Forfatter |
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 13 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har tænkt på hvormeget er kabel fra forstærkeren til effektforstærken gør??... FOr det gør jeg rimelig meget forskel hvis man har et digital kabel fra DVD-Forstærker, så tænkte jeg også om det havde stor betydning med dette??
For jeg kører selv med almindelig phonokabel, også ville jeg høre om jeg måske skulle ud og invistrere i et nyt kabel eller hvad??
mvh Henrik
NAD 753v2
NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 13 September 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis det er et af de sorte lakridsbånd du kører med, så kan det kun blive bedre  lån/prøv & lån/prøv og velkommen til kabelmøllen
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der seriøst ikke flere bud?? - For jeg ville virkelig godt vide det!.
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 13 September 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du bare bruger standart lakridser, så kommer du milevidt med et rigtigt signalkabel, jeg har f.eks et teralabs prism liggende, som nok vil ændre dit syn på kabler, og det er i den billige ende __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki cool.. er det noget der er til salg eller??.. - ved godt det ikke er det rigtige forum, men når du nu lige selv siger det!.. ændrer det virkelig meget lyden??
|
Til top |
|
|
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 13 September 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Oki cool.. er det noget der er til salg eller??.. - ved godt det ikke er det rigtige forum, men når du nu lige selv siger det!.. ændrer det virkelig meget lyden??
|
|
|
Kort svar er JA. Kabler ændrer i nogen tilfælde meget på lyden. Men derefter hører det meste logik desværre op. pris/kvalitet har efter min mening ikke den store sammenhæng og et kable kan lyde godt i et anlæg og skidt i et andet. Den eneste vej frem er at få lånt nogle kabler i en fornuftig prisklasse og prøve sig frem. Måske har nogen med et tilsvarende setup som dit lidt erfaring at yde ud af, men smag og behag er også forskellig så du ken heller ikke være sikker på at hvad der er godt for en anden er noget du syntes er fedt.
Der er dog kabler der skinner mere igennem end andre, men det er stadig ikke andet end "vejledende" kvaliteter. Der er ingen garantier. Jeg har feks to sæt audioquest diamond som giver vidt forskellige indtryk efter om de sidder imellem CD og pre eller imellem pre og power amp. Men det har nok noget at gøre med indgangsimpedans på min effekt der er nede omkring 1kohm hvorfor kapaciteten bliver maseret godt igennem (kræver selvføægeligt en forforstærker der kan levere lidt strøm).
Mvh
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 13 September 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Granholm skriver er der meget forskel på de forskellige kabler, og de lyder ikke ens på forskellige anlæg...
Men kan se du bor i kbh, så du er velkommen til at komme forbi Amager og låne mit teralabs, hvis du bor i nærheden, så ka du selv lytte  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok, men præncipet i mit spørgsmål, var sådan set som Granhol ogsåsiger, om der egentlig er forskel på 40kr pr/m og 300 kr pr/m... men som du selv siger, og jeg har også har fundet ud af, så kommer det an på anlægget... men altså jeg bor i Valby, men det betyder jo ikke at jeg ikke kommer forbi Amager på et eller andet tidspunkt!.. så det ville være fedt, hvis du jeg måtte prøve det.. hvis det passer, hvor meget skal du så have for det??..
Har du tjekket mit anlæg?? ..
NAD 753v2
NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
Til top |
|
|