Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 06:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DVI Dual View??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu har jeg lige købt nyt GFX, da jeg er i besiddelse af en LG 26LX2R og en Sanyo PLV-Z3. Jeg kører derfor med DVI-DVI kabel fra HTPC til LCD og DVI-HDMI fra HTPC til PJ. Jeg har sluttet det til og det virker som sådan fint nok... Dvs. at der er billede osv., men men men, vil gerne vide om der er nogen der har kendskab til dual view, da jeg ikke ved meget. Jeg har lige pt i princippet 2 skriveborde hvor jeg kan køre noget seperat og det er super cool. Jeg kan på den måde vælge at film der åbnes med window media player eller lignende, åbnes på mit sanyo desktop.

Hvad er problemet så?

1. PowerDVD som jeg bruger til at se DVD med, åbnes halvt i den ene og halvt i den anden. Dvs. at film-vinduet er på sanyo-desktop, men styringsvinduet (navigationsbaren) er på LCD desktop. Hvordan løses dette problem så navigationsbaren også er ved sanyo desktop?
  2. Hvordan får jeg ObjectDock til at komme over til sanyo desktop? Hvis dette ikke er muligt, er der så et lignende program der kan?

Håber virkelig i kan hjælpe mig, ville betyde alt

Mvh. ugge

ldplusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Har du ikke mulighed for at vælge Clone.
Så har du samme billede på begge, eller det er måske ikke noget du ønsker.

Hvilket GFX kort har du?

Til top Vis ldplusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ldplusse

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

ldplusse skrev:

Har du ikke mulighed for at vælge Clone.
Så har du samme billede på begge, eller det er måske ikke noget du ønsker.

Hvilket GFX kort har du?

Nej desværre. Hvis jeg laver en clone, vil den køre med samme opløsning refresh rate osv. og det gør de ikke. LCD -> 1360*768. PJ -> 1280*720.

Mit gfx er et XFX 7600 GS

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 13 September 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke selv så glad for PowerDVD, men vil da anbefale dig at prøve VLC player. Den afspiller næsten alt hvad du beder dig om uden at installere alle mulige codecs
Kender ikke Objectdock da jeg bruger linux

ldplusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Sendt: 13 September 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man ikke sætte forskellige opløsninger med Clone. Damm it

Jeg har selv et 50" plasma tv som kører 1366*768, og vil på et tidspunkt købe en projekter, som nok kører 1280*720, ligesom dit Ugge.

Og vil da klart have at der er billede til begge i deres naitive opløsning, men Clone ville være bedst. Som du jo selv ser med dual view, så er der en masse små problemer.

Jeg kører med MCE2005 og det vil sikkert drille mere en det du oplever med PowerDVD

Men måske der er andre som ved mere om dette.

Til top Vis ldplusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ldplusse

the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 13 September 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Findes der et grafikkort der har to dvi udgange, og som kan clone i to forskellige opløsninger?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

ldplusse skrev:

Hvad kan man ikke sætte forskellige opløsninger med Clone. Damm it

Jeg har selv et 50" plasma tv som kører 1366*768, og vil på et tidspunkt købe en projekter, som nok kører 1280*720, ligesom dit Ugge.

Og vil da klart have at der er billede til begge i deres naitive opløsning, men Clone ville være bedst. Som du jo selv ser med dual view, så er der en masse små problemer.

Jeg kører med MCE2005 og det vil sikkert drille mere en det du oplever med PowerDVD

Men måske der er andre som ved mere om dette.

Får at være ærlig er jeg faktisk UTROLIG fasineret af dual view funktionen. Jeg har valgt at droppe emnet HTPC på en måde, og finde en middelvej mellem HTPC og PC. Dvs. at da jeg alligevel kun vil se film osv. på projektor, vil jeg lave PJ desktop til et multimedia desktop vha. objectdock, som jeg nok skal poste billeder af, ser nemlig super fedt ud . Mens jeg på LCD skærm som jeg bruger som almindelig pc-skærm, har et helt almindeligt pc look med proceslinje m.m som bliver brugt til inet, skriveprogram, samt andre programmer, musik og lidt spil.

Så snart jeg får svar fra stardock skal jeg nok vende tilbage, er næsten rimelig sikker på at problemet med objectdock er at det er freeware-versionen.

Bøvler dog stadig lidt med, at de programmer osv. som jeg åbner i windows skal vises på samme display som den åbnes i. Dette er en simpelting som vil rette de fleste problemer med dual view.

stay tuned

ugge out

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

the-box skrev:
Findes der et grafikkort der har to dvi udgange, og som kan clone i to forskellige opløsninger?

Tror jeg ikke. Ikke noget jeg har hørt om i hvert fald. Dual view gør at i princippet det at den samler dine skærme og sætter dem i forlængelse af hinanden til en stor skærm. Denne anmeldse giver lidt et indtryk deraf, hvor de benytter det i spil:

http://www.dailyrush.dk/features/reviews/876/parts/2831/

ugge

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 September 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Dette emne har været oppe og vende her mange gange, og jeg gentager... det er ikke muligt med nuværende teknik at kører 1:1 mapping på 2 skærme(clone). Det kan lade sig gøre med statiske billeder, men ikke med film, diasshow, mediacenter mm.

Jeg har endda forsøgt med 2 selvstændige grafikkort, men det er samme problem. Eneste acceptable genvej er at oprette 2 genvejstaster med de 2 opløsninger/refreshrates man skal bruge, det kan man så sætte sammen med girder og på den måde skifte opløsning med remoten.

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Dette emne har været oppe og vende her mange gange, og jeg gentager... det er ikke muligt med nuværende teknik at kører 1:1 mapping på 2 skærme(clone). Det kan lade sig gøre med statiske billeder, men ikke med film, diasshow, mediacenter mm.

Jeg har endda forsøgt med 2 selvstændige grafikkort, men det er samme problem. Eneste acceptable genvej er at oprette 2 genvejstaster med de 2 opløsninger/refreshrates man skal bruge, det kan man så sætte sammen med girder og på den måde skifte opløsning med remoten.

Er jeg godt klar over, men det er ikke dette jeg vil frem til med dette emne. Jeg søger svar, som skrevet, angående dual view. Forsøger på ingen måde at klone de to displays hvis du læser tråden igennem, men ellers tak for hjælpen.

Håber stadig på hjælp fra nogen der har forstand på dual view

ugge out

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Dual view, clone, er vi ikke over i ordkløveri??2 skærme, 2 opløsninger, 1 billedsignal??  Undskyld jeg farede lidt hårdt frem, ville dog bare sige at der måske var en mulighed for at blive klogere ved at søge på dual screen, dual view, 2 skærme mm her i forummet. Og iøvrigt komme med mine egne erfaringer....
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Så er der opdatering!

Jeg har fået svar igen fra StarDock.com, som bekræftede at plus version kunne placeres på flere skærme. Er lykkelig . Billeder kommer snart.

Nu mangler jeg bare at finde ud af mere angående selve indstillinger til dual-view. Vil mene at det skulle være muligt at lave det således at det åbner applikatiioner på det display ens cursor er på.

Håber stadig på hjælp til dette problem, som vil gøre det fuldendt.

ugge out

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes