Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mission 763 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bohr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har netop købt et par ældre mission 763. Fik dem hjem, men på min hk pm655, som ellers er god for en del bas, var bassen stort set væk! Enhederne virkede, men sagde bare ikke det store.
Nå. Jeg er ikke så bange for at pille ting fra hinanden, så jeg fik basenheden af. Den var proppet MEGET tæt til med noget kunstvatlignende noget. Har altid ment at en basreflekshøjtaler ikke skulle så så tæt foret, men derimod blot et par cm på alle indersider. Er jeg helt galt på den?

Nå ud røg til en start alt indmaden, hvilket, som forventet, resulterede i en MEGET mudret lyd, men dog med væsenlig mere bas!:-) Nu har jeg så lagt omkring halvdelen af vattet ind i igen, og har noget en stadig noget mudret bund, men heldigvis er bassen nu ved at være synlig.

Jeg har i mellemtiden også været ude og investere i noget biwire kabel, som heg hjulpet MEGET i forhold til det efterhånden rigtig gamle singlewire jeg havde liggende.

Men spørgsmålet er nu..

Er mission 763 bare ikke særlig fede? Er de skabt til kun at spille diskant? Jeg ved det er en højtaler i den lyse ende, men må indrømme jeg havde regnet med lidt mere..

Eller..

Er mine 763'ere under tiden blevet udsat for kvælningsforsøg, og i så fald; Hvad gør jeg nu? Bør jeg bare droppe dem hurtigt igen, eller er der noget særligt dæmpningsmateriale jeg skal forsøge mig med?
Ville sørme gerne ende med at få lidt god lyd ud af dem:-)

Håber at nogen kan hjælpe mig! - Det plejer i at være gode til!

Venligst
Til top Vis bohr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bohr

bohr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

nå... ud kom al vatten, og ind kom nogle en gang skummadras skåret i fine plader som nu ligger i ca 4 cm overalt inde i højtaleren. Og hjemmesjusk, og "aldrig ændre på en højtalers indmad" eller ej: Det har virkelig hjulpet! Bassen er kommet frem og står langt skarpere end på min jamo classic 8, som ellers heller ikke er helt af vejen, når det kommer til bas! Lyden er kommet langt mere frem. Ud af højtalerne, eller hvad man skal sige, men hænger stadig en smule. Noget der har et tweak det måske kan afhjælpe det?

Venligst
Til top Vis bohr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bohr

Soersch
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 September 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Kan det være karakteren af bassen der får den til at virke svag?

Har du prøvet at spille på den anden led i din stue/ dit værelse ?

Hvordan ser bassernes kantophæng ud - er de mørnede?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes