Forfatter |
|
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er blevet lidt smålun på GamuT DI 150, efter at ha' læst diverse tests.
Er der nogen, der har en anelse om den kan trække et sæt Apogee Duetta?
__________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tro jeg ikke .
Den kan ikke gå under 1,5 Ohm
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom du ser bort fra min bias, så er svaret ubetinget ja. Den er brølestærk, se en test i det norske hifimagasin, hvor de måler den til 2 x 220 watt i 8 ohm! Den smider gerne 2 x 400 watt i 4 og så er det jo ikke en icepower ting, men en bundsolid maskine bygget efter de bedste principper. Vægten fortæller også altid sin egen historie; 32 kg og der er ingen blyindlæg nogen steder  Du kan altid skrive til Gamut og få svar fra chefkonstruktøren der.
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har checkket en test fra stereophile, og de har målt på den, se målinger her:
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/848/index8.html
De måler den til 5 ohm og det er jo nemt for en DI 150.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Selvom du ser bort fra min bias, så er svaret ubetinget ja. Den er brølestærk, se en test i det norske hifimagasin, hvor de måler den til 2 x 220 watt i 8 ohm! Den smider gerne 2 x 400 watt i 4 og så er det jo ikke en icepower ting, men en bundsolid maskine bygget efter de bedste principper.Vægten fortæller også altid sin egen historie; 32 kg og der er ingen blyindlæg nogen steder Du kan altid skrive til Gamut og få svar fra chefkonstruktøren der.
|
|
|
Den har jeg bl.a. også læst og den test siger jo at den kan trække alt. Men det virker som om at den bliver sammenlignet med Krell KAV 400xi og KAV'en kan i.flg. High Fidelity på ingen måde trække dem. Og som MC955 skriver og man kan se på dataene kan den ikke gå under 1,5 Ohm.
Men det kommer vel an på en test.
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jeg har checkket en test fra stereophile, og de har målt på den, se målinger her:
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/848/index8.html
De måler den til 5 ohm og det er jo nemt for en DI 150.
|
|
|
Ja det er MKII .
Og jeg ved de højttaler vil have strøm .
Men prøv det , hvis den ikke kan klare det så høre du det eller lugter det . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
kontrast skrev:
Jeg har checkket en test fra stereophile, og de har målt på den, se målinger her:http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/848/index8. htmlDe måler den til 5 ohm og det er jo nemt for en DI 150. |
|
|
Ja det er MKII .
Men prøv det , hvis den ikke kan klare det så høre du det eller lugter det . |
|
|
Mine er model 1. Jeg anvender Zapsolute 42w nu og ingen tvivl om at der mangler punch i bunden, men den er endnu ikke stået af. Selvom lydniveauet aldrig rammer loftet, spiller jeg ofte temmelig højt og der er stadig kontrol. Dynamikken længere oppe er fremragende for mig at høre, men jeg har ingen referencer.
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus.petersen skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
Jeg har checkket en test fra stereophile, og de har målt på den, se målinger her:http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/848/index8. htmlDe måler den til 5 ohm og det er jo nemt for en DI 150. |
|
|
Ja det er MKII .
Men prøv det , hvis den ikke kan klare det så høre du det eller lugter det .
|
|
|
Mine er model 1. Jeg anvender Zapsolute 42w nu og ingen tvivl om at der mangler punch i bunden, men den er endnu ikke stået af. Selvom lydniveauet aldrig rammer loftet, spiller jeg ofte temmelig højt og der er stadig kontrol. Dynamikken længere oppe er fremragende for mig at høre, men jeg har ingen referencer.
|
|
|
Jeg har prøvet Model 1 for mange år siden sammel med krell KSA og ML23 , og jeg kan love dig ikke noget jeg ville udsætte de forstærker for i mange år .
Men det kommer så også helt anpå hvor stort rum de skal spille op og hvor højt du spiller .
Krell 2250 kan trække dem den går gerne ned til 1 ohm , men tro mig så bliver den også varm .
Men prøv der er ikke andet for .
Hvis en kunde kom i min shop og skulle have amps til sådan et par , ville jeg nok sige til ham , du skal have nogle at de store Krell eller ML måske de store ARC rør amps som M300MKII de trækker selv de værste højttaler til UG . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Claus.petersen skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
|
|
Ja det er MKII .
Men prøv det , hvis den ikke kan klare det så høre du det eller lugter det .
|
|
|
Mine er model 1. Jeg anvender Zapsolute 42w nu og ingen tvivl om at der mangler punch i bunden, men den er endnu ikke stået af. Selvom lydniveauet aldrig rammer loftet, spiller jeg ofte temmelig højt og der er stadig kontrol. Dynamikken længere oppe er fremragende for mig at høre, men jeg har ingen referencer. |
|
|
Jeg har prøvet Model 1 for mange år siden sammel med krell KSA og ML23 , og jeg kan love dig ikke noget jeg ville udsætte de forstærker for i mange år .
Men det kommer så også helt anpå hvor stort rum de skal spille op og hvor højt du spiller .
Krell 2250 kan trække dem den går gerne ned til 1 ohm , men tro mig så bliver den også varm .
Men prøv der er ikke andet for .
Hvis en kunde kom i min shop og skulle have amps til sådan et par , ville jeg nok sige til ham , du skal have nogle at de store Krell eller ML måske de store ARC rør amps som M300MKII de trækker selv de værste højttaler til UG . |
|
|
Ok. Tak til jer begge. Jeg tror også det må komme an på en prøve. __________________ /Claus
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er hverken pengene værd eller har power.....
En vejl. pris på 15k ville være passende ....
Du kan jo altid låne en ... og selv få syn for sagen
:-)
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Den er hverken pengene værd eller har power.....
En vejl. pris på 15k ville være passende ....
Du kan jo altid låne en ... og selv få syn for sagen
:-) |
|
|
Ok. Det var da en melding. __________________ /Claus
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg kiggede på forstærker til omkring 60K var der ihvertfald rigtigt mange andre jeg også ville kigge på, især som Jensen siger Krell til Apogee, og man kan altså få ret meget brugt Krell til 60K.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at huske, at Apogee Caliper går ned til 0,6 ohm!! Hvad med Duetta???
mvh
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Copman: hvis du læser mit svar langt tidligere i tråden står der ret præcist at Duettaen måles til 5 ohm og opgives til 6.4 ohm. I testen af den omtales rygterne om at den er så svær at trække, p.g.a. lavt ohms værdi, men det maner testen i jorden.
Det som gør den vanskelig er altså ikke dens ohmske belastning af forstærkeren, men at højttaleren (som er en tudsegammel elektrostat) er så ineffektiv, de taler i testen om den afgiver kun omkring 72-74 DB, så vidt jeg lige husker.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Copman: hvis du læser mit svar langt tidligere i tråden står der ret præcist at Duettaen måles til 5 ohm og opgives til 6.4 ohm. I testen af den omtales rygterne om at den er så svær at trække, p.g.a. lavt ohms værdi, men det maner testen i jorden.
Det som gør den vanskelig er altså ikke dens ohmske belastning af forstærkeren, men at højttaleren (som er en tudsegammel elektrostat) er så ineffektiv, de taler i testen om den afgiver kun omkring 72-74 DB, så vidt jeg lige husker.
|
|
|
Du læser testen af MKII , den første model var ikke så lett at trække .
Jeg husker for nogle år siden jeg havde en D200MKII den slog fra på logan , når der blev spillet højt , det var på Ascent og det samme gjore AA Maestro INTEGRATED , så blev der skiftet til en ML331 og Densen så var de problemer over .
Så det at sige det kan den , skal man passe lidt på med .
Men han skal da prøve __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, tak.
Hvad med at købe nye ht. istedet? ML Summit??
Så får han da "bund" i lyden og et topmoderne panel
|
Til top |
|
|
GamuT Int. Branchemedlem

Bruger siden: 19 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus.petersen skrev:
Hej!
Jeg er blevet lidt smålun på GamuT DI 150, efter at ha' læst diverse tests. Er der nogen, der har en anelse om den kan trække et sæt Apogee Duetta?
|
|
|
Hej Claus,
Nu skal man jo altid passe på at man ikke udtaler sig om noget man ikke ved med sikkerhed og jeg har aldrig prøvet DI150 sammen med den højttaler. Desuden har det været mig lidt svært at finde de nøjagtige tekniske specifikationer på netop din højttaler.
Om noget skal have en masse "strøm" er et spørgsmål om impedans og effektivitet, ohms lov er ikke til sidesat bare fordi det er en apogee højttaler. Men det er helt klart at med en effektivitet på omkring 80 db/1W og hvis impedansen er ekstremt lav, ja så skal der noget effekt til at lave et givent lydtryk.
Det er også korrekt at vore kortslutning kredsløb ikke acceptere impedanser under 1,5 ohm. Den grænse kunne vi godt have lagt et andet sted men det virker efter min mening som en absolut fornuftig disposition. Så hvis impedansforløbet på din højttaler går under 1,5 ohm? så skal vi enten lave en special version eller også skal du finde en anden forstærker.
Vores egen L7 højttaler er en relativ hård belastning med et impedansforløb ned omkring 2,6 ohm. En højttaler som iøvrigt spiller fint sammen med DI150.
Jeg fandt en test på nettet af GamuT D200MKIII + D3 forforstærkeren, hvor anmelderen bla. benytter en Apogee Duetta Signature. Om det er den samme model som du har, aner jeg ikke, Ej heller om hvordan dennes impedansforløb ser ud. http://www.dagogo.com/GamuTD3D200MkIII.html Umiddelbart kan man vel godt sige at de virker rimelig godt tilfreds med den kombination...
Dog er D200 og DI150 ikke helt den samme forstærker, men selve udgangstrinet og strømforsyningen er meget tæt på at være identiske.
Uanset hvad, vil jeg anbefale dig at tage en snak med Benno hos Expert i Varde. Han skulle gerne have en DI150 stående som jo kan prøves i forbindelse med dine højttalere.
Held og lykke herfra med at finde den rigtige forstærker til dit setup :) __________________ Med venlig hilsen
Frederik Johansen
GamuT International A/S
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Tak for responsen.
Copman: Jeg har et sæt Caliper stående i kælderen (den ene bas er defekt og kostede 20k penge at reparere) og de er nemmere at trække end Duettaen. Mht. køb af andet sæt, så er det helt udelukket, med mindre jeg vinder den der lørdagsting. Jeg har en (måske naiv, men lad mig leve i troen) idé om at der ikke er mange højttalere, der kan slå Duetta af pinden, med mindre man skal sælge bilen.
Frederik Johansen: Så vidt jeg ved er Duetta Signature en hybrid, hvor bassen er dynamisk. Den skulle være betydelig nemmere at trække. Mht. til Benno har jeg tænkt det samme. Edit: Den special version, kommer det til at koste ekstra og har det andre konsekvenser (potentiel afbrænding osv.)? Men i øvrigt fin service!!__________________ /Claus
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
GamuT Int. Branchemedlem

Bruger siden: 19 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 17 September 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus,
Ok så var den altså ikke den højttaler. Apogee gør det da heller ikke nemt for mig .
Det ville være rart at vide mere specifikt omkring højttalerens belastning, før jeg kan love guld og grønne skove. Men hvis du oplever at den, hos Benno, lånte forstærker slår fra midt i musikken, men at du egentlig godt kan li lyden, så laver vi en ubrandfarlig special udgave uden meromkostninger som i første omgang også kan lånes.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Johansen
GamuT International A/S
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 17 September 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret