også at mine egne kan følge med hvad design angår..... Smagssag er heldigvis forskellig.
Jeg tænker bare på om det mon ville være en opgradering at skifte til SF....
Hvorfor (hyper) kritisk sans???
|
|
|
Jeg ville heller spart litt merer penger først og kjøpt en bedre høyttaler. Usher 6371 eller bedre, B&W (litt dyre), ProAc Response, Focal 1027 BE eller Dali Helicon? __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hasselbaink skrev:
.
.
.
.
|
|
|
Heysan alle og tak for svarene.... Umiddelbart skal jeg ikke købe nye højttalere med mindre at det bliver en kraftig forbedring.... Jo jeg synes at SF er en super flot højttaler, men synes nu også at mine egne kan følge med hvad design angår..... Smagssag er heldigvis forskellig.
Jeg tænker bare på om det mon ville være en opgradering at skifte til SF....
Hvorfor (hyper) kritisk sans???
|
|
|
.
.
Fordi der er alt for mange over-priced såkaldt high-end højttalere på markedet.
Jeg kender ikke meget til Krell, men de skulle være ganske gode til at
levere strøm. Det betyder at du kan tillade dig at vælge HT'ere med lav
følsomhed og vanskelig belastning. Her er et par klassikere som stadig
ikke rigtig er overgået: Yamaha NS1000 og Quad's elektrostater. PMC
laver en række transmisssion-line HT'ere som er ret interessante.
.
.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været enkelte tests af dem, bl.a. i tyske magasiner. De lyder nok knapt så "fede" som dine VA, men den generelle spillestil er ret lig hianden; tilbagelænet, "pleasende", flydende og lidt mørke. Der er nok altid en forskel, men hvis du vil have noget som er væsensforskelligt fra VA er det ikke efter SF du skal kigge. Og så der uundgåedlige spg: Hvad vil du ha? Noget af den sound du ikke har nu, eller mere af det du har nu? Nyt - brugt? BEskriv din sound eller hvorfor du er træt af den nu. Det er jo fint du har en "minikrell" for den har forholdsvis mange watt, så der er til bassen og trælse belastninger. Og Regaen er jo verdens bedste CD-afspiller, det ved vi alle!
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med kontrast.
Har du mulighet til å høre ATC? Jeg hørte bare litt engang og det ga hakeslep..
De er veldig tungdrevne og trenger godt med krefter. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Der har været enkelte tests af dem, bl.a. i tyske magasiner.De lyder nok knapt så "fede" som dine VA, men den generelle spillestil er ret lig hianden; tilbagelænet, "pleasende", flydende og lidt mørke. Der er nok altid en forskel, men hvis du vil have noget som er væsensforskelligt fra VA er det ikke efter SF du skal kigge.Og så der uundgåedlige spg: Hvad vil du ha? Noget af den sound du ikke har nu, eller mere af det du har nu? Nyt - brugt? BEskriv din sound eller hvorfor du er træt af den nu.Det er jo fint du har en "minikrell" for den har forholdsvis mange watt, så der er til bassen og trælse belastninger. Og Regaen er jo verdens bedste CD-afspiller, det ved vi alle!
|
|
|
jeg overvejer at skifte mine højttalere med det mål for øje at opgradere..... min næste højttaler må gerne have lidt mere dybde end mine Vienna baby Grand.
Vi skal til at flytte så jeg har i mit "dyreste " tweek i lang tid mulighed for at få et par højttalere der er lidt større....
For mig er det ikke afgørende at højttalerne er nye, bare de er forholdsvis pæne og ikke mindst fejlfrie i lyden.... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |